Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Februari 2009

BERCUTI KE LUAR NEGARA PAKAI DUIT ORANG RAMAI !




KENYATAAN AKHBAR

26 FEBRUARI 2009


PNSB MESTI MENYERAHKAN KEUNTUNGAN YANG TIDAK DIISYTIHARKAN KEPADA LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI


Pemerbadanan Menteri Besar (Menteri Besar Incorporated) hari ini mengarahkan Permodalan Negeri Selangor (PNSB) supaya menyerahkan senarai lengkap faedah dan kemudahan yang diberikan kepada kalangan pekerjanya pada tahun-tahun lepas kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri.

Arahan tersebut dikeluarkan berikutan penemuan bahawa PNSB tidak mengisi borang-borang EA bagi mengisyhtiharkan keuntungan beberapa tahun lalu kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri. Dato’ Menteri Besar Selangor YAB Tan Sri Dato’ Abdul Khalid Ibrahim, yang juga pengerusi MBI dan PNSB, berkata langkah tersebut dilakukan bagi memastikan anak syarikat Kerajaan Negeri tidak mengingkari undang-undang supaya membayar cukai pendapatan.

Selama beberapa tahun PNSB ada memberikan faedah dan keuntungan kepada para pekerjanya – termasuk Pengerusinya, ahli-ahli Lembaga Pengarah – dalam bentuk barangan atau wang tunai, atau dua bentuk pemberian tersebut. Antaranya, kereta dan pemandu, di samping percutian di dalam dan luar negara. Faedah melancong diberikan kepada semua kakitangan manakala kereta berpemandu diberikan hanya kepada Ketua Eksekutif dan Pengarah, kalangan pengurus kanan dan kalangan pengurus.

Sekumpulan penasihat lantikan MBI kini sedang melakukan penilaian terhadap prestasi PNSB. Dalam proses tersebut, didapati pengerusi sebelum ini Dato’ Seri Dr. Mohamad Khir Toyo pernah diberikan kereta Toyota Harrier pada tahun 2005 dan disediakan seorang pemandu pada tahun 2006. Beliau menggunakan kesemua faedah sehingga bersara selaku pengerusi PNSB pada Mac 2008. Walau bagaimanapun, tiada kemudahan ini yang dinyatakan dalam borang EA yang diserahkan oleh PNSB sebelum ini. Juga didapati kemudahan petrol dan penyenggaraan kereta Harrier semuanya ditanggung oleh PNSB.

Dato’ Menteri Besar menyedari tentang keprihatinan kalangan pekerja PNSB sendiri terhadap implikasi kewangan akibat pengurusan PNSB tidak mengisyhtiharkan pendapatan dalam borang EA. Beliau mendesak agar kakitangan PNSB bersabar kerana mereka kini perlu menunggu tindakan Lembaga Hasil Dalam Negeri untuk menaikkan tambahan cukai bagi individu yang berkaitan.

SEKRETARIAT AKHBAR
PEJABAT MENTERI BESAR SELANGOR



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pe cer skandal Port Klang Free Zone, Transmile dll... Kaum kerabat gerombolan lg byk skandal... Kaum pemodal gerombolan la katakan... Kasi ulas sket Bang Isham...

siti aurora berkata...

sampai bila kerajaan Pakatan akan terus mencari, menyelidik dan memaparkan kesalahan2 dan keburukan kerajaan yang lalu?

Untuk menjadi pelajar terbaik dalam kelas, diri sendiri perlu belajar dan perform dengan terbaik untuk jadi terbaik. bukannya menyerlahkan kebodohan pelajar2 lain dan jugak kedekut ilmu supaya mereka semua tidak dapat menyaingi kita.

Renungkanlah,... BODOH!

fredo berkata...

khir poyo setannnnnnnnnnnnnnnnnn!!!

arghHHhhhh!!!!!

kekekek

Tanpa Nama berkata...

Sape yang bodoh ni.....ngok tul la...siti aurora ni...

dalam company pun ada auditor untuk mengedit apa jua kesilapan yg dilakukan dalam sykt...kalau ada kesalahan yang dilakukan memang patut dihukum supaya kejadian yg sama tidak berulang lagi...

takkan nak kasi lepas jer kalau tau ada org buat salah...

kalau tak diaudit senang le orang nak buat taik kat dalam tu.....lol!!!!

Tanpa Nama berkata...

Siti Aurora..

Berita2 dlm tv, adaka cerita2 yg baik pasal Pakatan???
Hahahaaa..Jgn duk skema sgt la.

encik panda berkata...

oi siti aurora ko belajar kat mana? sintok mari ka? patut la ko bangang. kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hoi siti aurora. Kat sini ko berani la ckp mcm2 sebab ketelusan pihak Tukar tiub siarkan pendapat engkau. Tapi kat blog pemuda pelapis (lembik) ko tu, langsung tak siarkan pendapat kami. Mmg ko keturunan UMNO bacul.

nami o fish berkata...

Siti Aurora ni contoh manusia yang tutup mata,tutup telinga tapi nak membuka mulut.

Wahai Siti Aurora,sesungguhnya orang yang bodoh ialah orang yang tidak berfikir sebelum dia bercakap,dan orang yang bodoh adalah orang yang suka memanggil orang yang bukan sealirannya bodoh,tapi dia sendiri tidak tahu kenapa orang lain tidak sealiran dengannya.

now,kebodohan dan kebangangan anda memang terserlah kat sini.sebab anda tidak tau dimana level anda dan dengan siapa anda bercakap.

jangan suka cakap orang bodoh kalau ilmu tu belum penuh didada.

jebatderhaka berkata...

siti aurora nie cuma kasi pendapat je bro...
bapak dia kontrator kelas F..
dia kena sokong la UMNO..sat gi x dpt tender korek parit...
iyekan je lah....
lagipun dia baru akhil baligh...
bulu pun jarang2 lagi.
nak pi 7 eleven beli kotex wingpun dia tak tau lagi...
toksah ambil ati sgt...nnt terbukak la ati dia....tak terbuka ati buka baju ok gak...

Tanpa Nama berkata...

oi koa tak tengok ke toyol sibuk gali lembu dan entah apa-apa.nyemak je.kau tak suke pi kat myumno..ni msti graduate dari university vc macam penyanyi dandut pakai spek ala m daud kilau..

steve berkata...

salam bro..
woi siti aurora..aku xsangka ko ni punye pemikiran bodoh yang amat dahsyat.....

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat adalah parti baru yang memerintah negeri Selangor nih,Kalau anagap Selangor bagai kan rumah takkan kita baru pindah rumah, tak nak bersih kan rumah yang baru kita masuk dulu , takkan nak biarkan rumah tu kotor berhabuk jamban ber taik keras mesti lah kener basuh supaya bersih, jadi dalam pakatan kita kena lah bersih kan dulu segala apa kotoran yang ditingal kan oleh kerajaan UMNO dulu, bila semua dah bersih baru lah boleh memerintah dengan adil .....takkan itu pun Siti Aurora tak tau ....ker ader jarjis jarjis ngan wak botox.....kah kah kah (pinjam gelak TT )

Tanpa Nama berkata...

woi siti aurora ko ni mesti ahli putri pink yg mcm lembu dicucuk hidung org bongkar rasuah ko suruh tutup itu duit rakyatlah bahalol!bila bongkar ko punya salah ko takut,org lain yg tak tentu salah ko dah jatuhkan hukuman dasar barua negara baik ko pegi belajo lagiler drpd suruh org renung2kan,baru belajar ckit dhpandai nk ckp org bodoh,ko tu yang bodoh mcm lembu dicucuk hidung takathu apa@ tk yah nk bg ulasan kat sini

Nor berkata...

Syabas MB Selangor!

Tanpa Nama berkata...

Siti Aurora dahler ko punya blog takde sorang pun follower ko nk wat kecoh sini plak,dahtu nak ckp org BODOH,yg BODOH itulah ko yg rela diperbodohkan oleh pemimpin ngkau ape kalo org cari kesalahan MB dulu salah,yg MB skrg yg belum diputuskan kes dia korang dan barua korang dah jatuhkan hukuman itu yg ko suruh kita belajar,ko tu yg patut pegi belajar ...BAGHALLLL

Tanpa Nama berkata...

uishhh jgn mare siti aurora...dia tu sbenarnye suami najib hehehe.. (dia nak under cover la tu konon2nye..ptuihh!)

ummi berkata...

siti aurora, nape guna nama pompuan kalau awak kata awak ni jantan?.....

nama mencerminkan peribadi....

Tanpa Nama berkata...

korang ni.. janganlah salahkan sitikus aurokrak ni... di kan budak baru belajar.. (explain pun budak sekolah yg bodoh (bukan sitikus aurokrak.. sbb sitikus aurokrak ni bukan bodoh.. tp bebal tahap tunggul)maafkanlah dia.. apa yg dia cakapkan tu memang betul.. (betul2 dah tunjukkan yg dia tu maha bodoh lg bebalsana..))