Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 Februari 2009

BERITA TERKINI !!! 200 MENYERBU LAPANGAN TERBANG KUCING SERAWAK – 200 MENYERBU !!

jam 5.15 waktu TT


Dua ratus orang penyokong Parti Keadilan Rakyat telah datang menyerbu ke lapangan terbang Kucing Serawak.

Mereka ada sebahagian dari ahli-ahli PKR yang seharus mengadakan pertemuan dengan Yang Berhormat Sivarasa di Kucing pada jam 3.00 petang tadi.

Sivarasa sebagai Pengerusi Jawatan Kuasa Pindaan Perlembagaan PKR telah datang ke Serawak untuk menemui ahli-ahli parti dan menerangkan apakah pindaan perlembagaan tersebut.

Sivarasa seharusnya mengadakan dua perjumpaan – jam 3 petang di Kucing dan jam 9.00 malam di Miri. Dua program PKR ini telah di batalkan.

Kerana terlalu ramai penyokong yang datang maka pihak imigrisen lapangan terbang terpaksa membenarkan Sivarasa keluar untuk bertemu dengan ahli parti yang sedang menunggu untuk bersetia kawan.

Pihak imigrisen telah memberi tahu Sivarasa bahawa kerajaan Negeri Serawak telah memberi arahan kepada jabatan imigrisen untuk tidak membenarkan Sivarasa memasuki Serawak.

Pada jam 5.30 ini Sivarasa akan pulang ke Kuala Lumpur.
( TT)

NOTA : Serawak satu ketika dahulu pernah di jajah dan di seksa oleh Raja Berook.




11 ulasan:

MOHD. ADHA MOHD. ZAIN berkata...

wah...
ramainye peminat raja berookk kat Serawak
hehe

Muhammad Amirul@Alexsa Atong berkata...

berubah la wahai serawakean... negeri kaya, rakyat merana... aku tau la... kampung aku(sri aman...detel lg kpg tg.Bijat) sampai sekarang belum merasa kemudahan asas yang baik. air bagai air longkang...jalan bagai jalan gi kebun sawit. Walau dah beasa idup susah, jgn la kerana projek pilihanraya, anak cucu seperti aku menanggung derita...

muhammadamirulblog.blogspot.com/

anak jati serawak d perantauan

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya orang s'wak sememangnya dah muak dan jelak dengan perangai KM diorang,dia ni kalau boleh nak jadi TYT sarawak. sebahagian besar tanah kat sini dimiliki oleh Taik Mamud dan kroni2 dia. tak percaya?? cuba tanya org-org Bintulu. Taik Mamud ni x berani tinggal atau tidur kat Bintulu. Menurut firasat ahli nujumnya, dia akan mati kat Bintulu kena sumpahan org-org sini(sebab dah terlalu banyak Taik Mamud buat TAIK kat orang sini. Abis tanah NCR tergadai, dikerjakan oleh Taik Mamud dan kuncu2nya.itu sebab dia nak halang
pengaruh PKR berkembang kat Sarawak.

P/s. org Sarawak sebenarnya baik2 x seperti yang di gambarkan oleh sesetengah pihak.diorg pun mahukan perubahan.maklumlah dah lama Taik Mamud berak merata-rata kat sini, dah xlarat org sini bau TAIK dia.
BUSUK GILAK bah!!!

rompers berkata...

orang serawak yang bodoh bukan kerajaan. apsal dari dulu tak tembak je taik tu? yang korang pg sokong gak dier pahal?? sengal.

Tanpa Nama berkata...

KM Serawak tu kerabat Raja Berook ker atau Berook Raja??

Dr. Jua berkata...

EJAAN TIDAK BETUL
KUCHING, SARAWAK BUKAN
KUCING , SERAWAK

Sepukal berkata...

Taik Mahmud Raja Berook takut dengan PKR? hahaha...DAP buat apa kat sana? Fikir perut Cina je ke?

satu perkembangan yang baik sebenarnya peristiwa ni...untuk latihan CIVIL DISOBEDIENCE gerakan di sana terutamanya.

banyak banyakkan lah berhimpun, berdemonstrasi dan berdiskusi gerakan di sana.

BANGKIT LAH RAKYAT SARAWAK MELAWAN TAIK MAHMUD RAJA BEROOK!

Awan Lahon berkata...

wow

zack berkata...

makin terserlah pemimpin gerombolan bodoh memahami sentimen rakyat....

MARI BERSATU berkata...

Kami sudah cukup selesa dengan BN di Sarawak ni, kami tidak peduli yang lain, yang penting kami kami boleh makan, tidur, dan ada sedikit wang, kami tidak perlu politik sebab TAIB MAHMOOD dan KELUARGAnya sudah mengurniakan kami makanan dan pekerjaan sejak merdeka, mereka ini umpama raja kami, kami sangat berhutang nyawa kepada taib dan keluarga, soal rasuah, ke balak ke, kami tidak perlu peduli, biarkan taib dan keluarga mereka kaya kerana mereka di takdirkan oleh tuhan untuk lahir sebagai TUAN kami yang akan kaya, biarpun kami tidak kaya dan masih tinggal di hutan tidak apa sebab takdir kami hanyalah RAKYAT SARAWAK yang akan BERTUANKAN TAIB dan KELUARGA SEPANJANG HAYAT KAMI...

Jangan lah GANGGU kami

jawa peranakan berkata...

tu la..sape suruh masuk ikut airport..kan dah kena tahan..

yb sivarasa sepatutnya mengambil pendekatan yang digunakan oleh pendatang asing tanpa izin (PATI) untuk masuk ke mana2 bahagian di malaysia ni termasuk sarawak..

tanya PATI2 tu macam mana diaorang masuk dan ikut mana diaorang masuk tanpa boleh dikesan oleh pihak berkuasa..