Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Februari 2009

AKHBAR SUARA KEADILAN DAN HARAKAH DI RAMPAS – Mkini


Bahagian unit kawalan penerbitan dan teks al-Quran, Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengesahkan rampasan terbaru dua akhbar PAS dan PKR, masing-masing Harakah dan Suara Keadilan.

Setiausaha bahagian itu Che Din Yusoh berkata, operasi itu dijalankan di seluruh negara, bukan di negeri-negeri tertentu seperti didakwa oleh pihak akhbar-akhbar utama pembangkang itu.

Menurutnya, rampasan itu terpaksa dibuat kerana kedua-duanya didapati dijual secara terbuka kepada orang awam, sedangkan akhbar parti hanya untuk edaran ahli parti berkenaan sahaja.




kah kah kah…. KALAU TAK JUAL SECARA TERBUKA NAK JUAL MACAM MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah… KALAU ORANG JUAL MESTILAAA TERBUKA… TAK CAYA TANYA AMOI KAT BUKIT BINTANG…. kah kah kah…. AMOI PUN JUAL PUN TERBUKA…. Kah kah kah

woit…MESTI LAA ORANG AWAN YANG BELI…. SIAPA LAGI NAK BELI?.... kah kah kah….

woit…. ORANG AWAM NI LAH YANG JADI ORANG PARTI… kah kah kah…. BUKAN ORANG DARI PERUT LAUT...kah kah kah

kah kah kah…. SIAPA DIA ORANG TAK AWAM?.... kah kah kah...

kah kah kah... ORANG TAK AWAM NI DUDUK DI MANA? ... kah kah kah ....




27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jual cara tertutup, jual dadah la. Wakakakak !!!

abu_bakromar berkata...

alasan yg begitu BODOHHHH!!!!

rakyat makin benci,meluat,menyampahh!!

tukarGEDEBE berkata...

kah kah kah kah BARU TAU SIAPA LEBIH GEDEBE! kah kah kah kah Kalau nak main politik selamat..main teng teng lah oi PKR! sekarang terbukti siapa lebih gedebe - PKR @ BN? PKR semakin KARAMMMMMM di bumi sendiri... huhuhuhuhu...

Akademia berkata...

Salam...
Gelak besar aku tadi sampai bini pun terkejut... gelak besar sorang-sorang.. banyak betul berita lawak kelakar sejak dua menjak ni..
emm entahlah.. dunia dunia..

Tanpa Nama berkata...

dah paper yg sedia ada x sesuai untuk dibabca oleh khalayak ramai. banyak tipu dari benar. alasan x munasabah. trick kotor Be end



zack_evo3@yahoo.com

cucu pak sako berkata...

No wonder,orang Melayu malas membaca!!

Gua cilap ayat lu Bro.

'....oiiiii sudahlah jangan buli orang Melayulah..jangan tipu orang Melayu lah........'

Tanpa Nama berkata...

lawak..lawak...
che din ni...ada otak ke?

Tanpa Nama berkata...

Betul..betul..betul..alasan bodoh..suka ati la org nak baca suratkhabor harakah ke..suara keadilan ke...bodoh btul...dah terdesak sgt ker? dorang ni...

Che berkata...

bagus bagus... tunjukkan kebodohan kamu... biar rakyat judge, lagi bodoh lagi bagus.. lepas ni lak block website.. block blogger/wordpress biar x ada blog kt muka bumi nih.. biar rakyat meluat..lg cepat BN terkubur..

DIN berkata...

kalau bosan cerita melayu malaysia, layan sini ada melayu world :)

http://www.melayu-world.com/

dragsuperstar berkata...

orang awam dok celah kopek bini dia hahahahha...

adoii..aku tak bleh tak gelak la dengan sang gerombolan nie

Mat berkata...

Erm... mmg lawak kan .. mcm cte p ramlee tu ler.. jual ganja dadah ada lesen, jual belacan tak dak lesen. nak beli pun tak bleh bising2.
Biarlah Harakah jadi macam 'Belacan'
Tak dak ia .. jadi tak sdp nak hidup. hahahah..
Macam belacan la .. takdak je semua pakat cari ..

Tanpa Nama berkata...

ekelehhh tukargedebe..

poyooola mung ni.. hahahah ntah hapepe..

Ts Malaya berkata...

Kena terbukalah.Nak berniaga kena terbuka.Mat Mongolia aku fikir suka berniaga terbuka.Bank adik dia terbuka.Bik Ma lagi terbuka,Kah,kah,kah.

dragsuperstar berkata...

mungkin tak kena dgn entry kali nie

tapi best aku tgk gambar nie

http://dragsuperstar.blogspot.com/2009/02/demo-bukan-budaya-kami.html

memang siye la lu Umno

Tanpa Nama berkata...

biaq dia buat..smakin dia smakin rakyat benci sama dia,mcm haram jadah dia pnya busuk ati,ingt zaman jepun lg ke,ni msti munkee jilbab punya arahn ni..rakyat xnk baca berita hairan,utusan meloya,xnk tgk tv 3 suku,kami nk berita yg sahih la bongokkk..bodohh..badigolll

outspokenbt3 berkata...

patutla gi kedai tak de ingatkan dah abis, lupa lak tanya mamak kedai, tak pe Be eNd wat cam ni lagi rakyat benci, bodoh betul laa tak de taktik lain la tu

tukartiub bengap berkata...

akhbar fitnah mcm keadilan ngan harakah nak buat lap bontot berak cina apek pun tak sesuai..ni pulak nak buat baca..kahkahkahkah..buat lawak la korang..kahkahkah..
nak jual kat ahli la..edar kat ahli2..suruh ahli2 amik sendiri kat ketua2 cawangan korang..bukan jual kat kedai biasa..orang gila pun boleh beli mcm tu..sebab korang lagi gila dari org gila..org gila beli pun tak mo baca..kahkahkah..anwar bodoh sampai kiamat..kahkahkah..

manns'gor berkata...

Salam Bro,

Kita semua dah sedia maklum dengan peel BN ..takut dengan bayang-bayang sendiri..dalam zaman teknologi ni rampas merampas ni diketegori sebagai suatu perkara yang dah expire ketinggalan zaman..orang kalau nak dia akan cari tak payah la rampas merampas..

wassalam
mannsgor.blogspot.com

BrightEyes berkata...

Bagainmana pula dgn akbar Utusan Meloya, BELITa Hairan, Sin Chew KehPoh, The Star, & New Straits Slimes? Baca tu macam baca akhbar partai BN!

zack berkata...

apahal la pulak ni..!!!!!Dah bagi kelulusan boleh cetak lepas tu...bila nak edar rampas...woiit..
lanun.. perangai lanun mane yg KDN ikut..kalau utusan melayau mainkan api perkauman atau kutuk PR kenapa
tak rampas....gerombolan dah tersepit takut rakyat tahu putar-belit berita mereka...w00oiit laptop kite orang tak nak rampas...ke!!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Rampas untuk di jual di kota PutarJaya?
Kota London?
Kota Siam? jual kat Plaza Lowyat?

Atau isteri rosmah mahu baca?
Pak BeLah mahu baca?
Shit Hamid tiba-tiba mahu baca?
Kabinet pun mahu baca?
Sultan dan gedebe-gedebe gpms dan PMS ( PreMenstrual Syndrome) mahu baca?
mata-mata SB pun mahu baca?

Sebab Harakah dan Suara keAdilan cerdikan dan pandaikan orang melayu, sebab ini mereka mahu baca?

Bagus lah, jangan jadi bodoh baca Gila-Gila , utusan meloya dan burito hairan.

Rampas perak belum cukup? Kini mahu rampas harakah.
rampas kitab injil, rampas Herald , rampas basikal JERIT,rampas tanah orang kampung,muhd muhd tahi rampas anak sultan,jarjis rampas punggung , Lingam rampas Eusoff China , Polis rampas duit amoi Cina..hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Bukannya senang utk menegakkan kebenaran dan keadilan. Bila2 pun pasti akan ada halangan dan rintangan. Kalau kita baca sejarah Nabi menegakkan agama Islam dulunya pun bukannya senang...Baginda dihina dan dicerca dan pengikut2 Baginda diseksa...Nabi2 sebelum Baginda pun menerima nasib yg sama dlm menyampaikan risalah Islam sehingga ada yg dibunuh. Begitulah hakikat kehidupan...yg benar selalu dianggap salah dan yg salah dianggap benar. Mmg inilah cabarannya dlm menegakkan kebenaran dan keadilan. Kita akan sentiasa dimusuhi. Tetapi yakinlah bhw perjuangan dlm menegakkan kebenaran dan keadilan pasti akan mendapat ganjaran syurga oleh Allah yg Maha Adil...Allah tidak akan sia-siakan segala pengorbanan org yg berjuang utk menegakkan kebenaran..dan ingatlah bhw hanya 1drpd 72 golongan manusia shj yg akan masuk syurga (Hadis Sahih). Krn manusia yg jahil dan fasiq itu adalah lebih ramai jumlahnya dari yg beriman...Jadi, jgnlah kita sedih hanya krn kita dlm golongan yg sedikit krn yg sedikit itulah yg dijamin oleh Allah syurgaNya...

Tanpa Nama berkata...

nasib baik internet ada...

Jarri berkata...

meloya dengan hairan dah tak boleh jual. itu pasal dia rampah harakah dengan suara keadilan. bangang.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat dah makin meluat dengan Beruk Negara....

Kalau TV harga Rm9.90, tiap-tiap hari pecah. Tak tengok rasa nak tengok jugak berita badut sarkas

Farouk berkata...

Baguslah kena rampas. Isi dalam pun banyak fitnah dan merapu je... Eloklah jika ditarik balik permit akhbar tu...