Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Februari 2009

MAKLUMAT AWAM !




ADALAH DI BERI TAHU KEPADA SELURUH NEGARA !


Pegawai Pemangku Zoo Negara Datuk Paduka Kadeeer Azeez Mydin telah mengadakan sidang akhbar pada petang ini untuk memberitahu bahawa saekor Berok Tunggal telah terlepas dari sangkarnya di Zoo Negara.

Berok Tunggal ini sedang menerima rawatan psychiatric kerana terkejut berok sesudah peristiwa 8 March tahun lalu.

Menurut Datuk Paduka Kadeeer Azeez Mydin mengingatkan orang ramai bahawa Berok Tunggal ini amat merbahaya kerana pernah dikatakan membawa sebilah keris ke hulu ke hilir sebelum ianya dapat di masukkan ke dalam sangkar di Zoo Negara.

Orang ramai dinasehatkan agar jangan cuba mengumpan Berok Tunggal ini dengan pisang. Mengikut kata Pemangku Zoo Negara, Berok Tunggal ini hanya boleh di umpan dengan projek komputer yang bersangkutan dengan maths dan sains dalam bahasa inggeris.

Orang ramai juga di ingatkan agar jangan cuba menangkap Berok Tunggal ini. Jika sesiapa melihat Beruk Tunggal ini sila hubungi Jabatan Pemberokan atau menalipon 07-89-00-45-187.




24 ulasan:

Mohd berkata...

GURINDAM PAK MENTERI INI.

hahaha... kita heboh kat cni .. dia canang di radio tv ... org kat ulu tu percaya sepenuh hati .. dia nie jd menteri yang baik budi .. semua NGO menagih simpati agar mate sains dikembali .. bahasa melayu jadi misteri .. hilang kerana dek menteri ... yang kaya kroni .. tiap tahun bertukar janji .. syarikat kroni diberi konsesi .. membuat, membina, membekal alat ganti ... komputer dan semua yang berkait ICT ... yang kaya kroni .. yang kayap anak rakyat sendiri... siapa lagi yang nak di cari .. apa lagi .. rakyat tukar parti la .. spt kata Ungku Aziz kelmarin td.

aRy berkata...

hahahhah...

mesoul berkata...

ok bro, kalau beruk ni datang ke London aku pekong ngan botol todi!

ainon mohd berkata...

Tuan Tukar Tiub,

Tidak baik menggunakan istilah 'beruk' (bukan 'berok') bagi seorang pejuang berkeris....

Muzam berkata...

ha ha...mana dapat berita ni?
utusan meloya?
berita hairan?

Obefiend berkata...

so..

hishamuddin DEVOLVE himself to an ape? Darwin will be pleased

Che Guevara berkata...

Berok ni tinggi value dia. Ni la satu2nye berok spesis lidah kontot yg masih wujud kat dunia ni.

MARI BERSATU berkata...

Masalahnya....dai tidak pernah melihat dengan mata dia bahawa masih ramai guru-guru di kelantan dan terengganu yang mengajar sains dan matematik sendiri tidak fasih bahasa inggeris...ujian dalam bahasa inggeris tapi cikgu ajar budak-budak pakai bahasa melayu kelantan...cikgu ilmu kira-kira atau ilmu hisab di ulu tanah merah di kelantan masih mengajar dalam bahasa melayu kelantan, bukan kerana takut budak budak tak faham tapi kalau cikgu sendiri tak tahu bahasa inggeris macam mana dia nak ajar matematik dan sains dalam bahasa inggeris...tak payah ke kelantan kat kl ni pun masih ramai cikgu yang tak tahu bahasa inggeris...sebab itu untuk mencerdikkan budak budak dalam matematik dan sains bahasa bukan faktor tapi asas kecerdikan otak yang diambil kira...tak kan mungkin nak kuatkan bahasa inggeris perlu gunakan sains dan matematik...apa tujuannya...ADAKAH UNTUK KUATKAN SAINS DAN MATEMATIK atau NAK KUATKAN BAHASA INGGERIS...rakyat tak faham, murid pun tak faham, yang lebih teruk lagi cikgu sendiri pun tak faham apa tujuannya...

Memperkasa ilmu sains dan matematik bukan dengan bahasa inggeris sebab JEPUN dan CINA lebih maju dari ilmu sains mereka pun pakai bahasa jepun je, berapa ramai engineer melayu dihantar kursus ke jepun dulu zaman madey pandang ketimur di wajibkan belajar atau kursus bahasa jepun terlebih dahulu selama 6 bulan kemudian baru di hantar ke jepun untuk melanjutkan pelajaran bidang kejuruteraan, bukankah kejuruteraan ini sains, kenapa jepun boleh dengan bahasa mereka...cuba lihat "COCKPIT" jet sukhoi atau MIG dari russia tu pakai bahasa apa atas "PAPAN PEMUKA" @ dashboard jet tersebut...mereka tak pakai bahasa inggeris.

Di Indonesia...tahun 70an dahulu bersepah cikgu-cikgi matematik dari INDONESIA diambil mengajar di sekolah di malaysia...contohnya CIKGU MASRAN MOESBAR dari bandung yang mengajar di SM DATO MAHMUD TANAH MERAH kelantan...dia ni mengajar dalam bahasa INDONESIA + melayu + loghat kelantan untuk mengajar matematik...salah seorang bekas muridnya ialah PROF DR. HASHIM YACOB bekas NC Univ. Malaya...prof ni belajar matematik tanah merah kelantan sehingga akhirnya berjaya jadi NC UM...buktinya sekolah menengah dan rendah tak perlu bahasa inggeris untuk belajar sains matematik.

Yang perlu sains dan matematik diajar dalam bahasa inggeris di sekolah ini hanyalah KONTAKTOR yang sudah dijanjikan membekal buku sains matematik dalam bahasa inggeris dan pembekal komputer saja...jadi kalau engkau orang nak kaya pu n janganlah peralat anak kita untuk lupa bahasa ibunda...

Belajar sains matematik dalam bahsa inggeris...tapi saban malam kat chow kit mat rempit ada juga, pendatang asing ada juga... memang kita perlu menuju kearah kemajuan tapi kalau tujuan supaya para pelajar lebih pandai bahasa inggeris maka CIKGU BAHASA INGGERIS perlu di ajar dulu psikologi SUPAYA PELAJAR lebih berminat untuk belajar matapelajaran bahasa inggeris...yang perlu diperkuat ialah teknik mengajar bahasa inggeris itu sendiri...

Inilah masalahnya bila menteri dan perdana menteri dari golongan aristokrat yang tidak pernah tahu bagaimana nasib bangsa melayu...apa mereka tahu sebab mereka dibesarkan makan nasi pakai pinggan emas...

Macam mana menteri pelajaran mempertahankan keputusan peribadinya inginkan bahasa inggeris sedangkan TULISAN JAWI sepatah haram menteri pun tak pandai tulis jawi...

Entah apa nak jadi la MALAYSIA dan MELAYU ni dikemudian hari...nasib lah dapat pemimpin pun yang hanya pentingkan PERUT sendiri sahaja...

Saya bukan penyokong pembangkang, saya pernah naik pentas UMNO waktu kempen pilihanraya tapi saya frust bila pemimpin dan menteri EGO langsung tidak pedulikan perasaan rakyat kecil...

Kita juga ingin tahu...SUDAHKAH MENTERI PELAJARAN MALAYSIA ini BERHENTI MEROKOK?

MARI BERSATU berkata...

Macam mana...kalau menteri pelajaran pun merokok...apa nak jadi ni

Orang Tanjung berkata...

kah kah kah....

Betui, jgn cuba tangkap beruk ni sbb dia ada kerih

kah kah kah

rozali53uk berkata...

Siapalah yang dah diberukkan ni malang sungguh kerana beruk aje yang sesuai buat keje macam ni lompat- lompat seringai seringai sampai nampak taring budak kecik pun terkentut.....

Tanpa Nama berkata...

patut la..........
aku berasa malang berboskan makhluk zoo.
tak sanggup aku tunggu hingga pru-13
macam mana ni????

gmusang7 berkata...

tuan tikar tuib jangan gunakan istilah beruk ksian beruk tu he3..beruk pondam auw....

ilhamghaz... berkata...

bro..Hishamudin Rais warikh den, pagi ni tadi baru saya jumpa spisis beruk betina hasil pembiakkan oleh menteri keris karat tu...
Perempuan ni dijemput sebagai pegawai yang merasmikan program anugerah cemerlang sekolah anak saya, jawatanya Ketua Penolong Pengarah Sains dari Jab. Peajaran Wilayah Persekutuan.
Dalam ucapannya dia cakap, dia juga bertanggung jawap menyokong memperkenalkan mengajar b.inggeris dalam tiga pelajaran tersebut, dan dia juga menyokong tindakkan kerajaan mengajar dlm B. Inggeris.
Dia suruh ibubapa menyokong usaha kerajaan, dalam ucapannya dah jadi bahasa rojak..dia mintak maaf sebab dah terbiasa membuat ucapan dlm bahasa rojak konon mcm pandai.
Den dongar naik menyampah, memalukan B.Melayu...den ada ambik gambar dio. Pegawai tinggi kerajaan pun dah sama gila macam beruk jantan Menteri keris karat. Dia orang ni lah yang merosakkan bahas melayu jati yang sebenarnya, bukan rakyat biasa atau orang kampung yang tak pandai b.inggeris tapi mereka inilah penjahanam Bahasa Melayu.

mulutbecok berkata...

Desakan ini dibuat terhadap pemimpin PR mengadakan perhimpunan besar besaran menerangkan isu semasa yang berlaku terutama dalam usaha BN untuk merampas kuasa di Perak dan Selangor. pemimpin PR yang terdiri dari PAS, PKR dan DAP di minta memberikan fokus.

Cadang perhimpunan - Stadium Shah Alam.

antara perkara menarik untuk di ceritakan
1. Sejarah derhaka UMNO dan perubahan Perlembagaan oleh Mahathir
2. isu pemimpin UMNO yang tendang pintu istana - klik sini
3. Peristiwa rampasan kuasa di Perak - klik sini
4. Agenda Rampasan kuasa di Selangor

tetamu yang mesti hadir perhimpunan tersebut
1. DS anwar ibrahim
2. DS nizar
3. Lim Guan Eng
4. Dato' Harun Din

permohonan ini diminta oleh para penyokong dan rakyat di akar umbi yang perihatin kepada keadaan semasa.

jebatderhaka berkata...

wakakaka..
nie lawak bro...
kakakah...
berok usung keris ke hulu ke hilir...nak tanya....keris tu keris taming sari ke keris utk org kawin bersanding???
wawakaka...cilaka py berok.....
semulianya jumpa berok nie tembak je guna sniper...biar berlubang kepala

Sudin berkata...

salam abang isham,

Theory Darwin,
missing link,

spesis beruk terakhir,
keturunan beruk yang tak mahu tanah melayu merdeka,

keturunan beruk yang meniupkan 'HIDUP MELAYU'

keturunan beruk yang mengapi-apikan golongan parang panjang untuk membunuh sesama bangsa,

keturunan beruk yang mengatakan orang melayu tak tahu buat jarum,

keturunan beruk yang tak mahu orang melayu cerdik,biar orang putih yang memerintah,

Keturunan beruk = PEKEMBAR

Baginda Reformasi berkata...

ini comment saye!
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/mukriz-vs-khairy-vs-khir.html

goram ni!
itu Beruk Negara
ini ade lg Barua Negara

sirNik berkata...

salam bro...jangan guna istilah yang mcm tu..kata2 ibarat cermin...

Tanpa Nama berkata...

aku macam pernah nampak dia ni...beruk ni ada keris dan pandu hummer kan?..

Tanpa Nama berkata...

Oh..beruk ni jenis pungkok merah ..:-)

SL Chan berkata...

Kah Kah Kah ....beruk pundek sudah lari keluar dari zoo gerombolan dan bekeliaran..Nak cari keris berayunke????? kah kah kah kah

puterabumi-sertkl berkata...

Abe Isham jangan dok kacau berok tu nanti nangis berok lidah bercabang tu. Alahai, kesiannya berok seekor ni, tarik keris kemudian tikam diri sendiri. Tak pernah dengar dalam sejarah Melayu pendekar tikam diri sendiri. Bodoh punya berok. Berok Mat Yeh kampung aku pun tak sebodoh ini.

kj berkata...

aku mewakili kaum berok merasa terhina pihak tuan menyamakan makhluk ini seperti kami ,tolong prihatin. tq