Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Februari 2009

TERNOW - TERSEKARANG - TERKINI – PENGUMUMAN AWAM - PERTUKARAN NAMA


Adalah dimashorkan kepada seluruh rakyat bahawa Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) kini dikenali sebagai “Malaysian Agency for Car and Cows” (MAAC ).

Menurut Saudara Lim Kit Siang dalam blog beliau, nama ini diubah kerana badan rasuah ini kelihatan telah begitu cekap dan amat dinamik sekali dalam hal memintas lembu dan menangkap kereta.

Lembu dan kereta telah di takrif oleh MACC sebagai penjenayah rasuah numero uno.

Lembu-lembu dan kereta-kereta mengikut MACC sedang mengamalkan perangai rasuah yang tidak terhingga. Rasuah ini boleh memandulkan perkembangan ekonomi global.

Justeru rakyat saentero negeri diberitahu jika ternampak lembu naik kereta atau kereta naik lembu sila laporkan dengan segera kepada lembaga lembu ini.(TT)




15 ulasan:

kontraktorwibawa.blogspot.com berkata...

Tuan,

Setiap kali berita kejutan politik diletuskan dek pemain-pemainnya, saya terbayangkan kecukupan barang keperluan dapur di rumah.

Saya teringatkan jiran yang entah makan entahkan tidak, terkenangkan masa depan anak-anak yang tak dapat lagi di rancang seperti sebelumnya.

Malah, setiap malam tidur saya tak lena kerana banyak penjenayah berkeliaran akibat pihak polis disibukkan dengan isu-isu sensasi demi memuaskan serakah pemain politik.

Tidak berapa lama lagi saya akan dihidangkan pula dengan hiruk pikuk tiga buah bukit di dalam tiga buah negeri. Maka makin bertambahlah kebimbangan saya.

Tiga bukit itu pasti menentukan suka atau muak nya rakyat dengan politik. Lihat saje peratusan keluar mengundi / undi rosak nanti.

Tiga bukit itu juga yang akan menentukan di mana pilihan sebenar rakyat terbanyak antara retorik Ketuanan Melayu atau retorik Ketuanan Rakyat.

Baginda Reformasi berkata...

wahahahah MACC, mmg le kes2 yg diselesaikan cume kes lembu di selangor n kereta CAMRY je... kes volvo sabah taknak kacau..

KOPI LWN GOUT berkata...

baik,baik,baik

looes74 berkata...

Hisham,
I remember MACC said before catching small fries are acheivements. It reflects their competency. What that can I say?

cashcow berkata...

Abang Sham,

Sungguh tak sooan gelaran yang abang berikan untuk badan yang ditubuhkan untuk memerangi rasuah di malaysia.

sesungguhnya banyak duit rakyat dihabiskan untuk membayar gaji dan elaun pegawai yang berdedikasi ini menjalankan tugas 'menjaga' kerajaan BN daripada dilondehkan segala isu yang melibatkan mereka di mata umum. kalau PR mestilah siasat sampai lubang bontot.

Jadi gelaran yang paling sesuai ialah Agensi paling bongok atas muka bumi, lebih mandul daripada lembu yang kena kasi. (MACC bunyi dah dekat2 lah tu)

Tanpa Nama berkata...

sampai bile puak gerombolan ni nak pakai pihak berkuasa..sebenonye deme pun tak suka buat kerje lembu camni tapi dek kerna dah kena cucuk idung, jaga peruk lak tu ikut jer arahan gerombolan...bile deme dah pencen nanti deme akan balas dendam contohnye deme pakai kopiah putih bile pencen tanda bahtahan dan insaf

Tanpa Nama berkata...

bagila suruhanjaya ke atau apa sekalipun....
kalau diketuai oleh lembu, senang dicucuk hidung.

Tanpa Nama berkata...

Bro Sham ...minta maaf kalau kasar sikit....

MACC = Moron Asxxxle , Cock and Cunt(Cixxxxbai)...

Minta maaf...dah bengang dengan pundek2 tu....

pekakbutabisudungu berkata...

da pertengahan tahun 80an, jabatan pertanian telah mengkacuk haiwan seladang dan lembu dan dari situ, pda pertengahan tahun 80an, jabatan pertanian telah mengkacuk haiwan seladang dan lembu dan dari situ, lahirlah species SELEMBU. hasilnya tidak berjaya menawan hati masyarakat tempatan dan projek kacukan ini mati begitu saja.

SPRM banyak mengingatkan aku tentang spcies bernama SELEMBU ini.

salaam

gmusang7 berkata...

malaysia boleh.....puak2 lembu dicucuk hidung pun boleh jadi boss..makan duit haram..gaji depa tu kita semua yang tanggung bukan amno/BN..kalu dah baka lembu tu lembu lah jugak...

Tuah Kilau berkata...

aku rasa diorang tak layak jadi lembu.. atau monyet.. atau munkee..

mereka lebih layak dinamakan.. menatang yang lagi 1 tu.

********
M.A.C.C sebenarnya...
Malaysia Assiocation 'of' Corruption Community

tugas mereka melindungi perasuah sebenar dan cari mangsa tak salah untuk disalahkan.

aku yang duk atas pagar nih tobat taknak undi BN sampai bile2 dah. hey.. budak2 yang tak pandai sangat politik bile tgk tv pun jadi menyampah ngan BN melebih2 kat tv!

keylee daud berkata...

hahaha...moooo dan beeeeekkkkk naik court..hahahha....

*mooo lembu
*bekkkkkk kambing hitam....ini kambing tiada diumumkan tuannya sapa....hahhaa tapi dari Monggggooo

perfectwater75 berkata...

Salam Yop!

SPRM sudah aku tukar jadi SPeRMa!

http://perfectwater75.blogspot.com/2009/02/fuiyoooooo-cepat-juga-sperma-ambil.html

cakap-lepas berkata...

hahahaha...lembu kat sg siput pun dah nak kena tarik masuk jail...kahkahkah

amanlegend berkata...

Malaysian pilot caught for child pornography is ACA DG's son?

Damn! WTF is wrong with these dumb pilots man! In one week we get three of them getting arrested for smuggling pornographic material into Australia. 2 are Malaysians: 41 year old Capt Ng Kok Yauw and co-pilot Ahmad Shauqi B. Ahmad Said. The other person is a Singaporean. Making things even worse was the fact that Ahmad Shauqi was caught with possesion of child pornographic materials. What a disgrace! Anyways that's not why i'm writing this post.

There has been an e-mail going around which appears to be from one Capt. Reinu Balakrishnan. The email is apparently addressed to zakaria@mot.gov.my. Here's a copy of the e-mail:

----- Original Message -----
From: Captain Reinu
To: zakaria@mot.gov.my
Sent: Monday, February 11, 2008 8:56 AM
Subject: MAS CHILD PORN PILOT PROTECTED BY PM'S OFFICE

Dear Datuk,


Hope you are well .


Just to inform you that the Malaysian Airlines pilot recently convicted in Australia for possession of child pornography is a declared Malay, Muslim , AHMAD SHAUQI BIN AHMAD SAID, staff number 1086993 and is non other than the son of the Director General of the Anti- Corruption Agency of Malaysia , DATUK SERI PANGLIMA HAJI AHMAD SAID BIN HAMDAN who has himself come to a CORRUPT agreement with IDRIS JALA , the Managing Director and others in Malaysia Airlines , ' not to take disciplinarry action as required in the company policy ' against his son for his criminal conviction.


I will be forwarding this information worldwide to educate them on the state of affairs in Malaysia and they can evaluate for themselves the Government's declarations of truth , cleanliness, transparency, Islam Had etc. Drugs was one thing but sometimes , this child porn strikes different cords !!!!! Who cares about technicalities ?


I guess god is helping me to punish the criminals who have tried to destroy me and my family for being professional. God must also realise that I was also injured for being INDIAN in MALAYSIA .


Thank you


Captain Reinu Balakrishnan

http://drsaravananr.blogspot.com/2008/02/malaysian-pilot-caught-for-child.html