Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 4 Februari 2009

PEMECAH BERITA !!!!!!!!MENTERI BESAR PERAK BUBAR KERAJAAN



BARU MASUK !!!!!

BN BENTUK KERAJAAN BARU PERAK

BN mempunyai cukup jumlah Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) untuk membentuk kerajaan baru Perak selepas empat Adun melompat kepadanya secara terbuka dan rasmi hari ini.

Tiga bekas wakil rakyat Pakatan termasuk Adun Jelapang dan juga bekas Timbalan Speaker DUN Perak, Hee Yit Foong akan kekal wakil rakyat bebas tetapi bersama kerajaan BN, kata timbalan perdana menteri.

Isteri Rosmah Datuk Seri Najib Razak berkata beliau akan menghadap Sultan Perak secepat mungkin.








SELINGAN DRAMA


AWEK : Eeeeeeh eeeeeh.... awak ni sibuk hak perak.... awak lupa
cerita kambing hitam....

BALAK : Aaaaaa hak.... yelaaaa... apa jadi dengan si Sirul tu...

SUARA BRAD PITT YANG BARU JUMPA MINAH INDON : Jangan lupa melayari Tukar Tiub.
Blog paling cool.







TERBARU !!!

Menteri Besar Perak akan mengadap Sultan Perak jam 5.00 petang ini.

Sila ikuti laporan seterusnya.


Sekrang jam 4.50 waktu Tukar Tiub dan kawasan-kawan yang se keretek dengan nya






KERAJAAN PERAK TELAH DI BUBAR


SILA LIHAT RTM TV 1 - berita yang melintang bergerak dibawah bingkai.




56 ulasan:

chuaw@i berkata...

tukar tiub memang up to date...den respek abang hisham

Tanpa Nama berkata...

Betul ke ni?

Bapak MB berkata...

Memang dah diperkenankan Sultan Perak ker ni?

mzaidi.com berkata...

jom cepat2 kita pi perak tgk pilihanraya kat sana

budak kuale 5 tahun berkata...

bukankah sultan perak tak dapat dihubungi ???

sultan pun hilang... ishhh...

topek berkata...

ishh.aku baca dalam Star kata pukul 5 nanti baru Nizar akan mengadap Sultan.biar betul tukar tiub ni.

abubakaromar berkata...

btoi ko tok isham oi!!
jgn wat suspennder den kek sini...

kek tompek kojo xdo opis,TT jo la sumber info yg updated..hahaha..

hoger berkata...

emm kita lawan tetap lawan...bg hilang b end dlm peta perak

noel berkata...

mari kita lihat sapa yang kenaaa :-)..

At first ingat Pakatan Rakyat dah buat "checkmate" masa fax surat kat speaker tu.. tapi ghope ghope nyer ada lagie game.. the game is not over yet.

Bro Isham memang best.. up to date..
Sy refresh Malaysia kini every 5 min.. tapi TT update dulu..
Cayalah bro..

mStar kata Dato Nasa masuk balik BN.. Aper citer ?

All the best to PR

SL Chan berkata...

Bro!

Betul ke ni???

Dah dapat kelulusan SULTAN NAZRINKE? Kalau betul, YAHOOOOO!!!!!! LAWAN TETAP LAWAN!!!

megat dewa berkata...

MB Perak dah ada dlm istana. Mohon perkenan Sultan

fikiranlicin berkata...

lawan tetap lawan

anak Jemapoh berkata...

Yah itu dia....
Salam, kita tengok siapa menang.
Ke Perak pula kita

Tanpa Nama berkata...

MStar dan Malaysiakini tak update lagi, ada sesiapa yang tengok TV sekarang ini untuk memastikannya..

Tanpa Nama berkata...

si nasha aku dengar dah corner baring..dasar banjingan la orang2 mcam ni...xde pendirian

anak Jemapoh berkata...

Ampun Tuanku Beribu ampun,
Sempena Hari Keputeraan tuanku, inilah 'hadiah' kekecohan yang dipersembahkan kebawah duli oleh UmNo.
Betapa tidak hormatnya BN@UmNO yang konon yang membela lambang kesultanan.
Kita??????? rakyat?????? ibarat permata yang hina dari kacamata Pengkianat 'MELAYU' ( Melayu?????? )
Mari kita kuburkan Bangsat2 ini dengan ketuanan Rakyat.
Wasalam

Tanpa Nama berkata...

INFO LAJU DARI CNN NI..WAKAKAKA..KENA BELI TIKET BALIK PERAK LAGI LAA PANGKAH BULAN

Riyaz berkata...

undi rakyat undi keramat...
ayuh "nesankan" umno dan BN..

smoga Allah merahmati perjuangan kita..kita berjuang bukan atas nama bangsa semata-mata..kita berjuang dari suara2 yang ada kuasa..

yer,suara itulah yang akan menentukan negeri perak...

joe jambol berkata...

peh, bjuta2 la lagi la pulak cheque2 kosong, projek2 hampeh di tabur kat perak lepas ni..

Tanpa Nama berkata...

perghhhh...mantoppp tu joe!

gitartong berkata...

saya respek MB Perak. Sepanjang kemelut ini, beliau 'cool', cekap dan pantas bertindak.

Sedia untuk perang baru ini!

Tanpa Nama berkata...

baguih sangat 2.senang sikit nak buang gunting dlm lipatan ni...InsyaAllah kita pasti menang..

nami o fish berkata...

hati kering...

ni la namanya anak jantan.tak payah main lompat2.macam ni la bagus!

Tanpa Nama berkata...

bro jam den dh kul 5 ni ha..

uncle_abu berkata...

laaa...megat dewa ckp MB dah ada dlm istana...nih kol 5 plak...
megat dewa,kamu pekerja istana ker??hehee...

yg pasti,keadaan makin havoc..pilihanraya harus diadakan secepat mungkin..!!

~minta Gerak usha,'RASUAH' yg melimpah ruah masa pilihanraya perak nanti...hehhe...klu xda bukti lagi,tak tau la gua nk ckp ape...mmg kompem barua gerombolan la...FA!!

Tanpa Nama berkata...

Dissolves means what! Sultan of Perak agreed to it

Will Najib win just like his dad? You know if Najib's dad's alive now, Singapore would be gone.

So, LKY REGIME dun be so happy with having Najib as PM. Better work with Anwar.

Your whatever deals outstanding now gone. Mark my words!

Tanpa Nama berkata...

Horeeeee..kita dpt pesta lagi..yahoooooooo..pesta dah dekat nak sampai Putra Jaya...dia org xsedar2 ke..hahaha..bagus2..dah makin dekat, NI la peluang nak tambah MP..buduhnye dia org. Kan da ckp.jgn main..ni main byk sgt..padan muka BN hahahahaha..hureeeeeeeeeee!!!!!!

JOe lagi

fryshadow berkata...

BN tak serik2 lagi ke.. isk3..

Tanpa Nama berkata...

Kakaka..taktik Najib makan diri sendiri. kakaka. lepas ni PR Perak tambah menang beso. Kantoi la Najib.xsempat jd PM da kalah. kakakaka. mampos ko Najib.

aishae

jawa peranakan berkata...

berita yang melintang kat bawah bingkai TV tu dipanggil CRAWLER la bro..

PS-HANTU2!!! SETELAH MENGUNDI DI KUALA TERENGGANU DAN KECUNDANG, MARI KITA CUBA NASIB DI PERAK PULA!!!

Tanpa Nama berkata...

1. permatang pauh - pukulan K.O

2. kuala terengganu - pukulan K.O lagi

3. DUN perak - PUKULAN T.K.O untuk NAJIB!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ishhh.. penin penin

Takkan Dato' Nasa msuk BN, ni mesti dah kena ugut/acu ngn C4...

apa la nk jadi nih!!!

Teman nk balik Perak nk selamatkan negeri tanah tumpah...

Meh la ramai2 sokong PKR...

jemapoh@joseh berkata...

TT...yahooo...poie perak kito layan PRK negeri sambil layan kretekkk...hausssss....

Tanpa Nama berkata...

That's only one dead fellow. This is the whole perak we are talking about

joseh berkata...

tak jd bubur..sultan tak bg..krajaan tukar..hauss...

Isham berkata...

5:35pm Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin kelihatan meninggalkan Istana Kinta di Ipoh selepas menghadap Sultan Perak.

Beliau menyatakan ringkas "terserah kepada tuanku" kepada pemberita di luar pintu masuk istana.

Tanpa Nama berkata...

Sultan tak bagi...Be End menang!!! Bergumbiralah para cokong, hantu, jembalang...bakal mendapat habuan lumayan

menang 2 kerusi parlimen tapi hilang satu negeri...sedihnya...hu!Hu!Hu!Hu!...

Akhirnya DSAI dan PR yang kena...

nami o fish berkata...

Baik jadi negara republik la wei..ada sultan bukan nak dengar suara rakyat...

bla laa..kerabat raja tau habiskan duit rakyat jer..

Tanpa Nama berkata...

SEDIHNYA!!!!!

kenapa mereka buat macam ni? sedih betul sgt2.

megat dewa berkata...

Sultan belum bg kata putus kpd Saudara Nizar. Sama-sama la kita berdoa agar sultan setuju bubar DUN Perak. Daulat Tuanku.

Tanpa Nama berkata...

uncle hisham,i had enough of this country...let's migrate ppl....leave this country.

-malay girl who really2 pissed off with this country.

Tanpa Nama berkata...

MEGAT,

sultan habaq dia nak tanya pada penasihat UNDANG2, hahaha,,,, ni pun hang xtau ka, hang ingat dia ambik peksa sampai SRP ja ka? APA kelulusan dia?

taktik paddayappa ni semua orang dah tau, releks, PR kan cool, kita lawan sampai habis, kalah dah biasa, cara kotor tersembunyi, cara kotor terang2 mcm ni lagi la, so lawan tetap lawan.

seiko berkata...

makahai chow lu najib

master berkata...

Pilihanraya di Perak akan menentukan Pak Lah terus berkuasa.

Najib semakin hampir jadi PM ..

gatal berkata...

http://bithysaodah.blogspot.com/

rosak anak2 murid kita kalo camnih..

al amin berkata...

Melayu yang malang

Sejarah Melayu pernah merakamkan kisah yang amat sedih iaitu Singapura dilanggar todak .Sejarah adalah sebahagian dari diri sebagai bangsa, dia tidak boleh dipisahkan apalagi dilupakan. Melupakan sejarah - apalagi meninggalkan sejarah - sama ertinya dengan kehancuran sebuah bangsa." (Soekarno, 17 Ogos 1966).
Sejarah mengajar kita menjadi lebih dewasa, hanya kita generasi orang melayu masih menjunjung kontrak sosial, orang lain telah membakul sampahkanyan. Apa perlu kita berbicara soal itu, apa perlu kita mematuhi dan memegangnya lagi, persetankan kontrak tersebut.
kalau berlaku apap-apa kita baru hilang 18 % equiti. lantaklah apa nakjadi,jadilah. Hari ini terlalu ramai pemimpin melayu bercakap soal masa depan bangsa, sebenarnya ia sudah tidak punya masa depan lagi kerana jiwa bangsa itu telah mati iaitu bahasanya.Bahasa melayu terlalu haprak tidak layak membicara soal sains dan metematik.
Oleh kerana kita punya pemimpin yang tak bermaruah dan bermoral, maka saat-saat kehancuran kian hampir. Slogan baru untuk bangsaku " Lemas ,Tenggelam dan Lenyap"

"Mampus Melayu"

anas afrohead berkata...

betul ke ni beb?
kalau dah calon bebas macamana boleh dgn BN pulak?
nama pun calon bebas kan?
aku anak perak.
tapi aku tak dengar apa2 pun.
tapi kalau betul, alhamdulillah..

aku dah tak larat tengok kacau bilau negeri aku di bawah pemerintahan pakatan rakyat.
porak peranda!

nuff said!

megat dewa berkata...

Walaupun aku bukan org Perak, aku tetap sokong Pakatan Rakyat sebab PR cool. Sultan Perak jugak cool.TT lagi cool...

sedih berkata...

hai....ni semua pasal 50 juta la.....
50 juta tau...? tu si saiful jual buntut 100 ribu kali pun tak ada 50 juta la...siapa tak mau...ni ADUN bukan nak service rakyat...nak service $$$$$ la....especially lepas isteri rosmah jadi pengerusi sana....apa pun boleh janji......nak share 500 juta pun mesti janji....lepas tu boleh korek dari rakyat perak semula mah....
kesian duit rakyat...
akan bazir di tangan AMNO lagi...semata-2 hanya nak tarik tu few bastards.......mcm mana malaysia tak mati.....?

Tanpa Nama berkata...

arap2 sultan perkenan bubarkn dun,..be end ni takut nak wt pilihan raya sbb mesti diorg kalah punye,berita terkini..gempa bumi akan melanda perak dlm masa 60 ari lg kata jabatan metriologi..

Tanpa Nama berkata...

aku kecewa dengan sultan perak........
takkan ku jejak lagi kaki ku ke perak.. kerana ke sialan sultan perak. raja adil raja disembah raja raja zalim raja disanggah. mari kite bangkit gulingkan sultan perak..

Fakrul berkata...

perak oh perak negeri ku..jangan la lagi diambil dacing berkarat tu! doa2 moga sultan akan buat keputusan positif..

Tanpa Nama berkata...

Bikmama baru dapat duit juta2 derma untuk palestin, tulah yang digunakan beli katak2 lompat nie... patutlah beria2 soh orang menderma, sbnrnya ade strategi lain...

Tanpa Nama berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/97600

Jamaluddin: BN boleh bela semua kaum

"Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) bebas kawasan Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi berkata beliau akan menyokong Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri Perak kerana yakin parti itu boleh membela nasib semua bangsa".

celaka punya kepala hotak haram nih!.tiba2 jer jilat BN.ni mesti sindrom paklah flip flop dah berjangkit kat mamat sekor nih..jenis tak boleh dipercayai..korup!..anjing BN..dajjal!

cakap-lepas berkata...

kah kah kah...najib kata dah tubuh kerajaan....kah kah kah...sultan tak ckp apa pun lagi..kah kah kah

revrie berkata...

Ye pun nak tubuhkan kerajaan. Hantar Rosmah buat ape?
Sapa dia Rosmah? Adakah die Majlis Tertinggi UMNO ka? atau die setiausaha kerajaan?

Pi jumpa sultan kasi nyanyi ka? hahaha.