Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 31 Mac 2009

BERITA BODOH !!!


TOL: KERAJAAN TANGGUNG RM286.38 JUTA PAMPASAN TOL


Kerajaan terpaksa menanggung kira-kira RM286.38 juta bayaran pampasan kepada syarikat konsesi akibat penangguhan kenaikan kadar tol selama setahun bagi lima lebuh raya baru-baru ini, kata Timbalan Menteri Kerja Raya, Yong Khoon Seng.

"Akibat penangguhan kenaikan kadar tol selama setahun, mengikut terma-terma dalam perjanjian konsesi, kerajaan terpaksa menanggung sejumlah bayaran pampasan kepada syarikat konsesi terbabit," katanya menjawab soalan Senator Muhamad Yusof Husin pada persidangan Dewan Negara di sini hari ini.

Februari lepas, Kabinet memutuskan kadar tol di lima lebuh raya yang sepatutnya bermula 1 Mac lepas ditangguhkan ke tarikh yang akan ditetapkan kemudian.


woit …. KENAPA TAK MILIK NEGARAKAN HARTA RAKYAT INI?...kah kah kah…

woit… SAMPAI BILA RAKYAT KENA PIKUL BEBAN INI ?.... kah kah kah….

woit… HAIRAN KENAPA KERAJAAN TAK BUAT JANJI DENGAN KAKI TANGAN KERAJAAN MACAM BUAT JANJI DENGAN LANUN JALAN RAYA?...TIAP TIAP TAHUN ADA NAIK GAJI…. kah kah kah…

woit… INI KERAJAAN RAKYAT ATAU KERJAAN LANUN JALAN RAYA?...kah kah kah



15 ulasan:

Hamba berkata...

Salah!!! Bukan kerajaan tanggung subsidi..tp rakyat yg tanggung lah! Bodoh betul UMeNO ni...Dia ingat duit kerajaan tu duit UMeNo ke...itu duit rakyat jadi rakyat yg tanggung subsidi..NGOK! Najib Bodoh...Madey Frankenstein lagi bahalul.... Si Rip Van winkle tu lagi le bangang nye!

Tanpa Nama berkata...

Setuju wang RM286.38 juta adalah duit rakyat Malaysia yang membayar cukai! Madey buat satu skim perangkap untuk memerangkap Kerajaan Malaysia. Tol naik Rakyat kena! Tol ta naik Rakyat kena juga. Ini bermakna "Head" Rakyat Kalah "Tail" Rakyat kalah juga. UMeNO ni akan membuat Rakyat hambanya selagi ia menjadi Kerajaan Malaysia.
Dulu Pak Lah kata bila ia menjadi PM "work with me" now he is not in, Najib will say "You work For Me"

uncle_abu berkata...

mmg bodohhh!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sedut bang sedut duit tu ...siang malam masyukkkkkkkkk .... Kerajaan terpaksa ?Ish ish macamla mangsa rogol pulak bunyinya ..UMNO binawe .. ingat rakyat NGOK lagi ka ....Aaa itu anak Madey Kutty bule la tolong kasik tampung skit die ada 800 juta harta ...campur duit Madey jual roti lagi

Keylee Daud berkata...

sikit jer tu...komisin 500J lagi manyak..kekekeke..

Tanpa Nama berkata...

ini lah helah menipu rakyat, siapa taukeh tol = crony umno dan bn= kononya semua wang yang masuk ke dalam kochek krony ini, tapi krony ini semua muka di hadapan sahaja, kebetulan nya wang tol semuanya masuk kedalam kocek parti politik bn, kalau tidak macam mana jadi kaya. semua harta Negara di- swastakan, mengapa? SIAPA MUKA DEPAN, SIAPA DAPAT KONTREK SWASTA? CRONY, CRONY SIAPA?- PARTY POLITIK, macam mana parti politik dapat wang ada banyak harta, tapi membership fee saja RM 1.00 setahun? cuba pakai akal, dan tanya diri dari mananya parti politik dapat wang yang lumayan untuk beli bangunan besar? semua dari keswastaan.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Sampai sekarang mau tipu lagi.
Bukan nya kerajaan yang bayar tapi rakyat yang bayar.
Semua tu duit rakyat!
Pandai dia orang buat kontrak berat sebelah untuk hisap duit rakyat.

Kita semua bayar cukai. masuk KFC dan McD pon bayar cukai 5%, beli apa jenis benda pon sudah dicukai.
beli nombor kuda , bayar bil telekom dan rokok pon dah di cukai..itu semua duit rakyat.
Komisen beli sukhoi dan kapal selam pon pakai duit rakyat!
Bom C4 untuk letup Altantuya pon pakai duit rakyat.

Tanpa Nama berkata...

kerajaan bodoh yg dipilih oleh rakyat yg bodoh...

SL Chan berkata...

tulah....ingat seluruh negara gerombolan punya...mentaliti "negara hutang kepada saya"...bangang betul!!!

SL Chan berkata...

kalau tak bodoh pun, bukan berita..kalau dari gerombolan..

Tanpa Nama berkata...

ini la nama...kerana nila setitik rosak susu sebelanga. UMNO x slh tp org yg di dlm UMNO tu yg slh.

Tanpa Nama berkata...

kerajaan lanun..merompak siang mlm,perjanjian sume nye rahsia..dia srg je nk th isinye,dh tntu mguntung kn kroni,srnk la cmni..mmng sial org cmni,th la ko bila nk mati nnti..rakyat kena doa`kn pmimpin2 cmni cpt mati eloknye..sakit ati btl!!

acip berkata...

kalo cmtu jom kita bakar tol jom..
kalo dia buat blk kita bkr blk..
hehehe...
aku taknak salahkan sesapa..
aku nk salah kan org2 tua skarang yg mnyokong umno dulu...
dah nak terlingkup baru nak buat perubahan si poyo cheruk tok kun tu..dulu taknak wat ape2..hurmm..nk taknak terpaksa gak sokong..
sape yg susah??anak2 muda jugak yg susah..jgn sampai anak2 muda pakat ramai2 pegi bom putrajaya sudahlar..

Zul berkata...

Kalau perkara yg sama berlaku di US, mereka guna perkataan ‘taxpayer’ utk menunjukkan siapa yg tanggung bayaran pampasan tersebut.

Kalau di Malaysia, pemimpin kita guna perkataan ‘kerajaan’ utk menunjukkan siapa yg tanggung bayaran pampas an tersebut.

Wang ‘taxpayer’ dan wang ‘kerajaan’ adalah wang yg sama. Cuma bila perkataan ‘kerajaan’ digunakan, nampaklah seperti kerajaan itu baik dan benar-benar berjasa kerana sanggup ‘bersusah’ demi menjaga nasib rakyat.

Rakyat Malaysia tidak bodoh lagi. Yg masih bodoh hanyalah para penyokong gerombolan.

weber berkata...

hebat btol konsesi tol ni ye.. boleh plak paksa kerajaan... lanun abiss..hahahaha