Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Mac 2009

RM 60 BILION DISUNTIK ELAK MALAYSIA JERUMUS KANCAH KEMELESETAN mStar


Kerajaan hari ini mengumumkan suntikan tambahan RM60 bilion menerusi satu lagi pakej bagi merangsang sektor penting dalam ekonomi negara demi memelihara kebajikan dan kesejahteraan rakyat - dalam mengharungi kebimbangan prospek ekonomi sejagat yang suram.

Ketika membentangkan pakej rangsangan itu, yang kedua seumpamanya dalam tempoh lima bulan, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pakej tersebut meliputi tempoh selama dua tahun.

Jumlah itu merupakan enam kali ganda berbanding dana RM10 bilion yang diumumkan Khamis lalu.


kah kah kah…. UNTUK APA 60 BILION RINGGIT NI?.... kah kah kah..

kah kah kah…. KEMELESETAN EKONOMI ?.... kah kah kah…

woit… DULU CAKAP : OUR ECONOMY HAS NO PROBLEMS…. kah kah kah

woit…. APA JADI DENGAN : OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…. kah kah kah…

woit…. INI DASAR NAK TERBERAK BARU GALI LUBANG …. kah kah kah…



10 ulasan:

isa berkata...

apa terjadi pada negara amerika bila disuntik ?
loop-hole ?

Dari mana datangnya 60 bilion ?
KWSP,TM,TNB,Amanah Pencen,Tabung Haji,......??????

Akan timbul nanti note pokok pisang.
Green dollar,.......

Komisen tarak ka anak razak ???

Pundek argok la lu !
Kepala bana punya timbalan !!!

Suntikan apa ?
Suntikan untuk kapitalis ada la !
Bodoh punya gerombolan !!!!!!!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

60 beliyon ....boleh ransang kan syarikat umnoputar.
Boleh juga ransang kan Gamuda.
Kelas F pon boleh di suntik-suntik kan..masok poket kiri dan masok poket kanan
Sesudah duit masok poket, terus pergi London , Copenhagen dan Sydney untuk tunai kan haji.


Isteri Rosmah cadang mau rompak duit EPF lagi ke.
Nak pinjam Renminbi ke?
Kalau nak pinjam , jangan mintak "pendatang" balik China.
Mintak polis jangam peras amoi cina..hahaha..
Jangan-jangan pinjam dari razak baginda.
Lupa saya, adik isteri rosmah tu Banker Player di CIMb

Saiful berkata...

tu dia ahh 60 billion,habih duit di malaysia...projek pertanian satu haram pun tak dak..merasuah rakyatsaja ni..tu dia dia dah mula membaZIR DUIT ..dia ni mmg terkenal dgn boros ni..
habih la mesia kita..
senor TT,no mas pura vida,venga aqui..aqui puravida..
saiful yg jauh..

Tanpa Nama berkata...

bukan bajet rakyat biasa biasa tapi bajet untuk menyelamatkan ahli gerombolan yg majoritinya kontraktor...

ni pun dah nyawa ikan...berniaga tak pandai kasi kat orang lain sampai 7...8 kali sub...lepas tu ada la bangunan runtuh...

ni ntah mana duit dia dah curi...

habislah malaysia kalau yg memerintah ahli sarkas....

Raja Aragorn

Dr. H. H berkata...

tertanya-tanya juga saya dari manakah datangnya RM60 bilion ini? Kecuali Bon Simpanan Kerajaan berasaskan syariah berjumlah RM5 bilion akan diterbitkan. Sekurang-kurangnya semasa Pakej Rangsangan Ekonomi pertama yang diumumkan sebanyak RM7 bilion itu, ada juga disebutkan wang itu adalah dari penjimatan subsidi minyak

Tanpa Nama berkata...

Kena ingat daripada RM60 bilion itu berapa yang akan masuk poket Ketua Bahagian UMNO? RM7 bilion pertama sudah mengewap tanpa sebarang dokumen atau betulkan dah sampai ke sasarannya? Walalaualam segara di raja! dari mana wang itu datang?

MahadeyBersiong berkata...

Ini pakej merangsang bik mama namanya. Boooodooooooh kau monggol!

fredo berkata...

duit tu nk ransang rosmah..

beli konek palsu la, najis da x lalu nk entot rosmah, bulu smpai ke jubur..
:D

Tanpa Nama berkata...

biasa sifat najis..dh berak dlm sluar lubang xyh gali dh..ceperet namenye kwang kwang kwang..org xde otak cmtu la jd nye.
abis la duit2 pekerje2 kt kwsp kena sebat..

kesian dia berkata...

seorang persara merungut:
Konon beri diskaun RM5000 untuk tukar kereta baru. Kereta aku dah umur 18 tahun, laku berapa je kalau nak jadikan modal. Pencen hanya RM900 sebulan, kalau bayar kereta RM500 sebulan untuk selama 7 tahun, aku nak makan apa? Ekonomi meleset hidup aku lagi meleset. Rangsangan apa namanya ni? bukan nak selamatkan rakyat, selamatkan kroni dia je..