Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 23 Mac 2009

SEPULUH PEGAWAI SPRM GELEDAH RUMAH AZALINA - mStar


Pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam mengambil keterangan Menteri Pelancongan, Azalina Othman Said dan seterusnya pergi ke rumah beliau.

Azalina yang mengesahkan perkara itu memeberitahu The Star, tiga pegawai SPRM datang berjumpanya di pajabat pada pukul 5 petang dan merakam keterangannya selama kira-kira lima jam.

Sepuluh pegawai SPRM kemudiannya tiba dan menghabiskan masa kira-kira sejam di rumah beliau.

Minggu lalu, SPRM menyoal siasat dua pegawai Azalina di kementeriannya dan mengambil dua dokumen daripada mereka.

Laporan sebelum ini menyatakan, siasatan yang dilakukan SPRM adalah berhubung politik wang. Seminggu sebelum itu. setiausaha politik Azalina ditahan oleh SPRM selepas menjumpai wang tunai RM70,000 dalam keretanya. Beliau bagaimanapun dibebaskan selepas itu selepas menjelaskan wang itu adalah untuk kegunaan jentera parti.


kah kah kah…. APA KHABAR PUAN MUNKEE ?.... ADA BAIK ?...kah kah kah…

kah kah kah…. SEPULUH ORANG GELEDAH ?.... kah kah kah…

woit… NASIB BAIK TAK SALAH RUMAH…. kah kah kah..

kah kah kah… RAMAI RAKYAT TAK SEMPAT NAK DATANG BERAYA…. LUM SAMPAI LAGI RUMAH SUDAH KENA GELEDAH….. kah kah kah..



7 ulasan:

adie berkata...

ni la baru terNOW!! mcm ni sy pn nk g gak la beraya! mana tau jumpa duit gak 70,000. hahahahaha.... jaga2... nanti kene karate!!!

-bro.. ni ada 2 soklan nih!! bro slalu tido kul brapa?

- sapa madame dooty tuh bro? kasi tau la sket! madey ker?

Tanpa Nama berkata...

Kalau jumpa dildo, boleh lelong sampai RM43,000

pengkit tembam umno berkata...

Pegawai SPRM boleh sesipa daripada anda boleh mengesahkan masa korang geledah rumah azalina ni korang nampak kt bilik dia dalam almari ada seluar dalam laki ker perempuan.ada bra dan vibrator tak?kan dia ni pengkit.

Tok Uban berkata...

SANDIWARA PILIHAN RAKYAT MALAYSIA.

BABAK 1.
Tempat: Pejabat Awam.

Pelakun: Pegawai Penyiasat.[PP]
Orang Kena Tuduh. [OKT]

Dailog:

PP : Macam mana wang RM100,000.00 ada pada orang awak?
OKT: aaaaaaaa.....
PP : Ha...saya tahu...dia jumpa duit tu kan?
OKT : Yeyeye....
PP : Duit itu digunakan untuk apa?
OKT: aaaaaa....
PP: Ya...saya tahu...untuk nak baiki rumahkan?
OKT: Yeyeyey....
PP: Ok...itu aje...

BABAK II

Tempat : Rumah Orang Kena Tuduh.

Pelakon : Pegawai Penyiasat [PP]
Anak Buah PP [ABPP]
Orang Kena Tuduh [OKT]

Dialog.

Diluar rumah.

PP: [Menberi arahan kepada anak buah] Ok...sedia semua...kita serbu rumah tu.
ABPP: Sedia tuan.
PP: SERBU....

Didalam rumah...

PP: Tuan rumah...oiii...tuan rumah.
OKT: Ye...kat dapur ni.
PP: Amboi..banyaknya kuih...nasi lemak ada,mee goreng ada, laksa pun ada....
OKT: Ha...apa tunggu lagi..makanla.
PP:[kepada ABPP] apa tunggu lagi..jom serbu..
2 jam kemudian...
PP:[kepada seorang ABPP]...mat, kau tengok kat luar tu..reporter dah ramai belum?
ABPP: Baik tuan.
ABPP keluar...dan kemudian masuk balek.
ABPP: Dah ramai tuan.
PP: Ok semua...bawak kotak-kotak kosong tu..masukkan dalam lori...jangan senyum dengan reporter.

Diluar rumah...reporter ambil gambar...esoknya dalam surat kabar..tajuk besar...BERPULUH-PULUH KOTAK BUKTI DIBAWA KELUAR...

2 minggu kemudian..disemua surat kabar...tajuk besar...TIDAK ADA BUKTI, KES TUTUP..

amacam isham?...best tak drama ni?..kahkahkah

mamai72 berkata...

Jumpa duit okay lagi beb boleh songlap sekali kalau jumpa benda kondom camner

peja!! berkata...

alah macam biasa lah..... nak menunjuk2 kat rakyat nie yang SPRM nie telus... tak kira sapa habis dia geledah... koman2 pun jawapan dia nanti takde bukti yang mengaitkan dia dengan rasuah....
Tak percaya...?????

Tanpa Nama berkata...

Geledah geledah...jangan terjumpa dildo dah.


Cunning Linguist.