Ahad, 5 April 2009

BERITA TENGAH MALAM - BERITA BARU MASUK


PENGUMUMAN YANG TELAH DIUMUMKAN MALAM INI

PPP KEDAH BUBAR DENGAN SERTA MERTA - NAIB PRESIDEN PPP MASUK PKR


Parti Rakyat Progresif Rakyat – People Progressive Party - Kedah telah dibubarkan.

Semua ahli dan pimpinan akan memasuki Parti Keadilan Rakyat.

Ini telah di umumkan oleh Naib Presiden PPP Nasional Sdr. V. Nadrajah bersama Sdr. Anwar Ibrahim pada malam Sabtu ini dihadapan 7000 warga Kedah di Dewan Hock Teik Soo Sungai Lalang Kedah.

Secara resmi Sdr. V. Nadrajah yang juga ketua PPP Kedah telah mengumumkan semua ahli-ahli PPP yang selama ini menjadi sebahagian dari komponen Barisan Nasional akan keluar dari Barisan Nasional dan akan memasuki Parti Keadilan Rakyat.

Menurut ucapan Sdr. V. Nadrajah pembubaran ini bermakna kesemua 6137 ahli PPP Kedah ini untuk menjadi ahli Parti Keadilan Rakyat.

Terdapat 5 bahagian dan 62 bahagian PPP yang paling aktif di Kedah. Bahagian bahagian - di Kulim, Alor Star, Kuala Kedah, Pokok Sena dan Baling – semuanya bubar.


BUKIT SELAMBAU


Pembubaran PPP Kedah telah memastikan 1578 orang ahli-ahli parti ini secara beramai-ramai memasuki Parti Keadilan Rakyat.




11 ulasan:

Hamba berkata...

Selalunya waktu pilihanraya, UMNO yg selalu umumkan kemasukan ahli pembangkang kedalam UMNO. Ni dah terbalik. si kongkang2 semua terkangkang...Agaknya Najib akan umum lagi pembebasan ramai lagi tahanan ISA. Pastu haramkan balik Harakah dan s. keadilan. Lusa pulak halalkan balik. Itulah kerja UMNO , esok haram, lusa dah halal. Macam judi, islam kata haram, dia kata tak sebab ni budaya orang Cina. Orang cina pulak cakap tu bukan budaya dia, cuma sesetengah orang cina hobinya berjudi...Budaya atau hobi? UMNO lebih suka budaya sebab duit boleh masyuk....Tak haram.....Darurat so duit judi boleh guna....Pening betul perangai orang islam UMNO ni...pasal duit semua jalan...

pak yatim berkata...

syabas...nampaknya PPP tunggu masa je nak bagi hadiah kat PM baru..akhirnya selesai jua majlis penyampaian hadiah yg ditunggu2..
begitu bermakna...

Keylee Daud berkata...

150 - 6137 sama dengan -5987..wow..kena kasi reramai lagi la berita dalam surat khabar..kasi la 1.5 juta ahli pkr kuar parti masuk bn baru real...hahahaha...ishish dapat hadiah camni nye sempena jadi presiden baru..keke

pak yatim berkata...

pak hisham..
belum ada ke ulasan2 ttg wacana siang tadi?
tak sabar dah nak baca..x dapat p,terasa rugi sekali..
jgan lupa uploadkn vdeo kt u tube..
TK TT


pd pminat TT,boring2 p la lawat :
http://www.pakyatim.blogspot.com/

p/s:yang boring je,sbb kalu tak boring,anda akan boring ;)

Cokolat Angin berkata...

Semua penyokong Pakatan Rakyat mesti turun Malam kempen terakhir di Bukit Selambau,banggunan Yayasan Aman Sg Lalang SP.Kita dengar amanat Anwar pada malam tersebut,jangan lupa bawa bendera sekali.

Cokolat Angin berkata...

Syam awat tak nampak kat Bukit Selambau.??? Dah sampai atau belum?

Mortein berkata...

NYAMUK
BAKAR KELAMBU

Tanpa Nama berkata...

hati2 dgn taktik umno/bn... jgn nanti jadi mcm perak 1 adun masuk pkr pastu 3 adun pr + 1 adun tu lompat keluar pr... takut nanti 6 ribu lebih masuk pkr,nanti 10 ribu keluar pr plak... tapi malam tu saya p bukit selambau memang best gila walaupun hujan tp penyokong2 tak lari langsung... bukit gantang lg panas walaupun musim hujan... apa2 pun sokongan saya tetap pada PR... bg saya yg tak pernah menyertai umno,saya memang tak ada walau sedikit pun rasa teringin di dalam hati kecil ni nak sertai umno/bn... jiwa saya memang jiwa PAS/PR

PEMUDA PAS SPG4 berkata...

sekarang ni pakatan rakyat tengah korek liang untuk umno/bn... apabila ada pilihanraya umum nanti masa itu la umno/bn akan dikuburkan... sama2 kita doakan semoga umno/bn akan terlingkup dalam 3 pilihanraya kecil pada 7/4/09 ni...

PEMUDA PAS SPG4 berkata...

bungkus la umno/bn di 2 bukit 7 april ni

Tarak nama berkata...

Lama-lama parti ni dinominasi oleh puak-puak hinu desperado
Kah...Kah...Kah...