Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 April 2009

KOTAK RASHIA: EZAM TERUS CABAR ANWAR –mkini


Ezam Mohd Noor sekali lagi mencabar Anwar Ibrahim menjawab dakwaannya bahawa ketua umum PKR itu menyimpan enam kotak rahsia yang mempunyai bukti-bukti kukuh membabit kes rasuah pemimpin Umno dan BN.

kah kah kah….. ADA LAGI MAMAT NI?.... kah kah kah…

kah kah kah….. INGAT TAK GERAK GERAK LAGI….kah kah kah…

kah kah kah…. INGAT TERSURUK DALAM KOTAK…. kah kah kah…

woit ….. BIAR KAN BIARKAN… EZAM TERJUN DENGAN KOTAK KOTAK NYA….. kah kah kah….



16 ulasan:

pak yatim berkata...

xda maknanya...

Tanpa Nama berkata...

ZAM ZAM ALAKAZAM Bawalah aku ke destinasi "SATU MALAYSIA" yang berperikan 'Utamakan dan Dahulukan kekayaan suku sakatku(kroni UBN) dan Pencapaian ke arah itu diutamakan"

cheguBard berkata...

Ezam salah tajuk semalam.

Semalam seorang yang cheGuBard anggap abang, Ezam Mohd Nor berceramah di Bukit Selambau. Ceramah yang diadakan di Sungai Lalang di perkarangan rumah penyokong Umno itu mulanya dijangka besar tetapi hanya dihadiri kira - kira 20 orang petugas Bn sendiri.

Ezam masih seorang pemidato hebat tapi cuma gayanya sahaja hebat malangnya pengisiannya agak kosong. Semalam seorang teman telah pergi merakam ceramah beliau. Terus terang cheGuBard katakan yang setelah menonton rakamanya semalam hati ini sedih Ezam seolah tercari - cari rentak ceramah. Jelas apa yang dia cuba sampaikan bukan dari dalam naluri beliau.

Dia dengan jelas semalam menyebut "PKR parti tiada maruah...bagaimana nak ada maruah calon yang diletakkan pun juga Hitam....Letak Calon India"....

Sedarkah kamu saudara Ezam calon Bn yang kamu datang sokong itu juga India dari MIC.

Sedih dan kesian cheGuBard melihat Ezam. Masuk Umno tak dibenar pegang jawatan hanya layak menjadi alat bila tiba pilihanraya. Musuhnya dalam Keadilan, Lokman Adam lebih cerdik darinya. Sekurang kurang Lokman sudah di iktiraf sebagai Exco Pemuda Malaysia.

cheGuBard pernah cabar GERAK yang sama ditubuhkan dengan Ezam supaya menjawab beberapa persoalan namun sehingga kini GERAK membisu.

cheguBard berkata...

Cabaran buat GERAK istihar 'harta'
Sejak kebelakangan ini sebuah pertubuhan bukan kerajaan yang pernah saya terlibat mengasaskanya sedikit masa dahulu begitu hebat muncul sebagai hero membenteras rasuah terpilih. Malangnya GERAK yang kemunculanya awalnya digeruni dan dikagumi dengan menyerang kes serta melakukan pembongkaran - pembongkaran besar tetapi kini mula melakukan kerja menyerang kes - kes terpilih.

Ini semua berkait rapat dengan penyumbang 'kewangan' kepada GERAK untuk bergerak.

GERAK di asaskan dengan nama Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi kemudian telah menukar nama kepada Gerakan Rakyat Anti Korupsi dengan mengekalkan singkatan GERAK. GERAK bukan sebuah pertubuhan yang berdaftar dibawah akta pertubuhan tetapi sebaliknya berdaftar dibawah akta Syarikat Malaysia (SSM) dengan menggunakan nama Gerak Agenda Sdn. Bhd. Pada satu ketika GERAK yang didaftarkan sebagai syarikat ini hanya punya lembaga pengarah yang terdiri dari Ezam dan ahli keluarganya sahaja.

GERAK ditubuhkan dengan dana Ezam sendiri dan sumbangan orang ramai. Pada ketika itu hanya saya seorang kakitangan tetap GERAK. Di awal usia GERAK banyak aktiviti dianjurkan dari ceramah, diskusi hinggalah penyebaran risalah dan pembongkaran rasuah dilakukan. Selepas Ezam mengisytiharkan masuk Umno GERAK diserahkan kepada seorang kakitangan Dato Norza Zakaria, Mohd Nazree Mohd Yunus yang dilantik mengepalai Gerak merupakan ko ordinator dalam Institut Kajian Asas Kemasyarakatan (INSKA) yang dibiayai oleh Norza.

Semua tahu Ezam memasuki Umno melalui Khairy dan Abdullah. Umum dalam Umno tahu juga Norza, seorang anak muda yang amat dipercayai Abdullah sehinggakan dia dilantik sebagai MKT termuda Umno oleh Abdullah. Adakah Gerak juga dipakejkan sekali dalam 'borang' pemohonan ahli Umno Ezam dan kawan-kawannya ?

Pada ketika itu juga Gerak punya Pejabat tetap di Kelana Jaya, seorang kerani dan Nazri pula selaku Pengarah berbayar. GERAK selaku NGO tidak mendapat geran bantuan dari mana - mana badan dalam dan luar negara secara rasmi. Adakah Dato Norza terlibat dalam 'menyara' Gerak untuk terus bergerak dalam jinak ?

Kemudian beberapa bulan yang lalu ketika kem Abdullah menjadi sasaran. Dato Norza dan orang-orangnya telah disiasat. Maka seperti yang Najib pernah umumkan bahawa polisi Umno ialah sesiapa saja didakwa akan hilang hak bertanding. Maka pendakwaan pada ketika itu kelihatan dekat dengan Norza. Maka jika Norza tidak boleh mempertahankan jawatannya selaku MKT Umno maka tidak ada gunanya dia terus menyalurkan wang untuk menjinakkan Gerak maka lebih malang lagi kemungkinan INSKA juga akan ditutup.

Maka pada ketika itu Gerak harus bergerak segera mencari penanggung kewangan baru untuk menanggung gaji kakitangan termasuk Pengarahnya, sewa pejabat, bil air/api/astro/telefon/internet, sewa mesin photostat dan banyak lagi. Maka sudah tentu satu tuan baru perlu dicari.

Ada yang mengatakan Gerak telah menemui Santa Clause, bekas pemimpin Kerajaan Negeri Selangor. Oleh kerana itu Gerak kini tidak bergerak keluar seperti disaat kemunculannya sebaliknya sibuk menjaga lembu di Selangor.

Dengan ini Gerak yang sibuk menyiasat korupsi terpilih dicabar untuk mendedahkan akaun syarikat dan menjelaskan berapa kos operasi ? Bagaimana kos operasi Gerak ditanggung dan siapa yang menanggungnya ? Selaku NGO yang 'kononya' mementingkan integriti dan ketelusan. Maka GERAK bukan sahaja perlu telus tetapi perlu dilihat telus.

Posting ini ditulis dalam keadaan amat serba salah kerana kasih pada Gerak yang sama saya dibidankan kelahiranya masih ada. Namun bukan saya saja tetapi kebelakangan ini terlalu ramai ahli aktivis Gerak yang pernah memohon memasuki Gerak merasakan kecewa dengan Gerak yang lemah malah laman sesawang yang pernah saya bina dengan menyimpan bukan sedikit fakta serta salinan bukti rasuah juga sudah terpadam mati. Tiada lagi aktiviti diskusi, forum terbuka dan penyebaran risalah meningkatkan kesedaran rakyat. Sebaliknya Gerak hanya muncul sebagai pertubuhan kenyataan media yang aktif.

Hamba berkata...

Bagi Ezam ni yang di katakan sebagai " thinking outside the box"! Thinking outside kepala hotak kau, Ezam...

Ultraman Tiga berkata...

apo laie la budak Ezan nak. Dah den koba an kek dio. "ejam..baik ekau pi cari kojo elok-elok tah payah la hari2 kono sumpah nagn orang." po kobondo la budak EZAM ni...poning ahhh

Tanpa Nama berkata...

mamat kotak ni cuma hidup dalam kotak jer...dan setiap kali ada PRK dia akan keluar dari kotak dan menjadi hantu kotak..
pergi mampos lah ezam kotak...

-kamikaze-

TIUP TAYAR berkata...

Biarkan Ezam dengan kotak-kotaknya
Biarkan Gerak dengan lembu-lembunya
Yang gerakan GERAK memang pun lembu.

Melayu GERAK melayu Lembu.
Lembu pun GELAKkan melayu GERAK.

Otak GERAK bolo macam lembu.
Otak lembu pun tak bolo macam otak GERAK.

Lembu GERAK makan kotak.
Dalam kotak ada Ezam tak berGERAK.

Kesimpulan GERAK memang LEMBU.
Nampak LEMBU ingat GERAK
Nampak Ezam & GERAK ingat LEMBU.

Did berkata...

kahkahkah!
kotak kotak kotak...
katok katok katok...
tringat cerita ali setan. dalam kotak hadiah ada katak.
kahkahkah!

yang sebenarnya dragonball ada 7 biji kesemuanya.
tapi kotak ini ada 6 biji semuanya.
- tiada kaitan pon -

Melayu Sejati berkata...

KOTAK HARAM JADAH S/0 PUKIMAK !

KALAU TAK PENIPU...BUKANLAH UMNO

KALAU TAK FITNAH...BUKANLAH UMNO

KALAU TAK PUTAR ALAM...BUKANLAH UMNO

IBLIS PUN TAK MENIPU 24 JAM...TETAPI UMNO MENIPU 24.5 JAM

KOTAK MAGGIE berkata...

tak ada benda lain ke mamat ni...kotak-kota-kota-kotak...KALAU DIA JADI MENTERI kan dia akan jadi menteri KEMENTERIAN PERKOTAKAN

Tanpa Nama berkata...

Alahai pathetic nyer! Dah taker modal lain ke? Tu lah lain kali, brainstorm la dulu.. Kasi keluar idea idea yang lebih bernas.
Idea "Kotak" dah lemau la.
-Nour

kucingsiam berkata...

meow~

akan sampai jua satu hari nanti ezam dibalut dengan kain dan diletakkan di dalam kotak ... maka apabila rakyat cuba merenung kembali apa sumbangan yang pernah ezam lakukan, "6 kotak rahsia ezam" jualah yang akan menjadi bahan lawak jenaka mereka. aduhai ezam yang kasihan ... maruah nak letak mana ...

Tanpa Nama berkata...

http://anaksengat.blogspot.com/2009/04/pas-pakai-kapal-terbang-kempen.html

Tanpa Nama berkata...

nak bodek madey ngn najis la tu..jilat jgn x jilat zam..memng dh nasib ko dh..pak lah dh xde ni..kah kah kah

kaki ushar yg jambu2 berkata...

TIUP TAYAR ada berkata:
"......Kesimpulan GERAK memang LEMBU.
Nampak LEMBU ingat GERAK
Nampak Ezam & GERAK ingat LEMBU."

2009 April 6 17:12


KALAU DAH EZAM = GERAK = LEMBU?
kesimpulannya? EZAM = LEMBU

Bayangkan kalau LEMBU di pakai dgn skirt ... CANTEKKKKK ...mengiurkan kaki mcm ada sejuruih dulu sampai budak tak cukup umoq pun dia taro ...

CAMNA PLAK KALAU EZAM PAKAI SKIRT ?...... SURE JAMBUUUUU!!!!