Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Mei 2009

UBAH SEBELUM BAH



UBAH CARA BERFIKIR ELAK MISKIN
– melayau


Golongan miskin digesa supaya mengubah sikap dan cara berfikir ke arah lebih positif bagi mengelakkan terus terpinggir daripada arus pembangunan dan kemajuan negara.

Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Abdullah Md. Zin berkata, mereka tidak wajar menjadikan diri terus dilihat sebagai miskin dan tidak mampu menyara keluarga.

Menurut Ahli Parlimen Besut itu, perbuatan segelintir golongan miskin yang mempamerkan seolah-olah mereka tidak mampu keluar dari kepompong kemiskinan dan selalu menagih simpati merupakan sikap yang tidak patut diamalkan.

Jelasnya, taraf hidup golongan itu tidak akan berubah selagi mereka sendiri tidak sanggup berusaha dan kerajaan hanya mampu menyediakan peluang dan melakukan pelbagai perancangan yang sesuai.

kah kah kah… NGOOOK….kah kah kah..

woit… MISKIN?... KENAPA JADI MISKIN ?....INI PERLU DI TANYA..kah kah kah..

woit…YANG PERLU UBAH CARA BERFIKIR BUKAN ORANG MISKIN…kah kah kah..

kah kah kah… YANG PERLU DI LAWAN IALAH KAUM PENINDAS…. MEREKA YANG BUAT ORANG JADI MISKIN….kah kah kah..

kah kah kah… TANAH DI RAMPAS…BELI IKAN MURAH…. KEMUDIAN JUAL MAHAL….BELI PADI MURAH KEMUDIAN JUAL MAHAL…kah kah kah..

kah kah kah… ADA TANAH ORANG KAMPONG TEPI LAUT….REMBAT…BUAT RESORT…kah kah kah…

woit… LUPA… TASEK UTARA… PELENTONG… CHU BADAK.. KERPAN.. KAMPONG BEREMBANG…ABIS TANAH ORANG KAMPONG KENA REMBAT…. kah kah kah..

woit… ORANG MISKIN BUKAN NAK UBAH CARA BERFIKIR… MEREKA NAK UBAH KERAJAAN… kah kah kah…

woit... SENDIRI BERUBAH... JANGAN BODOHKAN MELAYU... kah kah kah



15 ulasan:

OD berkata...

tukar tiub..jom tukar2 blog..den dah add blog ko..tq

http://orangdalam.blogspot.com

joyah_laser berkata...

biar miskin dari kaya tapi makan rasuah..

Tokwan berkata...

kah kah kah...KAMI MISKIN SEBAB KAMI TAK TAHU NAK MENIPU DAN NAK MEREMBAT...kah kah kah

GOLONGAN USTAZ PUKIMAK NI...MASUK UMNO KERANA NAK KAYA CEPAT...kah kah kah

LAGU MANA PUAK-PUAK SETAN NI BOLEH KAYA CEPAT...KALAU TAK MENIPU...MESTI RUNDING TERUS...kah kah kah

HANGPA MENIAGA APA?...kah kah kah

MENIAGA SETAN PUKIMAK...kah kah kah

chekamala berkata...

ini nasihat brilliant ni, bukan senang nak dapat.

ibarat kepala taik marah kentut apsal bau busuk, sedangkan kepala taik duk kt muka pintu!

nasiblah dpt kepala camni...

dewamuzik berkata...

Jawatan Penasihat Agama... tapi habuk pun lagi bagus dari mamat ni. Kaki bodek tahap cipan.
Kalau ada 100 orang macam mamat ni memang bungkas la Malaysia.

arifabdull berkata...

Bik Mama dah marah kat Obama sbb lambat ucap selamat!

LA dah kena gempa...bila Bik Mama g jogging di LA pun tak dapat dipastikan... wakakakaa!!

Sudin berkata...

Wah...! Penasihat agama kepada 1Malaysia ?
Biar betul beb....
Kalau macam tu tak payah ngaji kitab banyak-banyak.
AL-QURAN bukan sepanjang zaman.
Apa guna zakat yang di perintah untuk yang berhak ?

Woit....penasihat bahlul !
Pegi ngaji kat gua di Pekan Pahang !
Kalau dalam Al-Quran ada perintah zakat maknanya orang miskin akan ada samapi hari Kiamat.Bahlul !!!

Apa punya penasihat !!!!!!
Menteri-menteri Mat Monggol ni tahap kepala taik ! Shit !!!!!

Apa nak jadi Malaysia ni ?????????
Menteri-menteri tahap bangang !!!

Tanpa Nama berkata...

sudahlah, Abdullah Md.Zin...rakyat miskin kerana UMNO/BN tak mahu menjaga kebajikan rakyat !! Jangan ingat nak klentong sama rakyat !!

UMNO/BN hanya tahu menjaga geng-geng dalam UMNO dan BN saje ...dengan RASUAH !!

Tengoklah sendiri, bertapa kaya Madey dan keluarganya, AP Queen Rafidah, Toyol,Taib Sarawak, Musa Sabah,Najib Mongol,Ling Liong Sik,Samy Vellu,Ali Melaka dan banyak lagi !!

Rakyat yakin akan dapat hidup aman dan damai dengan ubahnya kerajaan UMNO/BN ke PR !!! Rakyat sabar menunggu saat2 itu... tak lama lagi!!

Hidup Rakyat !!


Dakis.

penanggah berkata...

ekau dah sembat smua harta orang miskin.. lepas tu pandai plak nk bagi nasihat.. bnyak cantik muko kau.. klaulah a orang2 politik dan para2 kroni pulangkan semua harta yg di sembat.. gua jamin laa takda lg yg miskin kt malaysia ni...

Tanpa Nama berkata...

hati gua panas...pemimpin buat apa...main telor ke..memang betul saudara hisham tulis tu...apa lu ingat orang miskin ni pemalas ke?bodoh ke,sangap ke?kalu goverment sibuk ngan bonus,insentif gula2 haram jadah pada staf kerajaan(naik mua),dan kesannya relatif pada kenaikan barang,servis..rakyat lain apa dapt.....kesan ekonmi global tkyah cakap aa...yang miskin semakin miskin...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Harga ayam sekilo berapa?
Harga beras murah sekilo berapa?
Harga bilis secekup berapa?
Harga susu berapa?
Harga letrik dan air berapa?
Harga tembikai sebiji dah berapa?
Harga toll dan petrol dah berapa?
Gaji minimun bila ada?
Kerja punya kerja , gaji tak dapat atasi Barang Naik.

Memang Punasihat dari Jamban Agama mana yang cakap mintak rakyat ubah. KERAjaan sediakan peluang untuk kelas F sahaja.
Jamban Agama pon arif tentang ekornomi ke atau Sodomee?

Jangan Sodomee rakyat Malaysia lagi. Ayam pon kena AP.
Rapidah pegang AP ayam ke?
Dah gemok pon nak pegang pegang AP .

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi di Malaysia ni yang kaya semakin kaya dan miskin semakin miskin...

Tanpa Nama berkata...

Tuan penasihat dapat 25 percent!

badang_ni berkata...

Selenge juger dol.. ni yer...
yang miskin suruh ubah pikior abih tu yang kaya tu tak payah lak suruh ubah....
ngape tak suruh yg kaya tu ubah pikior jangan tindas yg miskin jangan rompak harta, hak, kuasa org miskin dan yang sewaktu ngan nyer ler...

Tanpa Nama berkata...

ngarut la mamat ni..
malaysia yg kaya ngan hasil bumi ni,
dgn rakyat yg sikit...takat 20juta(sama ngan penduduk tokyo yg kecik tu jek) sahaja.
patut tiada lagi penduduk asal malaysia yg miskin..

ni tak..nak jaga Proton(syarikat anak beranak die), naikkan tax kenderaan...rakyat jugak kene tanggung..dr beli kereta sekerap,rakyat tanggung hutang nak beli kereta berkualiti..(nak rakyat berdaya saing, sedangkan syarikat proton, telekom sume tu, dieorg dok jaga...tu la hasilnya dibawah paras syarikat global)..

sudah2 la...kalau jaga kebajikan rakyat...takda rakyat tekanan hidup, takda rakyat nak buat bende2 jahat, rakyat akan dapat more quality of life...

takat cakap jek,pemipin2 dok makin hari makin gomokkkkkkkkk jek..ape barang weii...
kalau btol, korang pemimpin nie la plg kurus...pasal pikir tanggungjawab...sebelah kaki dah ada dlm neraka...
bersedialah anda di padang masyar nanti..

Raja2 melayu...taik la raja...
korang dpt status raja pn pasal datuk nenek korang dulu gangster kawasan tu, org tlg angkat jadi raja...darah tak baik..
tu anak cicit tu perangai ntah pape..
ketua agama,,hurmm..perosak agama ada la.