Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 Jun 2009

APA RAHSIA TAK NAK BERDEBAT ?





DEBAT TAK SELESAI SOAL UMMAH : NAJIB
– berita hairan

Najib Razak, berkata soal masa depan umat Islam dan negara tidak boleh diselesaikan melalui forum perdebatan seperti yang dicadangkan oleh Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau yang tidak nampak faedah yang akan diperolehi melalui debat itu berkata, jalan terbaik ialah melalui musyawarah dan perbincangan secara ikhlas dan bukan melalui perdebatan.

Tambahan pula, katanya, beliau mendapati terdapat banyak pihak yang tidak bersetuju agar debat itu diadakan.

"Itulah cara dan kaedah yang terbaik. Tapi sebelum kita boleh berbincang, janganlah kita mengutuk pihak lain.

KAH KAH KAH…


woit…. PARLIMEN ITU BUKAN TEMPAT DEBAT KE ?.... kah kah kah…

Kah kah kah…. PARLIMEN INI TEMPAT JUAL PISANG SALAI KE?.... kah kah kah…

Kah kah kah…. PARLIMEN TEMPAT DEBAT… JANGAN LARI LARI….kah kah kah…

Kah kah kah…. BUKAN SAHAJA HAL UMMAH DIDEBATKAN DI PARLIMEN….kah kah kah…

Kah kah kah… HAL KOMISEN BELI KAPAL SELAM PUN DI DEBATKAN….kah kah kah…

Kah kah kah…. TAKUT …. CAKAP TAKUT…. SENANG NAK ROYAK….kah kah kah…

Kah kah kah... ATAU ADA SEBAB LAIN?... kah kah kah



26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semalam bukan hari ini
today is not tomorrow
tetapi bodoh tak dapat dikira
bodoh terlalu banyak
bodoh terlalu ramai

sana bodoh
sini pun bodoh
bukan salah hodoh
bukan juga salah sendoh
tapi kerana tak senonoh

kadang bijak sebenarnya bodoh
tapi bodoh pasti tak bijak

kalau diberi lima
tak perlu tambah enam
itu bodoh namanya

jika dapat enam
usah dikurang lima
itu juga bodoh namanya

bodoh itu banyak
ramai pun bodoh juga
ia tak dapat dibilang
namun dapat difikir

kalau bodoh
kata saja bodoh

kalau bodoh
tak perlu beritahu

kalau bodoh
simpan dalam saku

kalau bodoh
tolong jangan tambah

kalau bodoh
tolong kurangkan

kalau bodoh
tolong jangan tunjukkan

kalau bodoh
sila diam-diam

untung bijak kerana bodoh
rugi bodoh kerana bodoh

kerana bodoh
seribu boleh jadi satu

kerana bodoh
cantik bertukar hodoh

kerana bodoh
dari syurga boleh ke neraka

kalau bodoh sila diam!

crewradix berkata...

Biarkan org bodoh dgn kebodohan dia,jgn kita plak diperbodohkan oleh org bodoh...kah!!kaah!!!
Malang rakyat MALAYSIA dpt pemimpin yg BODOH!!!BODOH!!!

jenglot berkata...

kepada tanpa nama...

CONFIRM....
memang kau bodoh...
sebab banyak sangat perkataan bodoh dalam sajak kau...
aku tak paham sajak kau bukan sebab aku bodoh tapi sebab memang sajak kau sajak bodoh..

kah kah kah kah kah kah kah kah

Nunca Caminaras Solo berkata...

Mana boleh debat.. Sume kena dgr cakap Najib.. Angguk-angguk saja boleh.. Geleng-geleng xboleh..

jawa peranakan berkata...

dengan bini sendiri pun takut..
inikan pulak nak berdebat..

punai punya najib..

Tanpa Nama berkata...

Masalah umah hanya boleh diselesaikan melalui mu zakar rahim ku kah kah kah ..
Parlimen hanya tempat raja lawak Astro ...I'm sorry ...can i pass away sir

Tanpa Nama berkata...

Kena tanya pasal Altantuya pun sudah kantoi..mengeletar kepala lutut Mat Mongol....hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

Memang debat tak baik utk pemimpim malaysia,kerana biasanya debat ini utk orang yg ada otak , di usa boleh lah,kita kat sini tingut debat seberi chik/anwar, mana ada orang2 ubn ada wibawa,bincang senyap2 boleh lah,nanti ditv tukar citer , itu yg termampu,,,

Tanpa Nama berkata...

Memang debat tak baik utk pemimpim malaysia,kerana biasanya debat ini utk orang yg ada otak , di usa boleh lah,kita kat sini tingut debat seberi chik/anwar, mana ada orang2 ubn ada wibawa,bincang senyap2 boleh lah,nanti ditv tukar citer , itu yg termampu,,,

Tanpa Nama berkata...

Nah sudah terbukti "ta ada tontolou la". Takut kerana salah berani kerana benar.Mursyidul Am PAS berani keran beliau benar dan PM Najib takut keran memang tiada kebenaran dan kesetiaan untuk mengadakan Kerajaan Perpaduan..idea AMNO ialah untuk masuk ke kubu PAS dan merubuhkan benteng PAS. We all know the saying "if you cannot beat them join them". Apabila AMNo sudah berdamping dengan PAS dia mempunyai peluang untuk mengetahui strateji PAS. Itu lah yang berlaku pada masa PAS masuk BEEN dalam era Datuk Asri Muda.
Jangan percaya AMNo!
Tuhan Mahakuasa dan Mahaadil.
Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

tak ada telurrr menyanyi sorang2 beranilah dalam tv berkokok macam ayam jantan yg jaguh tapi kalau debat dua hala tak berani nanti nampak 1MALAYSIA tahu yg bodoh nya MAT MONGGOL ni (semua orang BN takberani tapi dlm tv bukan main berkokok dgn macam2 lagu dia orang nyanyi....

Tanpa Nama berkata...

najib takut tue..

serupasekala berkata...

Alangkah indahnya penciptaan manusia yang dibekalkan dengan akal yang begitu sempurna.Namun, jarang di kalangan manusia yang merasakan keajaiban akal ini, kerana yang lebih disukai oleh manusia ialah nafsu yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan. Bagi manusia yang dikuasai nafsu, hidupnya bertambah jauh dari Allah, dan manusia sebegini akan terpancar padanya sikap buruk seperti tamak, tidak amanah,rasuah,dengki,prasangka dan banyak lagi.Manusia yang dikuasai akal akan lebih tenang hidupnya,harmoni jiwanya dan baik budi pekertinya.

(di petik dan disunting: Revolusi Iq.Eq.Sq-Taufik Pasiak)

C++ berkata...

Bhai....

Bukan takut... tapi... tulur suda tada... hahaha


hahaha.. Feri Pulau Undan (P.Undan) @ pondan ... hahaha

Tanpa Nama berkata...

SETAN PUKIMAK BERSABDA..."DEBAT ANTARA NIK AZIZ DGN NAJIB" HANYA BUANG MASA?

kah kah kah kah...BUANG MASA...???

TELAN HARTA RAKYAT...MENGEKEDARAH HARTA RAKYAT SELAMA 22 TAHUN...TAK BUANG MASA KA...kah kah kah??

[TERER]

Tanpa Nama berkata...

kalau takut cakap takut... jgn cerita lain laa... hantu punya Be End...

penanggah berkata...

debat ni takdo komisen.. mano diorang hendak.. buang maso...

Abuarif berkata...

BERDEBAT MEMANG TAK ADA FAEDAH!PASAL TULAH SEMUA PM JARANG DATANG/MASOK PARLIMEN UNTUK BERDEBAT.MEREKA DATANG BILA BENTANG BAJET SAJA.LEPAS TU AWAK SEMUA DEBAT( EH BUKAN DEBAT TAPI BINCANG UNTUK SETUJU.

ELOK LAH SIDANG PARLIMEN NI BUAT MACAM SEKOLAH RENDAH AJE,CIKGU TERANG/AJAR ANAK MURID ANGGUK LEPAS TU BALIK MAKAN NASI.

Tanpa Nama berkata...

bro Hisham...you memang betul !!

'Takut....cakap takut'

Sudahlah Najib, semua orang tahu hang ni penakut !! Jangan cakap bodoh lagi...rakyat sudah tahu !!


Dakis.

suratkhabarlama berkata...

debat2 ni buang masa je..dia org terus C4 je...

Tanpa Nama berkata...

Parlimen utk debat ke?
hanya apabila mmbincangkn aspek tertentu shj mereka bdebat
lain2 lbh kpd soal jwb

Hebatnya ketua bkn boleh di nilai
dgn debat
ianya lbh kpd keistimewaan seseorg
tp klu btl2 kepingin nk debat
tun M tu br kene

piji berkata...

Jgn plak kita di bodoh2kan oleh org yg bodoh...kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Najib nak jual malaysia ke bro...

Pelabur asing boleh miliki hartanah Bumiputera, kerajaan: Najib - B.hairan

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan pelabur asing kini boleh memiliki hartanah milik Bumiputera atau kerajaan di Malaysia dengan mudah tanpa perlu kelulusan Jawatankuasa Pelabur Asing (FIC).

Transaksi ini hanya membabitkan hartanah bernilai RM20 juta dan ke bawah saja, manakala bagi RM20 juta ke atas kelulusan daripada FIC diperlukan.

Beliau berkata demikian pada Persidangan Invest Malaysia 2009 di sini, hari ini.

Kucing Parsi berkata...

debat???

najib kena tanya suami dia dulu

sebelum tu macam mana orang lain tahu2 dan sibok nak ulas

ha ha ha

diaorang bukan takut

sekarang nak memulihkan ekonomi negara

esok ok lah tu

ha ha ha

kucingsiam berkata...

meow~

Kenapa agaknya bersumpah di masjid "menyelesaikan" masalah altantuya tetapi berdebat tidak menyelesaikan masalah krisis keyakinan?

HaHs berkata...

Pemimpin Kartun Cap Ayam le tu!