Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 30 Jun 2009

INIKAH RAHSIANYA ATAU ADA YANG LAIN ?





ROYALTI MINYAK : UMNO-BN TIPU RAKYAT KELANTAN !
harakah daily

Pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) terus berbohong dalam kempen pilihan raya kecil DUN Manek Urai dengan mengatakan tidak wujud minyak dan gas serta industrinya di negeri Kelantan.

Abdul Hadi Awang mendedahkan beliau sendiri telah pergi ke pelantar cari gali minyak dan gas di perairan Kelantan sebaik sahaja mendapat berita tentang wujudnya 'emas hitam' itu di negeri tersebut, sedikit masa dahulu.

"Kebetulan saya duduk tepi pantai, bersama orang ke laut (nelayan) (saya telah pergi) melawat pelantar minyak, tengok pelantar minyak (dan) pelantar gas di situ.

"Dalam kawasan (perairan) Kelantan, bukan dalam perairan Siam dan perairan antarabangsa,"jelasnya ketika berucap dalam majlis perisytiharan calon pilihan raya kecil DUN Manek Urai, di Kampung manek Urai Lama,kelmarin yang dipetik Buletin Online.

Sehubungan itu, beliau berkata, Petronas wajib membayar royalti minyak sebanyak 5% kepada negeri Kelantan sebagaimana perjanjian di antara syarikat minyak itu dengan kerajaan-kerajaan negeri pada tahun 1975.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah…. PATUT LAH TAK NAK DEBAT…kah kah kah…

Kah kah kah…. NAK LARI DARI KENA SOAL MINYAK.. kah kah kah…

Kah kah kah…. ORANG KELANTAN INI BUKAN UMMAH KE ?...kah kah kah..

Kah kah kah…. ORANG KELANTAN INI BUKAN WARGA SATU MALAYSIA KE?...kah kah kah..

Kah kah kah….INI BETUL BETUL KES TIPU….kah kah kah…

Kah kah kah... PATUT LAH ORANG PAS NAIK ANGIN....kah kah kah



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO mmg cilaka besar ...lebih teruk dari Zionis ...rakyat Kelantan ie rakyat Malaysia jugak di tindasnya ... kalau ikut fakta mmg minyak tu dari kawasan Kelantan ...haram jadah punya UMNO

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Aku sendiri pernah ke pelantar minyak luar pantai di kelantan, bersempadan dgn thailand dan vietnam. Kat sana royalti minyak di bahagikan kepada 40% petronas,30% vietnam dan 30% thailand.Bila ditanya kepada pekerja operasi di pelantar, kenapa di kelantan tiada terminal minyak dan gas seperti di negeri terengganu, mereka memberitahu semua minyak di eksport menggunakan terminal minyak luar pantai (Floating,storage and Offloading-FSO)..lari dari bayar royalti kepada negeri kelantan..klau mereka kata xde pelantar minyak dan gas di kelantan,ini mmg penipuan yg sgt besar..ini projek membodohkan melayu..tanya pada mereka di mana terletaknya Pelantar Minyak Bunga Raya, Bunga Orkid,Bunga Seroja?? bukan kah dlm negeri kelantan??????????????????

Tanpa Nama berkata...

RUKUM IMAN SETAN PUKIMAK YANG KE-4...IALAH MENIPU MELAYU

kah kah kah kah...

KALAU TAK KELENTONG MELAYU...TAK BOLEH TIDUR...kah kah kah

UMUR SETAN PANJANG KERANA AMALAN MENIPU MELAYU...kah kah kah kah...

[TERER]

Tanpa Nama berkata...

Orang Kelantan majoriti Melayu. Memanglah 1Malaysia untuk seluruh rakyat Malaysia, tetapi ini termasuklah rakyat Kelantan... Dan kalau hok negeri, kenalah bagi bahagian dia.

Kucing Parsi berkata...

Salam,

Aku sendiri pernah ke pelantar minyak luar pantai di kelantan, bersempadan dgn thailand dan vietnam. Kat sana royalti minyak di bahagikan kepada 40% petronas,30% vietnam dan 30% thailand.Bila ditanya kepada pekerja operasi di pelantar, kenapa di kelantan tiada terminal minyak dan gas seperti di negeri terengganu, mereka memberitahu semua minyak di eksport menggunakan terminal minyak luar pantai (Floating,storage and Offloading-FSO)..lari dari bayar royalti kepada negeri kelantan..klau mereka kata xde pelantar minyak dan gas di kelantan,ini mmg penipuan yg sgt besar..ini projek membodohkan melayu..tanya pada mereka di mana terletaknya Pelantar Minyak Bunga Raya, Bunga Orkid,Bunga Seroja?? bukan kah dlm negeri kelantan??????????????????

kucing parsi says:

bro, ini diorang panggil PSC.

nama operator PCPP...

exxon mobil tak berjaya dapat blok di kelantan

nama blok2 carigali di semenanjung adalah PMO, peninsular malaysia water operations. bagi blok perairan kelantan, petronas memang tidak memberi schematic drawing kat blok di PMO di kelantan.

gua bukan cakap sebarang, sebelum hadi awang datang, gua dah test minyak kat sana. nak tengok gambar gua? pegi blog gua!!!

bab royalti...
aku tak berani nak cakap... tapi kalau bagi peluang cakap akan aku bagitau ini adalah hak kelantan!!!

ct berkata...

itu pasal tuan guru marah kat si celaka ni. kelantan, majoriti penduduk melayu, tapi depa tak bagi satu apa pun hak org melayu tu.

kemudian masih nak raungkan ketuanan melayu. piirah, cakap tak serupa bikin.