Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 8 Jun 2009

BERITA KENA SOROK




KERAJAAN DIGESA UMUM PNCA KEBAKARAN DI HOSPITAL PUTRAJAYA
–mkini

Kerajaan persekutuan digesa supaya mengumumkan punca kebakaran di tingkat tiga Hospital Putrajaya yang berlaku pada pertengahan bulan April lalu.

Gesaan tersebut dibuat oleh Setiausaha DAP Selangor, Lau Weng San yang juga ADUN Kampung Tunku.

"Satu peristiwa yang mungkin belum menjadi pengetahuan umum dan pihak media ialah kebakaran yang berlaku di tingkat tiga Hospital Putrajaya pada 11 April lalu, akibat disambar kilat.

"Kebakaran ini disyaki berpunca daripada pemasangan alat-alat penangkap kilat yang tidak mengikut spesifikasi," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

KAH KAH KAH…


woit… LAAA…. SATU MALAYSIA TAK TAHU BERITA INI…kah kah kah..

kah kah kah… HEBAT… GEBAT… LIPAT… kah kah kah…

kah kah kah…. SATU LAGI PROJEK RUNTUH… kah kah kah..

kah kah kah… TAK IKUT SPEKSIFIKASI… kah kah kah…

kah kah kah…. KOMPENI MANA PULAK NI?….kah kah kah..

kah kah kah…. JAMIN INI KOMPENI KOREA YANG SAMA YANG BUAT STADIUM RUNTUH…. kah kah kah….

kah kah kah…TOLONG BAGI TAHU IBRAHIM ALI… BAGI DIA MARAH PADA ORANG KOREAN NI…. kah kah kah…



13 ulasan:

Tokwan berkata...

KEMELESETAN EKONOMI = KEMELESETAN TEKNIKAL????

SO KEBAKARAN YANG NI = KEBAKARAN TEKNIKAL...kah kah kah kah

WALHAL KEDUA2NYA KERANA KELEMAHAN SETAN PUKIMAK...kah kah kah...JANGAN KELENTONG MELAYU??

mak nyah pasir mas berkata...

auuwwww...tukartiub ni asik petik ibrahim ali je...buat mak stim je...dengar nama ibrahim ali buat mak rasa stim sampai terloncat loncat...auuwwww...

lemah lutut berkata...

hahahahahahahahahaha......

memang pukimak la gerombolan ni...macam2 hal dia nak sorok..dah lah sorok barang,sorok orang,sorok berita lagi...tapi satu menda dia tak boleh sorok...diaorang tak boleh sorok bik mama joging sambil sedut hingus......

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

ganas tokwan

ada terbakar ke hospital putrajaya?>!

bila terbakar

lama dah

tak masuk berita

malas nak buat wartawan banyak cerita

kah kah kah

marah korean buat apa

ibrahim ali marah anwar je dia berani

Tanpa Nama berkata...

Kilat yang bersalah dalam hal ini...!

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Wah !! macam ini pun boleh kah ??

nak menutup kejadian kebakaran hospital Puterajaya !!! kenapa nak menutup berita macam ni ?? ada hantu ke ??

stadium runtuh , hospital di sabah pun tidak selamat dipakai..tak tahulah bila akan jadi runtuh....

Tapi...UMNO/BN pasti runtuh di PRU13 !!

Hidup Rakyat


Dakis.

Tanpa Nama berkata...

kekeke...
gua ada igt itu letupan c4 ooo...

bozzobattousai berkata...

DAP pandang serius desakan haramkan SIS
Jun 8, 09 12:06pm
DAP memandang serius terhadap usul yang diluluskan oleh muktamar PAS semalam untuk mendesak kerajaan supaya mengharamkan pertubuhan Sisters in Islam (SIS).

Usul yang dibawa PAS Shah Alam dan diterima tanpa bahas itu, mendesak kerajaan mengharamkan SIS jika benar siasatan mendapati NGO itu mengancam akidah umat Islam.

eli wong back to work160409 teresa kok 01"Sebagai rakan Pakatan Rakyat, PAS sepatutnya berpegang kepada prinsip demokrasi, kebebasan bersuara dan kebebasan berpersatuan yang kita perjuangkan bersama," kata Setiausaha Organisasi DAP, Teresa Kok yang juga ahli parlimen Seputeh.

Dalam satu kenyataan, Teresa berkata sikap mahu mengharamkan sesuatu adalah sifat Umno dan BN yang patut ditolak kerana ia bertentangan dengan hak asasi manusia serta melanggar hak-hak kebebasan sejagat.

"SIS bebas bersuara dan jika mana-mana pihak tidak bersetuju dengan pendiriannya, maka perlu dibahas secara sopan dan terbuka.

"Jika mana-mana pihak mahu mengharamkan SIS atau organisasi yang berbeza dengannya, ia adalah sifat kuku besi yang tidak harus menjadi budaya kita," katanya

Oleh itu, Teresa berharap PAS dapat berpegang teguh dengan janji dan amanah Pakatan Rakyat untuk memastikan hak dan kebebasan rakyat pelbagai pandangan di negara ini dijamin dan dilindungi.

pas muktamar 55 general assembly 060609 01Semua pihak, tambahnya, menghormati Islam sebagai agama rasmi di negeri ini.

"Pada masa yang sama, Islam sendiri bersifat terbuka dengan menerima perbezaan pendapat yang boleh dibincang, dihujah atau dicari jalan penyelesaian melalui rundingan dan dialog.

"Selama ini, kita semua berjuang untuk menghapuskan kezaliman dan ketidakadilan Umno dan BN.

"Kita tidak harus meniru sikap mereka yang tidak dapat menerima pandangan orang lain dan hanya tahu menggunakan kuasa untuk menutup mulut orang yang berbeza pendapat," tambahnya.



pasal yg ni xkn xde nk komen kot?????
sis ni bukan liberal ke???
knp x komen???
takut sebab geng???

Kucing Parsi berkata...

tu dap berhak bersuara...

pas haram kan sis pun tak per...

dap tetap bersuara...

itu kan sistem syura...

tapi sis memang patut di pandang kerana ia bukan sahaja menyeleweng tetapi juga haram...

nak haramkan macam mana, UMNo dah haram pun buat balik... just boikot je kita dapat...

bukan kah itu kekuatan iman kita

kalau umno cakap PPP tak boleh cakap, parti lain tak boleh cakap...

takder sistem syura langsung...

ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

ehhh x kena sorok lak berita DAP bantah haramkan SIS...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

aiyoo..
wa ada igt itu islam liberal = islam hadhari ooo..

**ini skrg islam pn ada pecah2 jg ka?

Tanpa Nama berkata...

KERAJAANG PERPADUANG kena sorok tak?...hau hau hau hau...umno ngan ulamak PAS nak kerajaang perpaduang!
Ada kene mengene ngan 1 Mesia tak?

Tanpa Nama berkata...

Macam ini kah proses pemilihan tender?????...hau hau hau hau runtuh sana runtuh sini..dah rege mahal.....
06 June 2009
Standard Proses Penganugerahan Tender/Kontrak di Malaysia.

Ktupat said...

Standard Proses Penganugerahan Tender/Kontrak di Malaysia.

Kepada mereka-mereka yang ingin berurusan dengan pihak kerajaan Malaysia, sila baca dengan teliti contoh situasi di bawah sebelum anda datang ke Malaysia:

Sesi perbincangan sebut harga tender.

(Petender 1)
Wakil kerajaan : Sebut harga kamu RM 3 juta. Sila perincikan bagaimana kamu memperolehi nilai tersebut.
Petender dari Korea : RM 1 juta untuk tenaga buruh, RM 1 juta untuk bahan-bahan dan RM 1 juta untuk perbelanjaan dan sedikit keuntungan.
Wakil kerajaan : OK. Terima kasih. Nanti kami akan hubungi anda kembali.

(Petender 2)
Wakil kerajaan : Sebut harga kamu RM 6 juta. Sila perincikan bagaimana kamu memperolehi nilai tersebut.
Petender dari Jepun : RM 2 juta untuk tenaga buruh, RM 2 juta untuk bahan-bahan dan RM 2 juta untuk perbelanjaan dan sedikit keuntungan.
Wakil kerajaan : OK. Terima kasih. Nanti kami akan hubungi anda kembali.

(Petender 3)
Wakil kerajaan : Sebut harga kamu RM 9 juta. Memang jauh lebih tinggi dari petender lain. Sila perincikan bagaimana kamu memperolehi nilai tersebut.
Petender dari Malaysia : Alaaa... Datuk, macam ni. Senang ajer. RM 3 juta untuk Datuk, RM 3 juta untuk saya. Nanti kita upah laa RM 3 juta kat orang Korea tu buat.

ADMIN - KedahLaNie TIME - 8:21 PM
Labels: Relax Sat