Jumaat, 19 Jun 2009

IDEA BODOH






KERAJAAN TIDAK BERCADANG DAFTRA PENULIS BLOG
- melayau

Kerajaan tidak bercadang untuk mendaftarkan penulis blog dan mereka bebas untuk menyampaikan maklumat dalam Internet tertakluk kepada undang-undang negara demi menjaga keharmonian masyarakat, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Rais Yatim.

“Dalam proses menyampaikan mesej, walau apapun yang dikenakan oleh pihak berkuasa, laman web masing-masing bebas untuk mencatat, menyampaikan dan memaklumkan sesuatu.

"Setakat ini perlu dinyatakan kita tidak ada menyenaraikan atau mendaftarkan mana-mana blogger yang beroperasi dalam Internet, dan tiada cadangan untuk berbuat demikian,” katanya pada persidangan Dewan Rakyat hari ini ketika menjawab soalan Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) yang mendakwa kerajaan lebih menumpukan kepada menyekat kebebasan penulis blog.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…PUKRAK APA NI… NAK DAFTAR?.... kah kah kah…

kah kah kah… MUNKEE NI NAK DAFTAR MACAM MANA?.... kah kah kah…

kah kah kah…. NAK DAFTAR ORANG BERCAKAP…kah kah kah…

woit… ADA BERJUTA JUTA BLOG…. kah kah kah..

kah kah kah… IDEA BODOH NI…. MESTI ADA DALAM KEPALA… MESTI DAH BINCANG...kah kah kah…

kah kah kah… TAPI….APA KAN DAYA KONTOL… PENDEK…. Kah kah kah...



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila saya dengar di Berita pagi tadi..saya selalu bertanya kepada diri sendiri.."We have idiots running the country" (Kalau cakap Melayu nanti..terlalu baidap bbunyi nya)
Tahu ke Rais Yatim ni pasal blog, blogger, blogging, tweeter, my space, frensters dan semua cara berkomunikasi dialam siber. Kalau nak bari statement tu..TOLONGLAH SEMAK FAKTA DULU...banyak cerdik pandai yang arif dalam perkara ni yang boleh bagi nasihat. Dari cara respon kepada soalan tu...macam pandai..tapi jawapan tu tak berapa cerdik lah Bang...

Ms Bean

Jali-jali berkata...

Dia tu ABBAS sebenarnya...

ABBAS = actually blur but act smart

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan blog kepunyaan budak2 ja.
Kalau blog tu cerita pasal.. bangun pagi gosok gigi.. pakai baju..naik bas..tengok wayang...pasal teman tapi mesra..makan nasi..minum teh tarik.. tido..air liur basi meleleh... ala.. takkan ada effect kat BN punya la..
Heeeeee..nampak sgt takut.