Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 16 Julai 2009

BERITA YANG GEMPARKAN SATU MALAYSIA !!!! CUKUP HEBAT SPRM – SIASAT SAMPAI MATI KE ?




SETIA USAHA POLITIK EXCO MATI JATUH BANGUNAN SPRM
-malaysiakini

Setiausaha politik exco kerajaan Selangor, Ean Yong Hian Wah, terbunuh selepas dipercayai jatuh bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam.

Mayat Teo Beng Hock, 30, ditemui di atas bumbung bangunan bersebelahan pejabat suruhanjaya tersebut.

Semalam Teo telah dibawa ke pejabat tersebut untuk disoal siasat berhubung dakwaan salah guna wang peruntukan DUN membabitkan beberapa ADUN Pakatan Rakyat negeri itu.

INI PANDANGAN LIM KIT SIANG


In an immediate reaction, DAP supremo Lim Kit Siang expressed shock and asked in his twitter account, “Is there now the first case of death in custody, not police but MACC? If so, heads must roll!”

The DAP leader is in Penang and said he was waiting for a full report about the tragedy.

“What has this country come to?” he asked.


NOTE : Teo Beng Hock berasal dari Alor Gajah Melaka



23 ulasan:

mamai berkata...

dah tu ada pilihanraya lagi ker...

pening juga kalau bab siasat PR mmg cepat siap boleh mati lagi. Tapi bila kena tak kes berbilion ringgit BN perabih slow la pulak.

nami o fish berkata...

Beb,berita ni pelik la.sape yang mati nih?

Ean Yong Hian Wah?
Teo Beng Hock?

aku pening laa..

Tanpa Nama berkata...

SPRM sial lahanat bersalah! , aku memang panas hati dengan cibai2 ni , lahanat, ko la melayu sial pencacai kerajaan. siasat MACC!!! REPORT , TEKAN , JATUHKAN MACC

HaHs berkata...

Jaga2 kita semua!

Org2 politik, aktivis serta pro kiri. Zaman penindasan dan kezaliman akan menjadi2. sorg demi sorg menjadi mangsa. Yg melintang pasti akan mengena.

Bak kata budak2, negara ni dah jadi bahaya danger!

Ahli politik?
Pencacai?
Polis?
Mahkamah?
Parlimen?
Kabinet?
Sprm?
Spr?
Media?

Sendiri mau ingat le

Semoga Anwar, PKR, PAS dan DAP terselamat dari bahaya!

Tanpa Nama berkata...

SPRM sudah jadi macam FBI,CIA ,KGB,MOSAD dan M16, akan datang akan jadi macam GESTAPO .nanti nak buat kem di seluruh malaysia untuk siasat org awam.

Ikanbilis berkata...

@nami

Ean Yon hian wah tu exco selangor

yang mati Teo beng Hock..Set Pol dia..

Tanpa Nama berkata...

THIS IS INSANE!!!
MACC=sial, bangsat, bahlol, bongoh, penipu, kurang ajar, pengkhianat.
Mudah mudahan Tuhan akan balasi kamu!!

Kucing Parsi berkata...

takkan takder dosh dengan osha kat selangor

orang terjatuh ke di jatuhkan

orang berlari pun jarang terjatuh

ini akan di dalam bilik

biar betul cerita ini

kucingsiam berkata...

meow~

Orang yang belum terbukti salah oleh mahkamah mati dalam siasatan! Melampau SPRM!

Jebat Musibat berkata...

mmg sah!

BN = BABI NEGARA!
babi punya BN, sampai sanggup membunuh skang nih.

skang nih dia claim bdak tuh mati sebab kene bunuh tak bagi bocor citer plak. nih la script BN.

jaga2 adun PKR sorang melompat dan claim sapa itu ganster konon2 itulah PKR jahat.

pemudakedah berkata...

aku rasa teo kena belasah sampai mati ne. untuk menutup perbuatan SPRM ne, mungkin mayat dia dicampakkan dari tingkat atas ke bawah supaya dia digambarkan terjatuh atau bunuh diri..

(kelmarin seorang pembantu tadbir PBT dari Johor dibelasah hingga trauma semasa disoal soasat oleh pegawai SPRM, siap buat laporan polis lagi, berita ada dalam metro hari ni)

mungkinkah ini perbuatan serupa yang dilakukan terhadap Teo, kita perlu ingat bahawa teo mati semasa dalam tahanan... mudahnya dia mati ... sila buat autopsi terhadap mayatnya segera!! .. jika wujud kecederaan akibat dipukul... memang sah SPRM belasah dia sampai mati...

Tanpa Nama berkata...

BN memang babi anjing pukimak lancau cibai...Kumpulan Melayu2 celaka tu makin melampau!! SPRM ni memang anjing BN!! Sial haram jadah punya Najib botak!! aku akan kuburkan kau wahai BN PRU nanti...satu malaysia konon...kepala butoh lubang jubo bapak kau la Najib!!

Tanpa Nama berkata...

bro isham, sgt mysterious la kes ni, mcm misteri nusantara. Heran, mat botox releks dok kat rumah buat treatment muka, org lain yg mati. MACC ke al gojo ni??

Khun Pana aka johanssm berkata...

Siasat Pakatan Rakyat sampai Mati=SPRM

lobo berkata...

ABISLA KO NAJIB! TEMPOH ENGKO PEGANG JAWATAN PM MUNGKIN LEBIH SINGKAT DARI BAPAK ENGKO! SPRM PUNYA PASAL, 1 MALAYSIA DAH TAU! KILL KILL KILL DIE DIE DIE

Tanpa Nama berkata...

TUKAR KETUA MACC.....dah peringkat parah ni.

Si toyol tak lak di siasat walau ada aduan, pukimak dia

Tanpa Nama berkata...

Ingat lagi ke kes geng Datuk Norza dia complain SPRM dok ugut dan dera dia.

Aku ingat Polis aje yg jahat SPRM pun dah jadi agensi UMNO/UBN terkutuk juga.

Binawe betui...ptuih

Jay

Tanpa Nama berkata...

Hairan lagi pelik!

Mati terjatuh bangunan...

Teo bukan kanak² yang belum cukup akal, tidak boleh berfikir, bahaya ataupun tidak.

Peguam Teo tidak dibenarkan ikut serta semasa disoal siasat.

Adakah Teo dibelasah cukup² sebelum terjatuh dari bangunan???

Ataupaun adakah Teo terjatuh atau menjatuhkan dirinya tanpa sebab???

Tidak boleh diterima akal, sesuatu yang berlaku tanpa sebab. Siasat sehingga ke lubang cacing. Pastikan keadilan tertegak... Ini perkara serius yang melibatkan kepercayaan rakyat terhadap institusi yang rakyat bergantung kepadanya... Tubuhkan Suruhanjaya, Siasat Kematian Teo!

Tanpa Nama berkata...

sham...ni macam kes Pegawai Jabatan Alam Sekitar yang mati dan dikatakan membunuh diri di Kuching sedikit masa dulu

Tanpa Nama berkata...

SPeRM gestapo Bini Najib? Satu kerja gila....kalau di ambil laporan Polis seorang peniaga dalam kes Norza, sudah jelas SPeRM sudah keterlaluan dalam tindakan mereka tapi heran wak penyapu tak pula kena panggil atau di siasat oleh SPeRM?

Mr Gahargilah berkata...

Ayoooooo.....ammmaaa....apapaaappaaa.....Siasat Pasti Ramai Mati.....

Oh...tanah airku...

Tanpa Nama berkata...

memang cibai laa sape yg kerja sprm tu... suruhanjaya pemakan rasuah malaysia... sejak najis A/L tun razak menjadi PM, negara seolah-olah sering ditimpa bala dan bencana... Najib bwk suey....

Johan berkata...

mendiang ni org negeri gua ni..RIP