Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 27 Julai 2009

NAK JADI INTELEKTUAL JAWAB SOALAN INI



JANGAN JADI PEMBUDAYA FITNAH
- berita hairan

Najib mahu mahasiswa halusi isu, guna kewarasan intelektual saring maklumat.

SHAH ALAM: Najib Razak mahu mahasiswa berpegang teguh kepada prinsip kejujuran intelektual dalam menilai serta menghalusi isu dan menggunakan kewarasan dalam menyaring maklumat agar tidak menjadi pembudaya fitnah dan omongan jahat.

Perdana Menteri berkata, kerajaan sedar era kerajaan mengetahui segala-galanya sudah berlalu, namun tidak ada sesiapa yang boleh memonopoli kebenaran atau kebijaksanaan.

KAH KAH KAH…


Kah kah kah… BETUL… BETUL… CAKAP MAT MONGOL INI…kah kah kah..

Kah kah kah….MESTI ADA KEJUJURAN INTELEKTUAL… kah kah kah…

Nota:

Semua anak muda dan mahasiswa sila tanya :

Siapa beri arahan bunuh Aminah binte Abdullah?
Adakah Aminah Abdullah ini orang yang sama
dengan Minah Ronggeng Pematang Pauh?
Kemana hilangnya Bala?
Apakah ada hubungan Bala dengan Kerbau Bala di Raub Pahang?
Berapa harga tiket kapal terbang dari KLIA ke Mongolia?
Semua soalan ini wajib difikirkan dan dijawab secara jujur
lagi intelektual baru unggul kah kah kah.




5 ulasan:

KrisLamPir berkata...

Najib mahu mahasiswa halusi isu, guna kewarasan intelektual saring maklumat????

Baik juga sebenarnya niat PM ni...
Tapi, apa? Selama ini para mahasiswa dan bekas-bekas mahasiswa universiti tempatan tidak pernah guna kewarasan intelektual kah?

Err... mungkin ada juga. Patutlah ramai politikus Ummm...Noo.... yang tak pakai otak dulu sebelum bertindak. Kebanyakannya bertindak dahulu baru fikir kemudian... tak waras dan tak intelek lah tu...

Tanpa Nama berkata...

ada satu lagi soalan yg perlu ditanya..apakah perbezaan hantu puak dgn bini puaka?adakah bini puaka ini boleh dibela?haha

joe_ringgo berkata...

aku tak boleh betul dengar butir-butir yg kuar dr mulut najib. Macam gampanggggggggggg.

Tanpa Nama berkata...

aku rasa si Najis ni yg ckap x pernah pakai otak.. ko nk melebong pemuda, ketua bahagian, puteri umngok dgn mat rempits bolehlah..
mulut penuh tahi.. makan lg rasuah bebanyak.. kan dh makin bengap!
1Malaysia pening kepala dpt PM ngok.

Johan berkata...

kahkahkah
"kejujuran" dan "intelektual",2 perkataan yg smestinya tidak ade dlm mat mongol ni

lagi satu soalan tok mat mongol, brape komisen lu dpt dr urusniaga pmbelian kapal selam dan jet2 pjuang?