Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 29 Julai 2009

SIAPA AGAKNYA TO GU RU ?




NIK AZIZ DIANGGAP BUKAN TUAN GURU TULEN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Beberapa pemimpin Umno amat kesal dengan kenyataan "pergi jahanamlah Umno" oleh Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat kerana ia datang daripada seorang pemimpin politik bertaraf ulama dan seorang tuan guru.

Yang lebih mereka kesalkan dan sedih ialah penolakan bulat-bulat Nik Aziz kepada usaha untuk berbaik-baik dengan Umno yang bagi mereka menunjukkan kesombongan dan sifat keterlaluan Menteri Besar Kelantan itu.

Oleh itu, mereka mahu Umno agar tidak beria-ia untuk bekerjasama dengan Pas kerana beranggapan bahawa semua ucapan Nik Abdul Aziz berhubung soal hendak berbaik-baik dengan Kerajaan Pusat hanyalah satu lakonan semata-mata.

Awang Adek Hussin, berkata Nik Abdul Aziz tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan "Pergi Jahanamlah Umno" kerana beliau seorang yang dianggap bertaraf ulama.

KAH KAH KAH…. KAH KAH KAH…


Kah kah kah… BETUL…. TEPAT… MEMANG BENAR….kah kah kah…

Kah kah kah…KALAU NIK AZIZ BUKAN TOK GURU… SIAPA DIA TOK GURU…kah kah kah…

Woit… SIAPA TOK GURU GEROMBOLAN ?.... kah kah kah…

Kah kah kah…GEROMBOLAN MEMANG SUKA DANGDUT.... kah kah kah…

Kah kah kah… INUL DARATISTA TOK GURU GEROMBOLAN KE??.... kah kah kah…

Kah kah kah….INUL DARATISTA BUKAN GURU ...JANGAN SILAP BACA...kah kah kah..

Woit....INUL TOK GURUDI
…. kah kah kah…



14 ulasan:

Johan berkata...

xlain dan xbkn,wak sembab le tok guru!kahkahkah

MenateBroke berkata...

kah kah kah.... itu nasib baik Tok Guru cakap "pergi jahanam".
kalau beliau cakap "gi mapuh"?
kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

...umno....mangkok ayun..bodo bengap..

Tanpa Nama berkata...

sejak bila UMNgOk respek ulamak ulamak PAS?

Tanpa Nama berkata...

woit...klau dengar komen Rangkaian Tipu Menipu,Berita hairan,utusan meloya UMngok parti suci,ikhlas,tawaduk, bersih,ringkasnya maksum ler...bagi Umngok ciri tok guru:
1.anguk-angguk,geleng2 kata Umngok
2.fatwa bab2 kuman jer,bab2 gajah no komen..ish2 bab lilin berebut nak keluar fatwa, kalau bab ISA,Hudud,Khuurafat hukumnya tidak elok,kurang sesuai,tidak selari..woit bro mufti mana ada hukum tidak elok,tidak selari bla3yg gua tahu ada 7 hukum jer wajib,sunat,harus,makruh,haram sah,batal.Kena kat bik mama hukumnya kita tidak harus sangka buruk,melibatkan peribadi org bla3,kena kat Nizar hukumnya HARAMMM.
3.T guru dok masjid,baca doa,ngaji,solat,tahlil....ni la ciri2 sekular.klu politik hny untuk kaki c4,kaki raba,kaki rasuah bila la politik bole murni.

mosabit berkata...

UMNgOk ni ada berapa jahanam??....
p.ramlee kata ada 6 jahanam...
siapa dia?...tentu muka sekor sekor macam muka 6 jahanam yg di cari p.ramlee kot?...kah kah kah kah kah kah.....(ini ketawa lawan toke)....kah kah kah kah kah kah...

Ikanbilis berkata...

to guru?


to guruji @ masterji!

UMNgOk BoNgok berkata...

taktau pulak aku TG Nik Aziz ni pandai berlakon...sembab...sembab...once a ngok always a ngok...

Jebat Musibat berkata...

beruk2 matyeh Umno bergurukan suami rosmah la weeehh!

tok guru tuh siap simpan puaka tuh.
kah kah kah

sham berkata...

toh guru umno ialah mereka yang mengikut telunjuk peminpin umno(yesman)
menyuruh rakyat melakukan kebaikan&kejahatan mengikut acuan dan tunjuk ajar pemimpin umno(sekular tuw).macam lembu pun aku tgok ade jgak(dicucuk hidung dan ditarik oleh tuan)Harap2 tok guru umno jangan serupa lembu dah

Tanpa Nama berkata...

UMNO kanramai tok guru, seme pun tok guru...fatwa menteri yg bagi bukannye imam/bilal/tok guru pondok yg bg. tok guru UMNO mane ade pakai kitab bg fatwa...mane refer...seme pakai sesuai dgn x sesuai dgn zaman (cara pemerintahan/berhibur/berasuah). Tula dia tok guru KERAjaan persekutuan. x payah refer sesape.Dato Mashitah pun x leh nak bersuara.

Dlm KERAjaan menteri2 ni lagi terer agama dari mufti.mufti negara pun x bersuara kalo bab kalong bunga dkt tugu negara seme tu.Senang cerita, kalo sesorg tu org bijak pandai agama yg keje gomen x leh kluar fatwa/pendapat dr kitab agama. Menteri2 ni yg lagi terer. Mufti tu seme wat perhiasan je dkt Masjid

Dunia Firdaus berkata...

Kesian jugak dorang tu. Maklumat tak tepat jadi arus perdana.

Zackry berkata...

Salam semua,

Tok Guru pada orang TOTOK um-NO ialah macam mufti perak, yang senada dan seirama dengan mereka, jangan ditentang ya kan saja.

chekamala berkata...

tok guru umno adelah ayoh pin kerajaan langit...

sampai laa ni bebas berkeliaran...