Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 30 Ogos 2009

BERITA BAHAYA – SATU MALAYSIA WASPADA !!!




LOJI NUKLEAR DI CHERNOBYLL DAN STADIUM DI KUALA TERANGGANU


Loji nukelar Chernobyll runtuh pada 26 haribulan April 1986.

Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badfak Kuala Terengganu
runtuh pada pagi Isnin 1 haribulan Jun 2009.

STADIUM SULTAN MIZAN TERENGGANU

KEROSAKAN HASIL DARI RADIO AKTIF

MEMBESAR SEBAGAI MANGSA RADIO AKTIF

BAYI YANG BARU LAHIR MANGSA CHERNOBYLL

LOJI NUKLEAR CHERNOBYLL

TEKNOLOJI NUKLEAR BANTU MALAYSIA CAPAI STATUS NEGARA MAJU – berita hairam

WALAUPUN isu nuklear tidak serancak diperkatakan ketika harga minyak mentah melambung dulu, usaha kerajaan untuk memajukan teknologi nuklear masih tidak terlambat apa lagi jika dibandingkan dalam konteks negara serantau.

Di kalangan negara Barat, nuklear sudah tidak asing lagi. Tenaga nuklear digunakan dengan meluas dan jiran terdekat kita seperti Korea Selatan, sejak tiga tahun lalu dilaporkan sudah mempunyai 20 reaktor nuklear dan hampir 40 peratus bekalan elektrik disumbangkan oleh sektor berkenaan.

Secara jujur, kepentingan nuklear kepada sesebuah negara sebagai sumber tenaga sebenarnya tidak dapat dipertikaikan, apatah lagi sumber bahan api seperti minyak, gas dan arang batu akan pupus apabila tiba waktunya.

Nota:
waspada tulisan rencana seperti ini adalah persediaan untuk
membeli loji nukelar. ini adalah permulaan untuk mengolah
persetujuan orang ramai agar menerima tenaga nuklear.

hendak menjadi negara maju patukanya bukan dengan tenaga nuklear.

kalau hendak maju adakan perubatan percuma.
adakan pembelajaran percuma dari tadika hingga ke universiti
wujudkan sistem pengangkutan awam yang selesa.
wujudkan media yang bebas.
hapuskan segala macam akta yang menindas.
perumahan untuk mereka yang memerulan rumah.

waspada para kontrek junkies sedang
menjadi talibarut untuk membeli loji nuklear.
peranchis ada negara yang akan menjual kan loji ini.
para komisen ajen sedang ke hulu ke hilir untuk
meyakinkan para menteri. caranya sama
seperti membeli kapal selam.
para komisen ajen ini akan merasuah dan dirasuah.

kenapa peranchis ? kerana altantuya pernah makan
malam di restauran di paris.

tak percaya – sila tunggu perkembangan jual beli
loji nuklear ini.




25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro.. dengar cite sukhoi problem.. pegi korek sendiri kalo mau tau.

Tanpa Nama berkata...

Nak capai status negara maju kena ada loji nuclear? CRAP!!!

Tanpa Nama berkata...

kau apa nak peduli..bukan ada bini pun, anak jauh sekali.

Elok juga tak ada betina yang mahu dengan kau .. hidup merempat syok sendiri .. kalau ada zuriat untuk menjadi sampah masyarakat macam bapa dia pun buat apa...

Hari hari cari salah orang untuk kau persendakan .. cubalah tengok dalam diri sendiri .. apa yang dah kau kumpulkan untuk akhirat?? Di dunai menjadi bangsat ... di akhirat ...tak sangup nak sebut!!!!

lu fikirlah sendiri

Tanpa Nama berkata...

YA MALAYSIA BOLEH!!!!
Malaysia boleh menjadi negara Asia tenggara pertama dengan jumlah kanser dari radioaktif nuklear.
Lepas ni oleh buat kontrak tawaran buat hospital pesakit kanser dan mangsa radioaktif nuklear. Kontrak buat janakuasa nuklear keluar 2010.
Kontrak buat hospital khas untuk pesakit kanser pulak 2012.
Lepas tu kontrak buat kubur untuk bekas pesakit kanser pulak 2013.
Malaysia boleh!!!!!
Boleh terus jahanam dan lingkup dek kepala-kepala kaki pelingkup dan bagi bangkrap negara.

Tanpa Nama berkata...

apalah korang ni..suma nk kutuk apa yang kerajaan buat..nk buat benda baek pun kena tibai..biaq la dia nk buat nuklear..kita jugak yg rasa kesannya..taraf letrik akan turun,minyak buleh jimat,kesan radioaktif pun kita jugak yang kena..pastu letak plak kat tempat setinggan.nanti snang bila kena radiasi bleh hapus kan semua sekali gus..barulah mencapai setinggan sifar..haha karipap sungguh!

Sivakumar berkata...

Musa Hassan, Ketua Polis, ada kaitan dengan gengster Cina?? Biar betoi!

Baca di sini.

Tanpa Nama berkata...

dengar cita, ada satu pasaraya kat sekitar kerteh sana, yang melibatkan wang dari petronas, tak buka2 pasal politik depa. Kalau ke Kuala Trengganu, belah kiri. cuba tengok2.

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

apa masalah ni

kalau loji nuklear ni nanti amacam??

roboh macam stadium sultan mizan ke

ha ha ha

mati suma orng

buat kat johor la

biar singapore ilang terus

ha ha ha

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Khun Pana aka johanssm berkata...

Beli sukhoi dan kapal selam pon tipu bahawa malaysia akan di serang jika tiada pesawat tersebut.
Dah jelas bahawa B1N1 dan gerombolan yang buat serangan dan bukan nya Lee Kuan Yew.

Malaysia ialah kawasan banjir dan hujan lebat kenapa janakuasa hidro tak tambah. Sebab kroni tak mahu tunggu 10 tahun. Buat loji kuasa Nuk, sebab boleh siap dan runtuh dalam 12 bulan.

Cakap amat besar tentang BioFio.
Bukan nya Beaufort tapi BioFuel .
Untuk machik dan Pak Felda, bio Fio tu Bahan mentah dari tanaman untuk di jadikan bahan api serupa dengan petrol dan disel.
berratus ratus juta dah masok poket keroni untuk "cipta" bio fio.
Tapi , yang dikeluarkan chuma kepala lembu dan bukan nya Bio fio.
Kini nak rompak lagi.
Lanun nak berbillion untuk loji Nuk.

idup umno berkata...

bro..kita dah ada logi nuklear kt bangi tuh..aku penah masuk tgk dlu..yang ni bli lg ni aku xtau la nk wat apa..nk letak kt muzium kot..

ahmadf fauzi berkata...

pagi ini hujan turun...tak lebat gerimis saja.

Mari belajar . Apa itu tenaga nuklear? dari jenis tenaga suria ke? semuanya mesti panas membara .

Setinggi mana tahap kepanasanya? Dalam gambar jelas, panas sehingga bangunan batu ( ingat dalamnya ada takungan air bagi tujuan penyejukan) dan batang batang besi bolih cair melilih .

Ransangan panasnya bolih mengubahkan struktur sel-sel yang hidup...hasilnya terbentuklah sel-sel terbantut samada yang sedia ada atau yang akan lahir kemudianya . dalam persekitaran 20KM tiada yang terkecuali samada diatas tanah, dalam tanah, dalam air dan terapung diudara .

Oh ya tenaga nuklear menghasilkan pancaran radioaktif. radioaktif ini wujud tanpa rupa warna dan wajah nyata . bebas bergerak . Tak bolih nak ditinkan atau kumpul dalam tong drum begitu juga tak bolih nak dibotolkan.

Apabila usaha penghasilan mula dijana anggaplah ia akan berterusan tanpa bolih diberhentikan apabila perlu dalam satu-satu masa . Inilah bermulanya malapetaka.

Pengalaman Negara dalam tenaga nuklear saperti PUSPATI di Bangi bukanlah sama tahap saperti kegiatan nuklear untuk tujuan penjanaan tenaga.

Ibaratkan pada malam tujuh likur dalam bulan puasa dan akan menyambut raya , kegiatan di PUSPATI saperti main mercun pop-pop dan penjanaan tenaga nuklear saperti"bermain meriam buluh...sumbu nya menyala dan padam semula..kita hampiri dan merapatkan muka untuk meniup sumbu untuk menyalakan tiba-tiba ia meletup separuh wajah muka berwarna hitam terbakar"

juasseh estate 1962

Gurangak berkata...

ada..ada..saja....menteri2 grombolan ni bodoh2 semua. bercakap mcm confident..dasar penyangak, penyamun..

Tanpa Nama berkata...

Bro Hisham,

Mungkin Razak Baginda sedang sibuk di Paris......satu lagi projek kelentong rakyat sedang giat dijalankan !!



Dakis.

Tanpa Nama berkata...

loji nuklear dekat chernobyl tue guna teknologi lama.. loji nuklear skrg guna type yg baru yg lebih selamat.. bro, kaji lebih sket next time..

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi ejen wanita yang akan di letopkan di masa depan pasal loji nuklear?....hau hau hau hau ...nak urus loji IWK pun tak untung maa..Berjaya kasi bolek gomen tanggung....sudah kena saman dengan IWK?

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan gerombolan memang cerdek cari bisnes yang banyak komisen..loji nuklear memang ongkos mencakar langit jadi sasaran komisen pun melangit. Kumpulan berombolan tak kisah akibat buruk asalkan mereka mendapat komisen melangit!!

Bernuklear bukan bermakna negara maju. Negara membangun seperti Malaysia harus mengutamakan pendapatan Per Kapita. Jika pendapatan PK sudak mencapai
US$5-7,000 sebulan bererti kadar kemiskinan turun; literacy 90%; bekalan tenaga letrik ta putus putus; pengankutan awam mencukupi; kadar pengangguran kurang 2% baru kita boleh katakan Malaysia Negara Maju. Sekarang ini semua perkhidmatan asas masih serbi kekurangan..boleh katakan serba kekurang semua bidang! Mau bernuklear ini salah priority!!

Harap epmimpin BN boleh mendengar jeritan rakyat!!

zeqzeq berkata...

masyukkkkkkkkk

Johan berkata...

betul,waspada! jgn terpedaya dgn cakap2 bahawa teknologi nuklear ini 'selamat dan 'dpt mengurangkan pencemaran'..
perancis dijulang sbg 'success story' dlm teknologi nuklear tp pada tahun lepas sahaja terdapat 4 kebocoran yang brlaku di stesen2 janakuasa nuklear perancis!dan brlaku pncemaran uranium di 2 buah sungai di perancis akibat paip bawah tanah yg bocor!..

para pejuang tenaga nuklear sering brkata hanya 2 insiden besar pnh brlaku iaitu Three Mile Island 1979 dan Chernobyl 1986 tetapi kesan insiden2 ini masih ade sehingga sekarang,seperti dlm gambar2 yg dipaparkn oleh TT..hakikatnya,jika brlaku satu saja tragedi sudah cukup teruk kesannya..dah le ape2 yg dibina di malaysia byk yg runtuh rantah,rebah..stadium,sekolah malah bus stop2 pun negara kita ni tak boleh bikin dgn baik!


bagaimana pula dgn sisa2 nuklear?kesemua negara2 yg menggunakan teknologi nuklear masih terkial2,meraba2 dlm gelap,trcari2 solution utk melupus sisa2 nuklear..jika tak silap gua,hanya lebih kurang 1% sahaja drpada tenaga dlm uranium yg digunakan digunakn..yg 99% lagi adalah sisa toksik yg masih blum ditemui cara utk melupuskanya..sisa2 ini boleh bertahan utk lebih 20 000 tahun!!sisa2 ini disimpan dlm terowong2 bawah tanah..gua tak taw ar mmg betul mereka belum temiu teknologi pelupusan ataupun mmg sengaja disimpan utk tujuan2 seperti mbuat senjata nuklear??
ape pon,di malaysia ni kat dlm kopek sape nk simpan sisa2 ni??boleh jamin xkan dicuri dan seludup utk dijual??

ape sudah jd dgn teknologi solar yg pada tahun2 90an dulu sering disorak2 sbg alternatif trbaik?jika betul2 serius membangunkn teknologi semulajadi seperti solar,masa sekarang da brkembang da teknologi solar ni..

Sam berkata...

jangan kerana kemajuan nasib generasi akan datangg digadaikan,
stadium runtuh 1Terengganu termangu,
loji nuklear runtuh 1Malaysia merana..

Sudin berkata...

Gerombolan Umno/Bn setan pukimak tak peduli nasib orang lain.Janji masuk,orang lain biar mampus.
Kalau jadi bencana apa nak hairan...
boleh lari ke Engand tanah tumpah darah mereka......

Puak setan pukimak ni boleh nampak apa yang akan berlaku pada orang lain di akhirat kelak.

Kah,kah,kah......
Setan PURTAN akan jadi apa di akhirat kelak.....?????

Berinteraksi cara baik tak boleh jalan dah dengan setan pukimak Umno/Bn ni....!!!!!!

Baling batu sembunyi tangan...
Macam perangai setan pukimak Mahathir.......

Tanpa Nama berkata...

satu lagi project tipu melayu...patutnya nak capai status negara maju , rakyat (ORG MELAYU)TU KENA MAJU dulu bagi rakyat (org melayu) tu cerdik pandai,hidup senang.Baru negara boleh maju,ni tidak negara aje maju ,rakyat bodoh miskin..apa punya ubn ngok ni..ramai lagi melayu yg miskin fikirkan lah..

tukarkong berkata...

asyik asyik kata abang aku yang cerdik tu sosialis la, ungkit citer UM la, tp yg kutuk tu aku tk penah pun baca dia punya tulisan ilmiah, jauh sekali fakta2. dapat gula2 sebijik duit lima ploh sen pastu kena tepuk2 bahu sikit, abis dengan telog2 bagi kat org, sanggup gadai bangsa, negara (agama aku tk sebut pun takpa ke?? tk dak kene mengena dengan diorang ni)

digger berkata...

loji indah water cukup la...xyah la loji nuklear2 ni...byk lagi fakir miskin yg x dpt hidup selesa...tolong diorg dulu sblm bazir duit kat loji nuklear...bodo punya kera-kera jaan...

Tanpa Nama berkata...

Bro dan rakan posting yg beragama islam ada laman web tempatan "answering-islam" telah menghina islam, muhammad & al quran, kristian laknat putar belit tafsiran quran.

M16 berkata...

Loji Nak klear, apa2 pon, yg penting
sekarang dan akan datang kiblataini pemimpin umno adalah $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$,
radioaktif ka, radio takaktif ka, apa peduli, kiblataini $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

rumah bunglow 18 bilik pun, mati beb.....