Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 29 Ogos 2009

BERITA LEMBU HILANG



MINTA BANTUAN ORANG RAMAI - KEMANA KEPALA LEMBU HILANG ?



KEPALA LEMBU DI HERET


PELIK KEPALA LEMBU HILANG


POLIS DIARAH SIASAT KES BANTAHAN ORANG RAMAI
– berita hairan

Najib Razak melahirkan kebimbangan terhadap cara sekumpulan penduduk mengadakan tunjuk perasaan membantah cadangan lokasi pemindahan sebuah kuil di sini, semalam.

Najib juga sudah menghubungi Ketua Polis Negara Musa Hassan dan mengarahkan siasatan segera dilakukan dan memastikan insiden itu tidak menyebabkan keadaan yang lebih buruk.

Dalam tunjuk perasaan itu, kira-kira 50 orang berkumpul di hadapan pintu masuk Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah, membantah pemindahan lokasi kuil dengan cara yang dianggap menghina masyarakat tertentu.

KAH KAH KAH

woit… PELIK…. PELIK… TAK ADA PUN CAKAP HAL KEPALA LEMBU…kah kah kah..

kah kah kah…. HANYA 50 ORANG SAHAJA YANG BERDEMO….CERITA JUNJUNG KEPALA LEMBU TAK LAPOR…. kah kah kah..

kah kah kah… HAIRAN… HAIRAN… PELIK… PELIK…kah kah kah..

kah kah kah... TAKUT SAMY MARAH KE... kah kah kah

Cuba bandingkan dengan ini:

200 PENDUDUK BANTAH BINA KUIL - melayau

Kira-kira 200 penduduk Seksyen 23 di sini dan beberapa ahli badan bukan kerajaan NGO) hari ini berarak ke Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) sebagai tanda membantah cadangan pembinaan kuil di kawasan itu.

Perarakan itu merupakan simbolik kepada usaha penduduk di kawasan tersebut mempertahankan pendirian mereka.

Kumpulan itu mula berkumpul di Masjid Negeri selepas selesai solat Jumaat. Mereka kemudian berarak kira-kira 500 meter menuju ke bangunan SUK sambil membawa sepanduk melahirkan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan negeri.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… LAGI PELIK…. LAGI HAIRAN…. kah kah kah…

kah kah kah…. LEMBU PUN TAK ADA DALAM LAPORAN INI… kah kah kah..

kah kah kah.. INI DEMO DI TEMPAT YANG SAMA KE ?.... kah kah kah..

kah kah kah…. DARI 50 DAN JADI 200 …. kah kah kah..

woit… INI PUNTAU.. KELINTAU… MUNTAU…kah kah kah…

woit… CUKUP LAH … JANGAN BODOHKAN ORANG MELAYU…kah kah kah..

woit… HENTIIKAN LAH PROJEK MEMBODOHKAN ORANG MELAYU…kah kah kah..

woit… JANGAN JADIKAN ORANG MELAYU LEMBU… kah kah kah..

Nota:
kenapa guna PERARAKAN ? mengarak apa?
kenapa tak guna tunjuk perasaan?
kenapa tak guna demonstrasi?
bukan budaya melayu ke kah kah kah




16 ulasan:

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

kira orang pun tak pandai

ha ha ha

200

kenapa tak cakap 50000

ha ha ha

baru gempak

ha ha ha

macam kat johor tempoh hari

habis SB terpaksa berarak sama

bukan berdemo kerana demo beruk di jalan

ha ha ha

khairy cakap

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

hha ha ha ...

JimAlifSiin berkata...

'arak' digunakan kerana nak kaburkan isu 'arak' yang sebenar.

'arak' ni 50 orang.
'arak' tu sorang je.

'arak' ni guna kepala lembu.
'arak' tu guna perlembagaan.

'arak' ni lembu jadi mangsa.
'arak' tu UMNgOk/BoNgok mangsanya.

..apa pun,
'arak' ni ke, 'arak' tu ke,
kalau masih tak nak berbalik pada Islam, tunggu je lah lagi kejadian-kejadian yang lebih pelik wal ajaib bakal menyusul.

alifreyes or berkata...

jangan bodohkan orang melayu !!! nasib baik aku x bodoh

Tanpa Nama berkata...

gelagat2 geng2 'UMNO' nak jatuhkan kerajaaan PR Selangor :

1. MACC dengan 'lembu-lembu' nya.

2. K.Toyol & Geng dengan 'kepala lembu' nya.

satu resipi yg cukup hebat nak jatuhkan sesebuah kerajaan !!

Satu dunia tengah menunggu dan lihat sama ada 'Lembu-Lembu' boleh diguna jatuhkan sesebuah Kerajaan !!



Dakis.

Sivakumar berkata...

Bang Hisham,

YB Khalid Samad minta sebarkan penerangan beliau (sila lihat link di bawah) tentang isu kuil ini agar orang paham penglibatan UMNO dalam isu ini.

Sila baca di sini.

Saya bangga dengan pendirian teguh YB Khalid dan sebab-sebab yang diberikan oleh beliau.

zeqzeq berkata...

menggunakan perkataan PERARAKAN..
nampak sangat BIAS..

bukan perhimpunan HARAM,

bantahan HARAM..

DEMO..HALAL.???.

Gurangak berkata...

hoiii...hahahahaha..kawan aku ada ikut perarakan usung kepala lembu tu..hahahahahaha....hahahahahaha...DEMO MINI tu tajaan grombolan...hahahaha...hoiiiiiii...trik lama tu...

Gurangak berkata...

hoiii...org melayu..tau tak niat tukang sembelih masa sembelih lembu tu..baca ni...AKU SEMBELIH LEMBU NI KERANA AMBIL KEPALANYA UNTUK BUAT PERARAKAN..AMINNN..

memelayot! berkata...

dasar media pembelit
letak pun ruang kecil sahaja dalam surat khabar

haha

pelik-pelik

Tanpa Nama berkata...

Mmng konpem..perarakan bawak kepala lembu ni ditaja oleh khir toyo...pasal khir toyo je terror pasal mengadakan benda yg takde dan menghilangkan benda yand ada. Dlm aktiviti kali ni..tiba2 je kepala lembu boleh ada kat situ..dan lembu2 yang 50 ekor tu pun tak tau camana kepala lembu boleh tiba2 muncul!
Kah...kah...kah...lembu..lembu...

Hanief berkata...

Lagi gambar

Sivakumar berkata...

Di berita dikatakan lembu itu 'suci' bagi warga beragama Hindu. Tanggapan bahawa lembu itu 'suci' bagi orang Hindu itu tidak tepat.

Orang Hindu, tapi terutamanya orang India secara keseluruhan menghormati haiwan lembu, dan ini kerana di India lembulah yang membajak sawah, dan memberi makanan dan susu dan baja dan banyak membantu kehidupan manusia.

Oleh kerana itu, atas rasa sayang terhadap budi seekor haiwan ciptaan Tuhan yang juga ada perasaan, maka orang India tidak membunuh lembu.

Itu dia sebabnya. Lembu itu bukan dijadikan alat sembahyang atau sebagai Tuhan.

Namun begitu, bagi orang India dan pasti bagi mana-mana manusia yang lain yang berhati perut, sudah tentu terasa dukacita dan sedih apabila seekor haiwan dibunuh dan dihina begitu rupa, seekor haiwan yang tidak melawan itu diheret dan dipijak dan diludah kepalanya. Bagaimana rasanya kalau saudara atau keluarga kita diperlakukan begitu rupa?

Berbuat demikian hanya berpunca daripada rasa benci dan dengki yang amat mendalam kepada agama lain dan kepada pemimpin-pemimpin politik Pakatan Rakyat. Itu saja. Walaupun mereka mengatakan mereka 'pejuang agama', mereka ini bukan manusia yang benar-benar beriman; mereka cuma mempergunakan agama mereka iaitu agama Islam untuk tujuan politik kotor, dan ini sesuatu yang amat menjijikkan.

Saya menghormati semua agama termasuk agama Islam, dan saya tidak suka apabila ada manusia yang bertindak atas rasa benci dan hina hingga sanggup mempergunakan agama untuk tujuan ideologi sendiri.

BrightEyes berkata...

Utusan ada formula matematik sendiri. Tidak diiktiraf apapun badan antarabangsa matematik.

Kalau tj perasaan Pakatan;

Bilangan datang = Bilangan sebenar / 4


Kalau tj perasaan gerombolan atau kumpulan yg segerombolan dgnnya;

Bilangan datang = Bilangan sebenar X 4


Inilah akibat mengajar Sains & Matematik dlm Inggeris... bila cikgu punya 'England tak cun'... kah kah kah

Johan berkata...

kahkahkah dah berkali2 kantoi putar alam,tak pernah pandai lagi ke??kahkahkah..ni gua ajar sikit akhbar2 Melayu,lain kali bila nak wat 'spin' elok bincang dulu antara akhbar2..tanyalah "kita nak letak angka berapa orang?"..baru menjadi sikit spin nanti..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

50 ekor lembu ....