Sabtu, 29 Ogos 2009

SATU LAGI MITOS YANG PECAH



RAKYAT MASIH KURANG TUNJUK SEMANGAT PATRIOTIK : RAIS
– berita hairan

JELEBU: Rakyat Malaysia masih lagi terlalu bergantung kepada sambutan Hari Kemerdekaan yang dianjur kerajaan untuk menunjukkan semangat patriotik mereka, kata Rais Yatim.

Katanya, ramai di antara mereka yang mampu membeli sekotak rokok berharga RM6.80 tetapi berkira setiap sen untuk mendapatkan sehelai bendera kecil berharga tidak lebih daripada RM3.

KAH KAH KAH…


kah kah kah… BAPAK DINO NI TAHU SEBABNYA?.... kah kah kah..

Sila baca bawah ini:

FAKTA YANG WAJIB KETAHUI

Selalu para cik gu dan para gedebe berkata negara Malaysia ini berlandaskan Pelembagaan Persektuan Tanah Melayu yang dibuat pada tahun 1956. Tanah Melayu menjadi pesektuan negeri-negeri Melayu berasaskan semangat Perlembagaan ini.

Ini bohong.

Perlembagaan itu telah jadi cerca merba.

Semenjak Merdeka tahun 1957 – telah ada 600 pindaan Perlembagaan negara kita ini. Enam kosong kosong. Enam sifar sifar. Enam ratus kali ianya dipinda dalam masa 53 tahun.

Bandingkan dengan Amerika Syarikat yang memiliki Perlembagaan yang berumur 232 tahun yang hanya ada 27 kali pindaan. Dua puluh tujuh kali dalam masa dua ratus tiga puluh dua tahun.

Justeru jangan kelentong mengatakan rakyat wajib sujud pada perlembagaan. Ini telah jadi perlembagaan yang diubah suai oleh United Malays National Organisation. Tiap kali kena tibai oleh rakyat – ubah perlembagaan.

Jangan kata rakyat tak patriotik. Rakyat memang tak patriotik pada Perlembagaan yang telah dipinda pinda lari dari semangat Persekutuan Tanah Melayu/Malaysia
.



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Melayu (Melayu UMNO bukan Melayu PKR) Malaysia akan mundur menjadi Burkina Faso

Tanpa UMNO (UMNO yg betul UMNO dan bukan UMNO ciplak) Malaysia akan menjadi macam Peru

Tanpa Rais Yatim (pejuang Islam sejati) Malaysia akan buta sejarah.

HIDUP DATO SERI RAIS YATIM

Bapa Persejarahan Melayu

mn berkata...

PAK LONG TT,

SETAN PUN 'TABIK' PADA PUAK2 UMNO NI...KERNA SETAN PUN TAK MAMPU NAK UBAH ATAU PINDA PERATURAN SEBEGITU BANYAK MACAM UMNO LAKUKAN...kah kah kah kah...kah kah

PATUTNYA SETAN YANG GUIDE UMNO...TAPI KINI UMNO YANG GUIDE SETAN...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

MAKA DGN ITU PARA SETAN SENTIASA MELOMPAT GUMBIRA....kah kah kah kah...kah kah

Tanpa Nama berkata...

aku rasa, bapak DINO ni taktau pun asal-usul cucu-cicit dia.
dah anak-anak kaki entot2 dan lari.. mau x bersepah keturunan melaun nih..

umNGOK sendiri x respek perlembagaan, nk sibuk sruh rakyat buatper?? buktinya 'perlembagaan undang2 tubuh negeri Perak' x diguna pakai pun masa kowang rampas dulu.. gune sultan boneka semata-mata..
shit!

Tanpa Nama berkata...

Orang Minangkabau memang tak bolih nak dipisahkan dari kain . Baik lelaki atau perempuan..kalau berniga mesti jual kain (paling tidak kalau si lelaki itu seorang yang pemalas di akan jadi super (drebar) . Orang Aceh lain pula kalau berniaga mesti buka kedai makan...Orang Jawa bertubuh sasar dan kuat secara fisikal apa lagi bertukang .

Yalah bebalik kepada cerita penjual kain . Orang jual mesti ada yang beli. kalau anak ramai beli kain secara pukal ( beli sekayu) bolih buat baju sedondon.Kalau bujang beli kain "meter" ,minta sahaja ikut ukuran badan.

Pasal beli bendera... lama juga hidup..Arwah Sudirman saja pakai baju corak bendera . tak taulah kalau orang lain mungkin kena tangkap sebab "merosakan bendera" sama saperti kalau kita conteng wang kertas RM.

balik raya nanti kalau menghala ke negori Sembilan....kemana arah ada rumah berbendera....taulah lah tu mesti rumah JKK, AJK, Ketua Kampung, Balai Raya & Balai POLIS

Juasseh estate 1962

Haji Kepala Lembu berkata...

pak DINOsour..orang paling bijak di Malaysia..huhuhu..jangan semangat sangat takut terpasang dan terangkat pula bendera mongolia..

Johan berkata...

woit bapak Dino,selagi sejarah versi umno ditonyohkan kat muka rakyat,selagi itu majoriti takkn amik pot la..bagi free bendera pon org campak je kat rumah..woit bapak Dino anak Yatim,tolong terangkan mane dpt idea buat bendera amerika oops,malaysia tu..kahkahkah

Confidentialist berkata...

Oh ye UMNO & BN, terima kasih la sebab songlap duit rakyat RM12 bilion dari skandal PKFZ. Tindakan korang memang benar2 membantu meringankan beban rakyat terutamanya yang miskin. Terima kasih banyak2, UMNO celaka.

Yang dah tahu pasal skandal PKFZ ni tapi masih sokong UMNO pun sama2 celaka jugak. celaka dan bodoh...

Tanpa Nama berkata...

Rais Yatim,

Rakyat sekarang ni tak ada semangat patriotik kerana negara masih ditadbir oleh UMNO/BN....yg tak abis2 kelentong duit rakyat dan tipu sama rakyat !! Rakyat hidup sengsara !!

Majority rakyat sudah 'tak nak' UMNO/BN....Rakyat akan mencapai 'Merdeka' setelah UMNO/BN tumbang !!

Hidup Rakyat


Dakis.

Kucing Parsi berkata...

bapak dino ni sendiri bodoh

ha ha ha

kalau betuk patriotik menteri kabinet pakai baju melayu jalur gemilang

ha ha ha

turun sama berarak dengan rakyat jelata

ha ha ha

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Haji Kepala Lembu berkata...

Sempena hari merdeka ni, menteri kabinet disaran guna baju bendera malaysia yg ditempah khas dengan budget RM1 BILLION. Kemudian berarak bawa kepala lembu yang paling depan Ibrahim Ali..supaya nampak sikit mcm badut..

Tanpa Nama berkata...

Rais Yatim nie sikit hari lagi bule ganti Syed Hameed Albar ...cakap dah tiap2 hari keluar tahi ayam pandu ...
Bab2 tukar perlembagaan mmg UMNO cukup mahir ...banyak negara2 Afrika nanti akan datang berkunjung belajar dengan malaysia ....
Setan pun tabik hormat pada UMNO ...
Sikit hari lagi ader jurusan Ijazah Constitutional Amendment dekat UiTm ...Prof Ibrahim Abu Syah akan ajor !