Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 September 2009

DUA INDIA BERGADUH – MELAYU JANGAN MASUK CAMPUR




PEMUDA : MIC BIADAP KECAM NADEY
- malaysiakini

Tindakan perwakilan MIC mengkritik Mahathir Mohamad, termasuk cadangan mengalungkan gambar bekas perdana menteri itu dengan kalungan selipar, dibidas oleh pemimpin Umno yang menganggap ia sebagai melampau dan biadap.

Naib Ketua Pemuda Umno Razali Ibrahim berkata tindak-tanduk seumpama itu bukan budaya BN dan MIC perlu bertanggungjawab untuk mengambil tindakan.

“Tindakan perlu dikenakan oleh BN jika pimpinan MIC membiarkan perkara itu berlalu begitu sahaja. Ia mesti diambil demi menjaga kerukunan dalam BN,” katanya dalam satu kenyataan di Kuala Lumpur hari ini.

TINDAKAN PERWAKILAN MIC BIADAP DAN MELAMPAU - melayau

Tindakan perwakilan MIC mengkritik Mahathir Mohamad, termasuk cadangan mengalungkan gambar bekas perdana menteri itu dengan kalungan selipar dibidas oleh pemimpin UMNO yang menganggap ia sebagai melampau dan biadap.

Naib Ketua Pemuda UMNO, Razali Ibrahim berkata tindak-tanduk seumpama itu bukan budaya Barisan Nasional (BN) dan MIC perlu bertanggungjawab untuk mengambil tindakan.

“Tindakan perlu dikenakan oleh BN jika pimpinan MIC membiarkan perkara itu berlalu begitu sahaja. Ia mesti diambil demi menjaga kerukunan dalam BN,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beberapa akhbar hari ini melaporkan bahawa Mahathir telah dikritik para perwakilan MIC pada perhimpunan itu kerana dikatakan mencampuri urusan dalaman MIC serta menjatuhkan maruah presiden parti itu Samy Vellu.

nota :
lihatlah kenyataan ini hanya di keluarkan oleh naib ketua.
ini kerna ketua pemuda gerombolan amat amat bersetuju
dengan apa yang telah dilakukan oleh pemuda mic.

sumber diplomatik negara jiran yang rapat
dengan ketua pemuda ini telah membocorkan yang
ketua pemuda ini sendiri telah memberikan beberapa pasang
selipar jamban untuk digunakan sebagai latihan membaling
ke muka madey.

sumber diplomatik ini juga berkata : sebuah lori jkr telah di hantar
ke rembau untuk mengumpul selipar, capal dan kasut buruk –
yang akan digunakan sebagai latihan dalam bengkel membaling
selipar dan kasut ke muka madey kah kah kah.




8 ulasan:

Nunca Caminaras Solo berkata...

Yang gaduh UMNO sama MIC, bukan Melayu sama India..

kaki ngampu berkata...

ini lah balasan menconteng muka anwar ibrahim dgn tuduhan liwat.

Tanpa Nama berkata...

silap silap Ketu Pemuda tu pun kena baling dengan selipar...

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

ni pun taktik terdesak bn kot.. saja kasi panas dgn 'racist issue' supaya melayu akan bersatu dlm konteks perpaduan.. kahkahkahhh..
sila hati2 geng.. biar je umno dgn mic ni gaduh.. bile masing2 dh sedar sama-sama nk karam.. camni ler jd nyer.. kahkahkahakk tuii!!

Johan berkata...

KJ menggunakan portal Malaysian Insider utk tibai musuh2 dia dlm UMNO,beberapa ari ni byk artikel tibai Madey ..Malaysian Insider ni ada pertalian dgn bekas2 wartawan bodek Mat Ngantuk iaitu Kalimullah Hassan,Brendan Pereira n Wong Su Long..dan byk nama2 bekas wartawan NST n B.Harian dlm M.Insider ni skang.. portal ni menyamar sbg portal bipartisan tp sebenarnya adalah alat kem KJ..masa mula2 dulu memang tak ketara sgt tp makin lama makin tertonjol niat sebenar laman tu..cuba kita amati btl2 tulisan2 kat portal tu..berita2 pasal Temasek Holdings byk jgk kluar n suka amik berita dr Straits Times Singapura..nmpak sgt ade 'cap jari' Kalimullah..

ape pon,kita layan je..kahkahkah..biar munkee2 ni tibai-menibai kahkahkah

AMNOBODO berkata...

aku heran betoi laa....dolah bedawi cakap mahadiaq iblis....pas tuh nazri aziz cakap macam2 akt mahadiaq waktu dolah jadi PM..tapi buat bodo jer..haram melayu UMNO kaa..ketua Pemuda kaa..buat senyap jer..teloq semua masuk lam peghut...tapi bila perwakilan MIC kutuk mahadiaq...wah bukan main nak tunjuk herO ekk?...wah wah wah..hebat ler korang..hahaha....

aboo berkata...

yg campur tu btul mlayu ke,,,atau mlayu krala

Tanpa Nama berkata...

tambi gadoo sama paria.. apa heran.. kilas kain laa..