Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 September 2009

SETELAH TUJUH TUJUH TAHUN DI KAMUNTING




BEBAS


Mat Shah suami kepada aktivis Gerakan Mansuh Isa
puan Norlaila Othman telah dibebaskan petang ini
bersama 4 orang lagi tahanan ISA.

Mat Shah pada awalnya di tuduh sebagai Mujahideen kemudian
beralih ke KKM dan akhirnya JI.

Ketika saya meninggalkan kan Kamuting tahun 2003 dahulu
Mat Shah tinggal di Blok Tiga. Ketika itu saya di Blok2B.

Dari apa yang difahamkan kaawasan semuanya telah berubah.


NOTA :


Berikut senarai lima anggota Jemaah Islamiah (JI) yang dibebaskan dari Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) petang ini.

1. Abdullah Daud

2. Mat Sah Mohd. Satray

3. Ahmad Kamil Md. Hanapiah

4. Mohd. Nasir Ismail

5. Muhammad Amir Md. Hanafiah.

Antara lima yang dibebaskan itu, Abdullah Daud merupakan tahanan yang paling lama ditahan iaitu selama tujuh tahun enam bulan.



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..
Selamat Hari Raya.

TT jumpa Mat Shah nanti minta dia cerita sikit keadaan 'di sana'. Lepas tu buat catatan kat sini.

MANSUHKAN I.S.A !
MANSUHKAN I.S.A !
MANSUHKAN I.S.A !

Johan berkata...

bebaskan semua! mansuhkan ISA!

Salehan Wartawan Upahan berkata...

Syukur pada Yang Maha Esa - Finally released husband Kak Lela - Anak Kak Lea dari kecik sampai sekolah menengah dah - Tq

zeqzeq berkata...

sykurr murah rezeki panjang..umur siapa yang berusaha ke arah itu.berkat hidup .

anak2 boleh beraya dengan papa..

Haji Kepala Lembu berkata...

apa kata kita masukkan bik mama kat kamunting masa raya sebab kesalahan merampas burung punai..

Tanpa Nama berkata...

baru lima orang bebas ni. nak kena tunjuk perasaan lagi ni!

ayuh ke jalan raya lgi!

Johan berkata...

baru tringat,patut lah dlm akhbar the Star trbitan ahad aritu ade artikel psl Kamunting..spin psl "keselesaan" yg dirasai penghuni2 kat sana..baca spin bodo tu,org2 yg masih setia dgn media daulah mesti ingat kamunting ni macam tinggal kat asrama sekolah..poorah!

p.s pesal masih simpan Mas Selamat Kastari?? pesal tak hantar balik kpd pihak singapura??

digger berkata...

kerajaan pukimak ni memang x berhati perut! kerajaan sial! kerajaan jahannam! kau tunggu la BN! aku dah daftar nama kat SPR! pegi mati dgn syaitan2 bertopengkan manusia lepas pilihanraya umum nanti! hahahahahaha!

master berkata...

Hanya tuhan yang dapat membalas kekejaman Barisan Nasional ..

Tanpa Nama berkata...

7 tahun dikurung disepit dalam kotak2 penjara
yg direkacipta di atas 7 lapis bumi luas terhampar
yg direkabina di bawah 7 lapis langit saujana mata memandang
tetapi pandangan seluas itu hanya wujud dalam minda yg segar bebas
walau jasmani mungkin lemahlayu dihimpit diasak dinding2 isa

7 tahun hilang pergi baru kini mencium kembali udara bebas
dapatlah bersama keluarga di malam 7 likur sehari lagi...

terkenang pula novel pilu arwah nasionalis ahmad boestamam:
7 tahun malam memanjang
semoga Allah meredhai beliau sebagai hambaNya yg beroleh rahmat dan ganjaran syurga di akhirat kelak.. al-fatihah

mat stim berkata...

hah... dah keluar tu jangan nak buat hal lagi.... kang sumbat balik kat dalam tuu.... ingat sikit.... kalau tak buat hal orang tak sumbat dalam tuu.... lain kali sebelum buat benda-benda tak elok tu pikir pakai "OTAK"..... bukan pikir pakai "TIUB BASIKAL"....

ok.... Selamat Hari Raya buat yang baru bebas tu... Maaf Zahir Batin

hafizmohd berkata...

Salam,

Akhirnya ada diantara tahanan ISA dibebaskan....Syukur kepada Allah S.W.T...Marilah kita berdoa agar semua tahanan ISA dibebaskan....Dan bebaskan negara kita dari akta yang kejam ni...amin...

Jebat Musibat berkata...

dah keluar nih..
bleh wat saman kepada kerajaan malaysia. kerana menahan tanpa perbicaraan.

kurang2 10 juta bleh dapat!

malaysia1 berkata...

yang kene tahan dekat ISA tu sume sebab ada salah..bukan main nak humban jek..siapa yang rasa nak mansuhkan ISA tu memang bodoh..korang tak tau ke kita patut ada ISA..kalau tak negara akan diancam bodoh!!!!!!!bahlul!!cuba pikir pakai otak..kalau tak tau pasal ISA jangan sibuk cakap mansuhkan ISA mansuhkan ISA..bahlul punya orang!jangan pikir gune tiub basikal..

slamat ari raye..;p

AntiBeerEnd berkata...

Pas ni tangkap Mat Stim plak masuk Kamunting.

Kesalahan: Pengikut ajaran sesat terbaru "Akidah LembUMNO".

Ir . As - Suhaimi berkata...

hahah.. pakai otak mcm mat stim..!!! hahah memang hancur malaysia wehh...!!!