Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 September 2009

JENG JENG JENG - SUSPEN LAMA KALAU TELOR DAH MASAK



ANWAR SENDIRI TEMUI 9 ADUN UMNO
- malaysiakini

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri mengadakan pertemuan bersama sembilan ADUN Umno Terengganu tetapi tidak pasti ia melibatkan usaha menggulingkan kerajaan negeri.

Wakil rakyat Hulu Besut, Nawi Mohamad hari ini mengakui bahawa pertemuan antara Anwar dan sembilan orang wakil rakyat itu – yang diura-urakan menyertai PKR sebelum bergabung dengan lapan ADUN PAS – memang telah diadakan.

Nawi bagaimanapun menjelaskan tidak mempunyai maklumat lengkap kandungan perbincangan kedua-dua pihak berkenaan.

"Saya tidak tahulah apa yang dibincangkan dan ia juga tiada kena-mengena dengan saya," katanya, sambil menegaskan beliau sendiri tidak tersenarai dalam sembilan ADUN yang akan meninggalkan parti.

"Yang sembilan orang itu tidak termasuk saya. Kalau sepuluh orang pun tidak termasuk lagi," katanya kepada Malaysiakini hari ini.

Tambahnya, beliau tidak termasuk daripada 10 ADUN Umno yang bertindak memboikot persidangan DUN Terengganu, April lalu.

Tidak lama selepas insiden yang mengejutkan itu, kedengaran ura-ura PKR mendekati beberapa ADUN Umno untuk meninggalkan parti dan menyertai PKR.

JENG JENG JENG…

kah kah kah…. SUSPEN GILA…. kah kah kah..

kah kah kah…. IKANG SUDAH KELUAR DARI LUKANG…kah kah kah…

kah kah kah… KAMBEN SUDAH KELUAR DARI REBANG… kah kah kah..

kah kah kah…. TELOR SUDAH TERLUCUT DARI SELUAR… kah kah kah…

nota:
haji hadi awang adalah pilihan tepat untuk
menjadi mb terengganu. syarat dia perlu turunkan
tujuh kilo agar dilihat cool dan tidak boroi.
mb boroi lecehlah perut jalan ke depan.




22 ulasan:

Confidentialist berkata...

Aku membantah cadangan untuk ADUN melompat parti atas apa pun tujuannya. Baik dari PR ke BN atau pun arah sebaliknya. Hentikan tindakan atau niat yang tidak bertanggungjawab ini sekarang juga.

Takkanlah kita semua lupa tentang keperitan akibat daripada tindakan seperti itu di Perak. Sampai ke saat ini masih belum bertemu jalan penyelesaiannya. Dan kita mahu tambah satu lagi polemik dan krisis di Terengganu?

Jika benar-benar jujur dalam perjuangan memartabatkan keadilan di negara kita ini, gunalah saluran dan kaedah yang paling sesuai. Jika benar mereka bersembilan itu ingin menyertai PKR, mintalah mereka letak jawatan terlebih dahulu. Kemudian barulah diadakan pilihanraya semula.

Rakyat hari ini tidak seratus peratus memilih seorang ADUN bersandar kepada calon secara individu. Kita hakikatnya lebih pentingkan dalam parti apa calon tersebut tersebut bernaung.

Jadi, jelas bahawa pilihanraya semula adalah jalan terbaik memilih siapa calon dan apa parti yang sebenarnya menjadi pilihan rakyat.

Oleh sebab itu, aku bantah sekeras-kerasnya sebarang cadangan untuk melompat parti, meskipun itu akan memenangkan Pakatan Rakyat.

SUKJ berkata...

PAK LONG TT,

JANGAN BILA LAST MINIT...TENGOK-TENGOK TERBALIK PULAK...kah kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

KALAU TERBALIK...MEMANG SEMUANYA KETURUNAN CUCU CICIT SETAN PUKIMAK LA DEPA NIH...kah kah kah kah...kah kah kah...kah kah

Yong berkata...

Betoi tu. MB dan CM PR semua hensem. Yong cadang Haji Hadi amalkan minum sesudu teh Habastussauda dengan madu setiap pagi. Jangan campur kopi atau teh. Ini boleh kurangkan lemak dan semput. Tukartiub pun boleh amalkannya untuk kurangkan ransangan nak merokok. Heheheh...Jangan marehhh.

MC_Shaharul berkata...

aku ske blog ko,tp bila baca nota ko bwh skali aku jd x bape ske lak ngn catatan ko,knp skrg nie rmai sgt org yg ske kutuk ulama eh,klu x stuju dgn pndapat or pape pn rasanya x ssuai lngsung ulama cam dihina n dipermain2kn camtue,org umno maki ulama,org dlm pakatan pn kdg2 tanpa segan silu kutuk n maki ulama..aku nie bkn la org yg pndai ugama tp klu ulama yg b`ilmu n mmperjuangkn Islam bila org maki diaorg aku jd rasa mcm takut jer n sakit ati jer..skrg akhir zaman dgn sape la kita bleh nk dpt berkat lg slain dari ulama..btl la kata org pd akhir zaman nie ulama akan dihina,di keji dan di maki,ttp artis2 akan didewa n disanjung seolah2 mreka x pnah melakukn dosa..sedih aku zaman skrg nie..ape nk jd la dgn malaysiaku..

Tanpa Nama berkata...

Kalu betul Terengganu jatuh pada PR, mesti Najib benggong, Muhyiddin an Madey lagi benggong tapi PR mesti minta pilihanraya bagi mendapat restu rakyat. Di Terengganu isu Melayu, liwat dan agama akan semarak lagi sampai rakyat naik benggong lagi. Kalu PR menang maka UBN masih tak mahu menyerah kalah, kena pakai polis, hakim, SPR, polis FRU, RTM/AWANI/TV3 dan geng-geng puk*m*k ketuanan Melayu

zeqzeq berkata...

ada gak saing di Pantai timur .
.ada GU..kalu tukar MB

fatamorgana berkata...

Projek 1Malaysia

http://separasedar.blogspot.com/2009/09/baju-raya-tahun-ni.html

ajip berkata...

bro isham

cakap kat anwar berhati hati la sikit ngan adun umno ni

silap2 nanti adun pkr pulak yang keluar, macam kes kat perak dulu

takkan anwar nak kena kelentong lagi kot

Tanpa Nama berkata...

mb boroi..;-)..org akan ingat dia tu laughing buddha..;-)

Nizam berkata...

Kalau Anwar nak buat macam yang BN wat kat Perak dulu, bayar untuk ADUN melompat parti, banyak gak tuh.

Kurang-kurang 9xRM5,000,000.

Lepas nih BN pun counter offer, up RM10 juta sorang.

Wow!
Dunia-dunia...meniaga orang lebih lumayan daripada meniaga unta. kekeke

Johan berkata...

munkee2 BN ni tak leh pkai pny la..woit Anwar,tak pyh la bwk masuk berok2 ni..klu mcm Zaid Ibrahim atau Chua Jui Meng msih bleh ditrima la..

Jebat Musibat berkata...

buat ajer...

tapi dengan cara berbeza dan betul.
ikut law.

adakan undi tidak percaya di Dewan.

bukan dengan cara kudeta mamak zambry dan najib tuh.

lagipun kita bukan ada polis dan FRU.

checkmate berkata...

ini semua xboleh pakai

KeliwonKontang berkata...

Adun Nganu BN nie sumer tak bule pakai ..semua jaga poket sendiri saja ..takkan PakAnwar nak terima kot ....Adun BN mcm najis elok pam pegi saluran IndahWater hantar pegi Singapore buat Neowater saja gunanya kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

PKR ni kureng sket ketahanan mereka nanti kena 'tunjuk' fail SPRM maka melompat balik katak katak tu semua! Paling baik buat pilihanraya semula....kalau peminat kepala ada berani.....hau hau hau hau.....uuuuuuummmmmmmnnnnnooooooooooh lembu jantan mengeloh kerana kena kasi....

Kucing Parsi berkata...

jangan lompat
ha ha ha

buat apa nak tukar pegi pakatan

cakap BN perak macam sial

jangan ambik orang sial macam ni

ha ha ha

kalau diorang nak jadi PKR jangan bentuk kerajaan

tukar menteri besar je

ambik adun kemasik

ha ha ha

baru kencang poket!!!

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

susah juga tu...sb harun taib yang jadi ketua pAS terengganu la ni,dia akan bergabung dgn ahmad said tubuh kerajaan perpaduan,maka PKR di ketika itu jadi pembangkang...bagus juga macam tu,di kelantan, Pas merintah secara solo,di Perak berkongsi dengan DAP,di Selangor dan Kedah dgn PKR,elok la kalau di terengganu kongsi dengan UMNO...biar PKR pula jadi pembangkang.

Tanpa Nama berkata...

bro isyam...

setuju kalau ada yg nk lompat pd pktn rkyt tapi lepas dh ada majoriti bentuk kerajaan trengganu tu...'BUBAR DUN'...bg rakyat pilih...baru la cara 'JANTAN'!!...jgn ikut cara 'LANUN KT PERAK' tu...HE..HE..HE..

bab susuk tubuh bg sorang pemimpin ni tk sepatutnya d pertikai...segak hensom macho tegap tapi perangai tak elok , tak de guna gak...mcm 'PM ALTANTUYA'tu...HE..HE..HE..

Mamak Penang berkata...

Orang Melayu ini kalau orang itu tak ada kuasa, tidak akan menghormatinya...ini kenyataan. Macam mana mereka layan anwar?..macam mana mereka layan TDM?.Pokok pangkalnya perlu ada kuasa...kuasa bermakna wang dan kesenangan. Pasai itu Portugis, Belanda, Inggeris boleh memerintah Negara Tanah Melayu yang maha kuat ini dengan cuma satu gerisan (lebih kurang 500 orang) selama 400 tahun lebih.

Maka apa yang diperkatakan ADUN-ADUN itu betul kerana tanpa berkuasa orang Melayu tak akan hormat adun-adun itu. Tidak ada gunanya mereka menunggu lagi?. Pengundi terasa tertipu dengan mereka kerana imbuhan masa mengundi itu belum berkunjung tiba..yang belah MB semua dah dapat...Idris Jusoh tak mahu kelurkan lagi sebab takut kena dgn SPRM...kena terjun pulak dari tingkap....entah lah apa nak jadi dgn orang Melayu...senang dibeli..senang dijual...senang ditipu...senang sangat percaya kat orang...senang sangat percaya kat orang berkuasa...wal hal duit yang depa bagi itu bukanlah duit depa tapi duit rakyat....nasib baik kaum India dan China datang dulu tak bawak duit banyak (semuanya sengkek dan bodoh percaya cakap mat salleh...kononnya Cina boleh buka lombong emas..India boleh petik daun emas dari pokok getah dan teh) kalau ada duit lama China dan India pulak dah memerintah negara ini seperti Singapura dan HongKong dan Taiwan dan Fiji, Maldives Islands.Orang Melayu perlu banyak membaca selain dari penulis-penulis buku UMNO....haha..baca buku Lim Kit Siang..baca buku Raja Gopal....

Tanpa Nama berkata...

Setiap rakyat Pahang tanggung RM3,370 hutang? - malaysia insider.

hahaha undilah bini najib lagi...undilah denan bangsat negara...x pasal2 je korg tanggung utang...undilah kroni yg merugikan rakyat....

mat stim berkata...

apa nie brader isam.... bila dorang nak lompat nie....
aku cabar Nuar laaaa.... cakap je lebih .... macam 16/9.... last-last perak yang terkantoi....

macam aku cakap semalam... kalau jadi lompat.... aku lari keliling kampong bogel laa.... kalau Nuar nak main bontot aku pun tak ape...

dah tak sabar niee....

Tanpa Nama berkata...

ketrampilan pemimpin perlu, susok tuboh pemimpin jg perlu cantik.. agar ada aura yang menonjol.. pemimpin tak perlu kemetot, rongak, muka penuh jerawat.. seorg pemimpin yang baik (dari sudut penampilan) apabila berada di tengah2 pengikut, dia la paling menonjol.. tengok saja la pemimpin2 negara sama ada pas, dap, umno, pkr dll.. isa samad mcmana? hehehehehe

bro din penang!