Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 September 2009

BUDAYA SONGSANG



TINDAKAN KEKAL DUN KOTA SIPUTEH TIDAK DAHULUKAN RAKYAT
– harakah daily

Keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengekalkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Siputeh, Abu Hassan Sarif jelas menunjukkan yang didahulukan bukan rakyat tetapi wakil rakyat.

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Kamarudin Jaffar menjelaskan, keputusan SPR itu memeranjatjan kerana sudah terbukti Adun tersebut hilang kelayakan bila gagal hadir sidang Dun sebanyak dua kali berturut-turut.

Malah, jelas Kamaruddin, Adun Kota Siputeh itu jelas hilang keanggotaan kerana SPR mendapati wakil rakyat itu tidak hadir dalam tempoh dua penggal.

KAH KAH KAH….

kah kah kah…. MUNKEE KENA JULANG KENAPA ?.... kah kah kah…

kah kah kah….MUNKEE INI TAK BUAT KERJA…. kah kah kah…

kah kah kah…. MUNKEE INI SENGAJA TAK DATANG… kah kah kah…

kah kah kah…..GEROMBOLAN DAH LAMA GIAN NAK JULANG ORANG…kah kah kah..

kah kah kah… MUNKEE HAPRAK… PUN JADI JUGA…kah kah kah..


MUNKEE HAPRAK TAK DATANG MESYUARAT

NOTA:
lihat bagaimana songsangnya nilai
yang dimiliki oleh anggota gerombolan ini. orang yang
bersalah tak datang mewakili rakyat dijulang
dan raikan seolah orang yang berjaya.
orang yang cuba memperbaiki masyarakat ditangkap dan dipenjara.
inilah budaya bodoh yang meresap dalam
pembudayaan sebahagian manusia melayu.

kemana nak sorokkan buntut mereka ini.
sudah lah berkerak banyak pulak bisul kah kah kah




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hanya rakyat yang berfikiran waras sahaja dapat menilai mereka yang bodoh lagi tonggong.

Confidentialist berkata...

Aku tak kisah kalau yang menjulang tu geng gerombolan jugak. Betul aku tak kisah. Sebab geng gerombolan ni dah lama hilang maruah dan harga diri dan rasa malu.

Malah aku tak nampak apa tujuan mereka ni hidup kat dunia ni lagi. Jadi biarkan mereka terkinja-kinja di situ..

Kamu geng gerombolan, julanglah setinggi mana pemimpin murahan kamu tu. Kebenaran dan keadilan kamu gadaikan demi wang ringgit yang sedikit itu. Kamu letakkan nilai kebendaan di depan nilai kemanusiaan.

Maka benarlah, tiada manusia lain di atas muka dunia ini yang sehina kamu.

Tanpa Nama berkata...

patut hadiah dia sebatang penyapu atau sebutir kepala lembu ...

bodoh mcm gerombolan berkata...

geng gerombolan menayang-nayang kebodohan mereka..

bodoh mcm lembu

bodoh mcm gerombolan

kah kah kah

Tok Uban berkata...

Laaa...tak tahu lagi ke...undang-undang kat sini macam undang-undang dalam filem Madu Tiga...OTAK PENIPU...kahkahkah

bodolahman berkata...

lu lihat maik2 aa..itu lampu ayaib sama itu suma muka, sulah palam..ala malekat sulah tutup ka? sula kenyang, lampu ayaib pun palam lo..

itu lampu ayaib susah mau mikin woo..lu kasi tingok itu gamba kelantan munyer mb...itu en halon din...lampu ayaib ala nampak menyak tlang..

no wonder la..

Johan berkata...

da memang da agak da ni keputusan dia..kahkahkah

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

tahniah

kerana dapat makan elaun buta

ha ha ha

best gila

nanti takyah datang pun tak perlu kosong kerosi

ha ha ha

comfirm punya

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

gua dah malas beb, bosan, jelak dengan agensi2 yang jadi tali barut umno ni....gua harap lu org semua (SPRM,SPR dan sewaktu dgnnya) sedar yang lu org sudah gali liang lahad untuk anak cucu dan cicit lu jugak..sekarang x menyesal lah....lu tengok dalam masa 10 tahun lagi....janji Allah itu benar