Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 12 September 2009

MELAYU KENA TIPU LAGI




JUAL 10 PERATUS EKUITI SIME DARBY KEPADA CHINA HANYA SPEKUALASI KATA NAJIB
- mStar

Najib Razak menafikan laporan bahawa Malaysia menawarkan ekuiti 10 peratus Sime Darby Berhad kepada China dengan menyifatkannya sebagai spekulasi media semata-mata.

Beliau yang juga Menteri Kewangan memberitahu, buat masa sekarang ia masih satu spekulasi dan pengumuman mengenainya akan dibuat jika ada sebarang keputusan kelak.

"Apabila ada keputusan dibuat nanti, kita akan membuat pengumuman," kata beliau selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno di sini petang tadi.

KAH KAH KAH…


kah kah kah…. INI NAK MENIPU LAGI….kah kah kah…

kah kah kah…. SPEKULASI APA…. kah kah kah…

kah kah kah.. SATU MALAYSIA MARAH… JUAL HARTA NEGARA…kah kah kah..

kah kah kah.. CAKAP LAAAA SPEKUALASI…. kah kah kah..

woit…. JANGAN LAAA TIPU MELAYU… kah kah kah…

woit… HENTIKAN LAH PROJEK MEMBODOHKAN MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah…. DULU BERAS NEGARA DI JUAL… NI TANAH NEGARA PULAK…. kah kah kah…’

kah kah kah… LUNGKUP..LINGKUP… TINGGAL KERBAU SAEKOR KATA POK YEH…kah kah kah

nota:

ini kerana negara tak cukup duit - defisit.
defisit belanja lebih banyak darai pendapatan.
jadi bagi china 10 peratus sime darby dengan harapan
china akan melabor dan bagi pinjam duit.

hairan pulak - china di malaysia china dianggap tak baik.
china dari negeri china jadi china baik.

pelik betul ketuanaan melayu ini.

p/s - perkasa dan perwaris dan perkatak apa komen kah kah kah.




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Maharujib katakan Ekonomi kita stable..fundemental kita strong..Apa jadi BERNAS dijual kpd Hongkong; FELDA kena jua? gold ingots sudah hampir habis jual..apa jadi dengan emas rakyat yang Madey kumpul waktu financial krisis dalam tahun 1997?; Sime Darby dijual?

Matyakup sediakan defisit bajet untuk 2010? Ini adalah arahan Maharujib PM/MK 1Malaysia..apa jadi dengan strong ekonomi dan stabel fundamental?
Apa hasil PKFTZ? Jawatankuasa Petugas Khas Kabinet akan siasat bagimana RM500m Tiong kebas dan daripada ini berapa pemimpin2 ARMNO terma? apa jadi RM10m OTK terima bp MCA?

Sudah beri elaun kepada nelayan; Bagus beri juga kepada penoreh getah; kaum Penan; kaum ibu tunggal; kaum pelacur supaya
1Malaysia mempunyai moral hidup bersih; ; kaum miskin tegar diseluruh negara dan bukan dibandar sahaja; ..Mereka ini semuanya pengundi!!
Kaum setinggan supaya 1Malaysia bersih daripada setinggan (masih ingat ke?..Pandikar Amin Mulia waktu menjadi Menteri Persekutuan beliau pernah berkata "saya mahu buat ibu kota KL sebagai "squatter free by 2010?"? INGAT? INGAT? Slogan saje supaya rakyat minat.
Membuat slogan adalah kemahiran pemimpin BE-END: Contoh: Sifar Inflasi; SOV (sharing of veicle); Vision2020; Look East Policy; Malaysia Incorporated; Islam Hadari;Aapaaa hasiiiil? Semuanya tinggal slogan sahaja.

Buang duit je..misalnya SOV telah memakan belanja RM50juta. Ini keraja Semi Value..beliau untung la satu orang. Itu sebab Semi Value tak mahu lepas jawatan Pre MIC keran banyak untung untuk diri sendiri manakala kaum India sengsara..bagus beri elaun juga.

Tuhan Mahakuasa. Ya Allah Tuhan yang Mahakuasa beri lah petunjuk kepada pemimpin BE END supaya berhenti merembat harta rakyat. Belasih lah pemimpin pemimpin yang pembelut; penipu; perogol; pukimak; pembohong mcm Pandikart Amin Mulia.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

SELEPAS INI...TABONG HAJI PULA MUNGKIN LINGKUP..?

AKHIRNYA TINGGAL HAJI...TABONG LINGKUP...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

HATI-HATI LAH DGN PARTI ISLAM NO.1 MALAYSIA NIH...kah kah kah kah..kah kah kah..kah

BUKAN PARTI ISLAM...TAPI...PARTI KAPAL SELAM...kah kah kah kah..kah kah

SEKEJAP TIMBUL...SEKEJAP TENGGELAM...kah kah kah kah..kah kah..kah

SEKEJAP ISLAM...SEKEJAP SETAN...kah kah kah kah..kah kah

ISLAM YANG TAK BOLEH PAKAI...TAK BOLEH BAWA MASUK SYURGA...kah kah kah kah..kah kah..kah

SETAN KENYANG...MELAYU NGANGA...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

umno terus mara berkata...

jual2..apa yg buleh juai kita juai..juai madey skali lg bgus..biaq tgal kerbau sekor lg bgus..

Media Cyber berkata...

yang peliknya melayu bodoh cam ko ni tak sedar2 diri tgh diperalatkan oleh pakatan rakyat DAP yang sememangnya nak menghapuskan orang2 melayu di malaysia ini.

Wong Pencen berkata...

Perkasa, Pewaris mana boleh komen isu yang ada kena mengena negara lain. Tempat depa duduk mana boleh nampak semua tu.

Pek! berkata...

Kesian la hai...asyik kena gadai bangsa sendri jekk ahhaa

najibulia berkata...

hahahahaha..bodoh!!!!!!jadi inilah yg dikatanya ekonomi malaysia stabil da??!!!bullshit!!!mmg stabil tp utk kaum2 dia yg memonopoli duit haram!!!!!jatuh la kau najibulia!!!!aku bedoa setiap hari agar jatuh sumea puaka2 UMNONG di pru13!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kesian.. ada gak mangkuk tingkat yg rasa diri tu pandai dan betul nk memperbodohkan org lain. teruskanlah sokong pemimpin umngok ko tu yer.. sama2 jer bongok.. tu ler byk sgt makan gula-gula kan hati tu dh itam..
kalo bijak takkan x sedar melayu kene tipu?? duwhhh..

Haji Kepala Lembu berkata...

jual seksyen 23 beserta haji hajinya,,tinggalkan kepala lembu

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap...
Untuk pengtahuan Media Cyber.. yg sebenornya harta org2 Melayu telah lama dijual oleh Umno/BN kpd MCA dan Gerakan serta MIC. Umno sudah lama menjadi barua dan balaci MCA, Gerakan MIC untuk membalun harta kepunyaan org2 Melayu sebenarnya.

Kg Kerpan, Chu Badak, Berembang, Rimba Jaya, Tasek Utara, Kg. Tajung Api, Ktn yg diterokai oleh org2 Melayu 30 hingga 60 tahun lampau semuanya dirembat oleh Umno untuk diberi kpd syarikat kepunyaan MCA, Gerakan & MIC demi mendapat rasuah keuntungan tak kira w/pun sanggup menjual harta bangsa sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap...
Untuk pengtahuan Media Cyber.. yg sebenornya harta org2 Melayu telah lama dijual oleh Umno/BN kpd MCA dan Gerakan serta MIC. Umno sudah lama menjadi barua dan balaci MCA, Gerakan MIC untuk membalun harta kepunyaan org2 Melayu sebenarnya.

Kg Kerpan, Chu Badak, Berembang, Rimba Jaya, Tasek Utara, Kg. Tajung Api, Ktn yg diterokai oleh org2 Melayu 30 hingga 60 tahun lampau semuanya dirembat oleh Umno untuk diberi kpd syarikat kepunyaan MCA, Gerakan & MIC demi mendapat rasuah keuntungan tak kira w/pun sanggup menjual harta bangsa sendiri.

SORGGEK berkata...

Never mind sell simedarby useless entity

Tanpa Nama berkata...

salamz.isu tanah pkfz asalnya adalah tanah anugerah almarhum sultan salahudin abdul aziz kpd rakyat pulau lumut(la ni tukaq nama pulau indah) sejumlah 999 hektar. baginda seru wujudkan koperasi pulau indah dan ahli2 koperasi terdiri dr rakyat azali pulau lumut sendiri.pentadbiran koperasi ditadbir oleh jawatankuasa penduduk pulau sendiri dan melantik pengarah2 yg terdiri dr guru2 dan profesional anak watan pulau serta ahlipolitik2 umnogok.pd 2001 tanah tersbut telah di proses utk dijual kpd kdsb.lembaga pengarah umumkan kpd ahlikoop HANYA jual 499hkt sahaja dgn jumlah RM37 juta tetapi selaku pembeli kdsb tidak membuat pecahan gerantanah 499hkt malah terus memegang geran keseluruhan.kebetulan tahun itu ada petisyen mahkamah dibuat keatas umnogok portklang yg mana bangunan umnogok akan di sita dan di lelongkan olh pihak plaintif sebuah bank tempatan di atas keengganan dan kegagalan membayar hutang sejumlah RM17juta.maka demi utk menyelamatkan maruah maka ahli politik terbabit yg merupakankan salah seorang pengarah koperasi tsb telah menggunakan kuasa utk membayar hutang2 itu apabila kdsb mula membuat bayaran.maka rakyat pulau lumut(indah) hanya mendapat sekelumit picisan dr penjualan tanh tsb.aduan bpr lama sudah dibuat tetapi sampai kehari ini takde keadilan buat penduduk/ahli koperasi tsb.apabila hal ini diadukan kpd dulipaduka sultan,baginda menggeleng kepala kehairanan sambil menitah : kalau org tu jd embi,habis semua tanah dijualnya sampai beta pun terpaksa duduk kat pulau ketam! inilah apa yg dah jadiiiiiii.......