Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 25 September 2009

PENDET INI APA?




ISU TARIAN PENDET SUDAH SELESAI
- malaysiakini

Isu tuduhan kononnya Malaysia mengambil tarian Pendet dan Pulau Jemur Indonesia untuk tujuan promosi pelancongan, yang terbukti tidak berasas dan sama sekali tidak tepat, telah dianggap selesai dengan penjelasan bukan saja oleh kerajaan Malaysia tetapi juga oleh pemerintah Indonesia sendiri.

KAH KAH KAH…

nota:
akhbar di indonesia bebas. malaysia boleh kata selesai
tak ada siapa ambil pot di indonesia.

satu malaysia tidak di beri tahu
apa yang berlaku sebenarnya. berita ditutup. tiba tiba ada
pulak kes pulau jemur. bila pulak kes ini muncul. satu malaysia
tak tahu. ini bukti rakyat satu malaysia di bodohkan tanpa
maklumat yang tepat.

apa dia kemarahan rakyat indonesia?

lagu terang bulan?
ini bukan lagu malaysia atau lagu indonsesia.
ini lagu peranchis. malaysia wajib membuat lagu baru.

anak dara di rogol anak raja?
kalau kita rakyat indonesia pun kita akan marah. rakyat indonesia
republikan – raja raja ini telah mereka masukkan dalam tong
sampah. yang tinggil hanya burung raja wali.

pekerja mereka selalu kena pau dan kena tipu?
ini betul. kaum pemodal nak cari untung. memang
banyak yang kena tipu. bukan sahaja indon – bangla burma india
siam vietnam – ini sikap kaum pemodal nak cari untung. nak
kaya dengan tenaga buruh orang lain. ini hukum sistem kapitalis.

bulan depan batik akan di nobat sebagai hak warisan indonesia
oleh unesco. ini pasti memanskan cuaca lagi. cakap cakap ‘semua
sudah selesai’ adalah cara media di malaysia. di indonesia pengamal
media akan membuat berita lagi. tunggu dan ketawalah kah kah kah




6 ulasan:

Abdul.Fatah.Firdaus berkata...

hehe.
merisaukan.

Tanpa Nama berkata...

betol ke lagu "rasa syg eh" tu lagu indonesia..dlm youtube,pemberita sana kat malaysia ciplak.

Tanpa Nama berkata...

Batik di nobatkan ket Indonesia? Peluang lagi bagi abg2 becak utk sweep org malaysia....apa plak kata Bharat, tempat asal batik?

Haji Kepala Lembu berkata...

aku cukup risau orang indon yang ada di bawah bayu dan selangor yang ramai sampai bercucu cicit ni pun dikata di ciplak. tapi aku sikit pun tak risau lagi sekiranya abang khir toy tu dikatakan ciplakan dari indon.

kemin boy berkata...

anifah aman lembab laaaa..timbalan dia pon mcm bodoss je aku nengok..agresif la sikit brader..menteri tak buat kerja ke??

Haji Kepala Lembu berkata...

bro..anifah aman ni mana ada pengalaman jadi menteri mahupun timbalan menteri. jadi ketua bahagian ungno adalah. jadi pengurus bolasepak ada juga tapi tak ke mana. pengurus badminton pun ada juga, pun tak ke mana. tapi nafsu serakah nak jadi menteri ada. lantik jadi timbalan tak nak. maunya menteri penuh..aduiii..gila jawatan kerja tak ok ..