Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 September 2009

SEJARAH UMI UFILADA BERULANG LAGI




LAPOR SIASATAN RUMAH MEWAH KHIR, SPRM DIBERI TEMPOH 7 HARI
– harakah daily

Gerakan Rakyat integriti dan Anti Korupsi (Gerak Malaysia) memberi tempoh tujuh hari kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjelaskan perkembangan sisatan kes kediaman mewah bekas i Mohd Khir Toyo yang didakwa bernilai RM20 juta.

Pengerusinya, Mohd Nazri Mohd Yunus semalam berkata, SPRM dilihat lambat bertindak sehingga tiada apa apa laporan dikeluarkan sejak kes itu dibangkitkan sejak tiga bulan lalu.

KAH KAH KAH…

woit… LEMBU BERGERAK GERAK INI ADA LAGI…. kah kah kah…

kah kah kah… NGOK JUGA LEMBU GERAK INI… kah kah kah..

woit… BAGI 7 HARI… TUJUH HARI SAJA …. kah kah kah…

woit… MANGKOK BERGERAK GERAK INI TAK SEDAR SUDAH JADI ALAT GEROMBOLAN… kah kah kah…

kah kah kah… MANGKOK INI LUPA PADA UMI UFILDA…LUPA PADA AZIZAN…kah kah kah…

kah kah kah… SEMUA JADI TEROMPAH … SUDAH PAKAI JADI TEROMPAH JAMBAN… kah kah kah..



6 ulasan:

Johan berkata...

alaa,musti si Toyo ni didapati tak buat salah..kahkahkah..lagi bagus munkee2 mcm Toyo trus kekal dlm gerombolan,rakyat brtambah benci..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

satu lagi 'Local Comedy' tajaan Toyol dan Lembu-lembu !!

Sudahlah....jangan nak tipu rakyat...rakyat kena betul siapa tu MACC...semuanya OK !!!



Dakis.

Haji Kepala Lembu berkata...

keh..keh..keh.. sapa dorang ni..nak kenakan khir toyo..pi basuh punggung abg khir bolehlah mamat ni..abg khir tampar wang RM1 juta kat muka, tak kah jadi bisu nanti..

Tanpa Nama berkata...

Toyo sengih jer..
nk cuak mende.. suma dalam sprm ni dia dah suap.. dgn neng2 cleaner pun dapat kot..
silap2 masa siasatan nnt, dia yg maki hamun pegawai sprm masa sesi soalsiasat.. dh suma kt dlm tu pun bukan ada telo.. poyo jer..
anyway.. good dog for starting.

Tanpa Nama berkata...

tapi kan,
kenapa gerak ni tak buat laporan suruh siasat kemungkinan rasuah dlm episod pijak kepala lembu??? siapa empunya asal lembu?
adakah lembu dibeli keseluruhan atau dibeli kepala shj, atau keseluruhan lembu disedekah atau cuma kepala lembu shj disedekahkan kepada mereka?
jika dibeli, sebahagian atau kepala shj, adakah duit individu, duit penduduk, duit parti politik, atau duit kerajaan yg digunakan?
jika sedekah, apakah sedekah itu mmg untuk tujuan dibawa berarak dan dipijak, atau sedekah untuk dibuat panggang menjamu org miskin & anak yatim sempena ramadhan?
jika keseluruhan lembu dibeli atau disedekah, apa jadi dgn bahagian lembu selain kepala?

gerak mesti demand siasat habis2an ni!!

Haji Kepala Lembu berkata...

hoii..bro TanpaNama..SUHAKAM patut siasat kezaliman terhadap lembu..