Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 September 2009

CONTOH SEORANG PEMIMPIN YANG JUJUR DAN IKHLAS





SATU MALAYSIA SOKONG




PENGUNDI INDIA MENYAMPAH DENGAN BARISAN NASIONAL ,BUKAN SAYA
- malaysiakini

Presiden MIC, S Samy Vellu berkata masyarakat tidak mengundi BN kerana mereka menyampah dengan gabungan tersebut, dan bukan menyampah dengan beliau.

Sebaliknya, ahli politik berusia 73 tahun itu berkata beliau dijadikan kambing hitam ekoran kekalahan teruk MIC dalam pilihanraya umum lalu.

"Ketika masa saya (menteri dan ahli parlimen), mereka kata rakyat menyampah dengan saya (dan) itulah sebabnya masyarakat India tidak mengundi BN.

"Mereka bukan menyampah dengan saya. Mereka menyampah dengan BN," katanya yang gagal mempertahankan kubu kuatnya di parlimen Sungai Siput dalam pilihanraya Umum Mac tahun lalu.

MIC kalah enam daripada sembilan kerusi Parlimen yang ditandinginya serta tewas 12 daripada 19 kerusi DUN.

Nota:

ramai warga lupa mic adalah satu satunya
parti politik yang tertua di persekutuan tanah melayu – lebih tua dari
gerombolan yang hanya ditubuhkan pada tahun 1988. mic telah
berumur 63 tahun.

kemenangan tim samy adalah satu penghinaan yang maha sangat
kepada madey, najib dan muhyiddin telah cuba mempengaruhi ahli
mic agar tidak lagi memilih tim samy. mereka gagal dan tersemab
jatuh. padan muka.

madey menyusur asal usul terombanya telah dengan bangga ditemu
bual oleh akhbar tamil. ya usul balik asal.

ini lah kali pertamanya dalam sejarah hidup samy dia berkata
benar, jujur dan ikhlas. adalah tepat sekali apabila samy berkata :
pengundi india menyampah dengan barisan nasional.

kata kata ini adalah ucapan samy yang paling jujur.

rakyat satu malaysia menyokong ucapan samy vello ini. syabas.
inilah contoh pemimpin jujur yang rakyat khendaki. lebih lama
samy memimpin lebih baik untuk satu malaysia.

hanya mutu yang kenal manikam kah kah kah.




22 ulasan:

Johan berkata...

kita patut bergumbira dgn keputusan pilihanraya mic..semua yg menang,berok2 pilihan Samy kahkahkah..org India makin menyampah ngan munkee ni,makin cerah peluang kapal BN tuk tenggelam..kahkahkah

kita tnggu sambungan opera cina oleh MCA lps ni kahkahkah

Khun Pana aka johanssm berkata...

Aiyoyo aneh , makna nya sama..
Uncle sami duduk dalam mic
mic menumpang dalam bn .

Yong berkata...

Benar! MIC adalah parti racist yang pertama di Malaysia (masa tu masih bernama Tanah Melayu)!! Penubuhannya takde lain ialah untuk kemerdekaan India. Ia parti yang nak mengkayakan pemimpin2nya, bukan masyarakat india tempatan.

MIC parti yang takde ketaatan kepada setiakawan. Mereka tinggalkan Dato' Onn Jaafar dan masuk Perikatan demi kepentingan pemimpin mereka bukan masyarakat india tempatan.

Buktinya? Masyarakat india miskin walaupun pendapatan perkapita mereka tinggi. Camne jadi gitu? Sebab segelintir yang kaya tu sangat kaya. Macam pemimpin2 MIC dan kroni2 mereka.

Tidak mustahil jika PR berkuasa nanti MIC akan tinggalkan BN untuk masuk Pakatan Rakyat semata2 nak jaga periok nasi sendiri, sepertimana yang telah mereka lakukan kepada Dato Onn Jaafar.

Jangan percaya parti ini. Ahli MIC yang tak suka dengan kepimpinan sekarang tingglkan parti racist ini dan masuklah PKR atau DAP.

amalhaj berkata...

ayoyo abang mie. apatasperumaa. "itu quran boleh bikin jalan kaaaa?" lu masih ingat kaaa?

Tanpa Nama berkata...

"Rakyat menyampah BN"... BN=UMNO+MIC+MCA+GERAKAN etcetc.

BE END kena sampah oleh rakyat dan mic pun kena palit taii kerana mic juga tim BE END. Patut la Semi Value kena sampah oleh rakyat dan terus hilang kerusi kerana rakyat tak percaya sudah..Padan muka.

mic akan ditolak oleh ARMNO & disingkir daripada BE END. Padam muka. mic akan jadi kelamkabut..padan muka.

Truckster berkata...

Kita perlu menyokong kepimpinan Samy Vellu di dalam MIC..

kami telah menubuhkan gerakan di dalam FB yang menyokong penuh Kepimpinan beliau...tunjukkan sokongan anda

sila ke: http://www.facebook.com/group.php?gid=148932581904&ref=mf

Untuk join...sila jemput rakan2 India kita

Semi Berbulu berkata...

mahathir dok geram (bermaksud fedup bukan syok sampai naik berahi)lama dah ..... mahathir memang geram kat pariah semi bulu ni dah lama dah pun ......

cuba hayati tengok joke ni:

Sammy Vellu and his old boss, Mahathir

General Musharaf, Samy Vellu, Mahathir and Gloria Arroyo are sitting in a train. The train suddenly goes thru a tunnel and it gets completely dark. Suddenly there is a kissing sound and then a slap! The train comes out of the tunnel. Arroyo and Musharraf are sitting there looking perplexed. Samy Vellu is bent over holding his face, which is red from an apparent slap. All of them remain diplomatic and nobody says anything.

Musharraf is thinking: "These Malaysians are all crazy after Arroyo. Samy must have tried to kiss her in the tunnel. Very proper that she slapped him."

Arroyo is thinking: "Samy must have moved to kiss me, and kissed Musharraf instead and got slapped."

Samy is thinking: "Damn it, Musharaf must have tried to kiss Arroyo, she thought it was me and slapped me."

Mahathir is simply thinking: "If this train goes through another tunnel, I could make another kissing sound and slap Samy again."

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH (tumpang pinjam bro Isham punya audio sound punya gelak ketawa yg baguih punya berdekah dekah kah kah kah kah kah kah kah kah)

LOT147 berkata...

Kalu kambing mengembek, Kalau kebau menguak, Kalau dinosaur ............ Kah kah kah rupa-rupanya ada lagi dinosaur ni. Sadarlah kok ayam pun dah jarang-jarang kedengaran walaupun ayam ada berjuta-juta ekor di pasar-pasar dan pasar raya. Yang kedengaran hanya salakkan anjing-anjing memecah keheningan

Tanpa Nama berkata...

Satu Malaysia 'Gumbira' !!!

..... lagi cepat BN hancur, lagi baiklah bagi seluruh rakyat Malaysia !!



Dakis.

anthonyfong berkata...

hahahaha....hehehehehe.....hohoho..geli betul ucapan Sami ini. Dia ni betul-betul bodoh atau nak tipu orang-orang india lagi....."orang india menyampah BN dan bukan Sami" Saya gelak sampai bergolek-golek di atas lantai.

Aiyoyo Sami, sama sajalah, menyampah BN/MIC atau kau sebab kau lah BN dn BN/MIC adalah Sami.

Sekarang team Sami sudah menang, lagi teruklah orang-orang india bencikan kau dan MIC dan BN.

Tapi ucapan Sami ada sikit-sikit improve. Berani nak cakap benar tapi tak cukup sincerelar. Orang-orang india masih jauh ketinggalan zaman, masih minum toddy dan pukul isteri. Mereka masih kerja dibidang-bidang yang masyarakat lain tak nak kerja walaupun banyak india yang berpelajaran tinggi dan memegang jawatan tinggi di syarikat swasta. Orang India masih banyak ketinggalan......oi Sami.

Kepada yang kalah, insaflah dan beranikan diri dan keluar parti. Kalau masih dalam MIC pasti tak dapat tolong masyarakat india.

Fikir-fikirlah..................oi india.

zeqzeq berkata...

pedas panazz suam

Haji Kepala Lembu berkata...

kemenangan team samy menyukarkan madey, zam, kak shahrijat, abg zamry, rijalun naina americano dan dr chandaran al muzzafra mendaftar masuk MIc..daftar sekali abg haji seksen 23

Lanun Darat berkata...

Wajib dibaca.

Sosialisma sesuai untuk Melayu dan sepadan dengan Islam.

Warga Melayu telah ramai-ramai menyertai parti DAP yang telah kian lama mendokong prinsip demokrasi sosialisma.

Baca kat sini.

Tanpa Nama berkata...

http://forum.lowyat.net/topic/1159659

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah semi berbulu lawak kau guling2 keliling pokok jatuh kecepor! masuk tasik kahkahkah

dey samy, ini aku turunkan ilmu percuma dalam syllogism, sebab org suruh belajar sains & matematik pandai2 masa kecik2 dulu, kau taknak:
bn is UMNgOk, mca, mic, ppp, etc;
pengundi india menyampah dengan bn;
therefore pengundi india menyampah dengan UMNgOk, mca, mic, ppp, etc!

sah bangang mcm *****! kecik2 taknak mampus, tua2 taknak pencen!

-average joe-

cikgu berkata...

saya pernah dengar ceramah Allahyarham Fadzil Nor di awal tahun 90an. Allahyarham kata Samy marah kepada PAS sebab PAS tuduh dia kafir.

Keliwontron berkata...

Yuhhuuuuu Samy menang lagi ....kat mana MIC nak buat kenduri kesyukuran nie Seksyen 23 ka

hans berkata...

samy vellu sangat lucu.....

bak kata beliau :

mari ramai - ramai menderma dara....
jangan isap itu dada

hahaha

Kucing Parsi berkata...

memang samy vellu hebat

dia sendiri dah 10 penggal

ha ha ha madey dengan taib mahmud tak dapat lawan

ha ha ha

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

kucingsiam berkata...

meow~

tahniah kepada tim samy velu kerana bakal memimpin MIC ke arah kemusnahan total pada PRU akan datang.

kalau sami velu ditendang kita nak risau lagi mana tahu mungkin MIC nak berubah ke ... sekarang tu tak payah risau.

Tanpa Nama berkata...

Viva La Samy... The Legendary

BrightEyes berkata...

Hahahaha... nampaknya Si Rambut Palsu Semi Value dapat mempertahankan kuasanya walaupun terpaksa bergusti dengan Det dan Jib.

Akhirnya geng mamat ni menang... malu betul Det & Jib gagal tendang Semi keluar.

Lebih bagus bagi kita... biarkan MIC menjadi batu diikat pada kaki BN.

Burn baby burn...