Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Oktober 2009

DARI BLOG NIK AZIZ



SIAPA MALAOAN INI ?




APA KHABAR TUAN DOKTOR ?

Demi “tajdid” kita perlu buat Mesyuarat Agong Luarbiasa ini. Bila Mesyuarat Agong tak mahu tukar Presiden, misalnya maka tidak mengapalah. Kita pakat-pakat belalah. Begitu juga dengan isu-isu disekitar Hassan Ali atau Mustafa Ali yang tak habis-habis dengan nak bekerjasama PAS dengan Umno ke arah kerajaan Perpaduan atau UG. Tenggelam-tenggelam, timbul, kemudian dihidupkan. Kemudian dimatikan pula bila nampak orang marah. Apa ni?

Tidak boleh jadi ni, kita duk “ghok-ghak” (kacau) begini. Orang boleh terima atau tak boleh terima, bawa ke Muktamar Khaslah; senang cerita. Biar tentu sah, nak ikut yang mana. Kita nak kekal yang mana dan buang yang mana. Dengan Muktamar Khas yang boleh menjelaskan dan memutuskan banyak perkara ini, puak-puak atas pagar yang membuat swing votes dan mempengaruhi keputusan pilihanraya juga akan berpuas hati samada nak swing atau tak nak swing lagi kerana mereka sudah dijelaskan oleh keputusan Muktamar Khas berkenaan. Mereka jelas.

nota:

fahami apa yang sedang berlaku dalam pas.
sedari apa yang sedang terjadi
ada unsur-unsur dalam pas yang nak sangat
berpadu padu dengan gerombolan.
ini bukan hal agama atau garis politik

yang nak berpadu padu ini bukan kerana
mahukan ketuanan rakyat
yang nak berpadu padu ini mahukan
ketuanan balak
ketuanan saham
dan tidak mahu diganggu surat dari bank kah kah kah




15 ulasan:

PondokDungunTerengganu berkata...

Kah, kah, kah
Mat mentol hok ngate ning pun
Tidoklah belebih kurang
Dia nok jage
Ketuanang Amoi kapir
Ketuanang Soros kapir
Ketuanang Dajjal anuar
Kah, kah, kah

Sukj berkata...

kah kahkah kah kah...

INILAH THE NEXT BAKAL MB PELINGKUP SELANGOR SETERUSNYA

SPESIS MUKA-MUKA 'TELAN' JUGA NIH...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Nik Aziz kena cepat buangkan anasir tidak sihat dalam PAS. Kalu dia berjaya kira-kira Nik Aziz ini hebat sosoknya. Anasir PAS ini bertopeng begitu bergaya sekali nak kamceng dengan UMNO kerana diumpan dek UMNO yang "hang semua dah tua bila lagi nak rasa kuasa , harta dan kononya prestij dan boleh masuk syurga"? Siapa tak tergiur beb. Mustafa, Hassan, Nasharuddin dah lamo tunggu bilo lagi. Nik Aziz dan pemimpin PAS lain yang belum lagi diracuni dengan umpan dan tarikan duniawi itu walaupun mereka akan guna alasan 'demi Melayu. Islammmmmm dan bangsa' untuk menggelapkan ahli-ahli mereka. Nik Aziz cepa-cepatlah buangkan mereka atau suruh mereka isi borang masuk UMNO dan mereka akan dapat liputan 100% dalam media massa, agar ego mereka diurut habis dan kononnya mereka adalah pejuang senar Islam sepert Ustaz Nakehe.

zeqzeq berkata...

maka berutunglah ..mereka

Media Cyber berkata...

bila nak hancur woiii! tak sabar nak tengok PAS pecah woii! kahkahkahkah!

Azeezi @ Sunan Hayat berkata...

Bila timbul isu EGM PAS cadangan TGNA, aku jadi malu sendiri kerana gagal menjadi ahli PAS yang memahami sepenuhnya perlembagaan PAS.. Aku menjadi keliru sejauh mana kuasa Majlis Syura PAS jika dibandingkan dengan kuasa muktamar..

Perlu diingat bahawa PAS bukan sebuah pertubuhan demokratik semata-mata.., PAS adalah sebuah jemaah Islam yang menjadi mata rantai jemaah Nabi dan para Sahabat.. Oleh yang sedemikian, PAS tidak memerlukan undi majoriti perwakilan untuk menentukan isu2 yang amat kritikal, amat sensitif dan amat strategik.. Ini adalah kerana sampai bila2 pun golongan yang bangang lebih ramai dari yang cerdik., yang fasik lebih ramai dari yang soleh., petugas pilihanraya PAS yang malas ibadat terlalu ramai dari yang abid & tawakkal..

Maka., cadangan "memperjudikan" halatuju dan kepimpinan utama PAS kepada suara majoriti pada pendapatn aku (yang jahil dan tiada pangkat ini) adalah tidak syar`ei.

Khulafa' ar-Rasyidin - tiada sorang pun yang dilantik secara demokrasi.. Yang melantik mereka adalah beberapa kerat sahabat yang paling soleh dan dijamin syurga oleh RasuluLLAH..

Aku harap teguran/kritikan/pandangan aku ini boleh diperhalusi oleh TGNA.. Sebagaimana yang TGNA sebut., TGNA juga manusia sebagaimana TGHA, Timbalan beliau dan semua pimpinan PAS - yang tidak maksum dari membuat kesilapan.. Aku lagi la bertambun dosa dan kesilapan., hehehe..

Aku harap biarlah krisis kepimpinan tertinggi PAS dan dilema UG/PR di putuskan oleh Majlis Syura PAS yang mulia.. Dan lebih molek lagi kalau turut diundang beberapa orang tokoh ulama` siasah dari luar PAS yang siqah, fakeh, dan terasa aura keberkatan mereka untuk sama-sama berbincang, berijtihad dan membuat keputusan.. Kecerdikan dan pengalaman politik itu penting., tetapi keberkatan orang2 soleh dan "pembukaan" oleh ALLAH itu adalah terlebih penting dan mengatasi kelemahan makhluq..

- Azeezi @ Sunan Hayat -

Tanpa Nama berkata...

PAS kena tanya diri sendiri...

'Aku' ni "back to the future"
ke ATAU
"proceed to the back"

Tanpa Nama berkata...

haha... ramai pulak babi2 Umno komen kat sini.. kalau pasal BN sebat duit rakyat taknak komen pulak... mmg melayu bodo lah malaun2 UMNO ni... lembu pun lagi pandai...

Tanpa Nama berkata...

kah,kah,kah,
hampa sedaq dak?
masa pakat dok tunggu bila tarikh pru10/atau11 dulu tok guru kata cina bole jadi pemimpin pas,lepas tu gerombolan yg di ketua mahathir pun hentam sakan la nik aziz.kemudian depa pun bubar la parlimen.Dok sat tok guru kata lagi maksud nya adalah cina yang beriman.
La ni pulak tok guru kata buat EGM pulak,hah!puak gerombolan meloncat sakan bola tanggung ni.Depa kata depa dah kuat sangat,pas lemah.Ini la masanya nak bubar dun Perak.Lepas bubar hampa dengar tok guru nak jawab apa pulak.ehek1EHEK! perlu ingat nik aziz adalah pakar strategi yg hebat,beliau juga ahli politik yg sangat berpengalaman.Sebijak mahathir pun tewas dengan dia.Tentunya kenyataannya bukan sembarangan.Biasanya yang menjadi mangsa nanti adalah UMNO.kah!kah!kah!

dragsuperstar berkata...

sapa tak kenal keluarga ali ni...

adik dia nama baharuddin ali

dia nama hassan ali

dua - dua sama..kebulur harta..

tak percaya?? tanya Chairman KDEB dato karim munisar..mengenai baharuddin ali..

nnt korang akan dapat tgk connection perangai adik - bradik ni..

Alias Mohd Yusof berkata...

Hassan Ali sudah malu, rancangan sulitnya dengan UMNO selepas pilihanraya umum 2008 telah diketahui umum. Sekarang dia cari pasal untuk disingkir.

Tanpa Nama berkata...

Azeezi @ Sunan Hayat ! Apakah dia syarie? Apakah undi majoriti perwakilan untuk menentukan isu2 yang amat kritikal, amat sensitif dan amat strategik tidak syarie? Apakah amalan semenjak zaman Nabi Muhamad hingga penghujung abad ke 19 dalam melantik pemimpin? Apakah pandangan mazhab-mazhab utama dalam Islam mengenai cara melantik pemimpin? Apakah cara melantik pemimpin sebuah pertubuhan politik perlu sama dengan cara melantik pemimpin negara dan pemimpin peringkat wilayah atau daerah? Sila lebihkan ilmu dari emosi atau tanggapan semata-mata.

Ali Baba berkata...

Korang tak nampak.. TGNA ni cerdik...

Kalau EGM semua orang hadir.. dan yang membuat angkara mesti menyatakan mereka dipihak mana.
Kalau masih tak nak ngaku.. dia pon mesti malu malu alah nak teruskan project kerajaan perpaduan tu.

Kalau nak undi masuk kerajaan perpaduan pon undilah. Sekurang kurangnya PAS akan membuat keputusan secara rasmi.

Pas bukan parti pembohong. Pas parti yang berprinsip. Bukan Cakap lain buat lain. Itu yang TGNA nak buktikan.

Dan kepada pihak yang takut dgn EGM. kenapa tak mahu EGM? Nak nyuruk lagi? Nak baling batu sembunyi tangan lagi? Takut terkantoi terang-terang depan ahli?
Kalau korang rasa korang benar, buat apa nak takutkan?

Dan kita nantikan siapa yang kena nanti...

Tanpa Nama berkata...

Asan Ali tu memang NGOOOK! Asan ali tu 50% punca PAS kalah kat Bagan Pinang.Kalu tak caya, cuba duduk dengar kat warung kopi Bagan Pinang. Kalau Pas masih simpan asan ali tu, maknanya Pas pun NGOOOOK jugak. Dah gerenti PRU13 Pas teduduk punya. Asan ali Apadaaaa!

Tanpa Nama berkata...

Ala! Kau orang janganla kutuk asan ali. Kang asan ali nangis kang,baru kau orang tau. asan ali tu okey apa! tak caya, tanya Sami bulu.