Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Oktober 2009

HARI RAKYAT AKAN DI JADIKAN HARTA MILIK KRONI




SYARIKAT KERAJAAN AKAN DISWASTAKAN
- malaysiakini

Kerajaan akan meswastakan syarikat di bawah Kementerian Kewangan dan agensi kerajaan yang berdaya maju.

Gelombang kedua penswastaan ini bermatlamatkan untuk membolehkan syarikat dan agensi berkenaan, beroperasi dengan lebih cekap.

"Kesan penswastaan ini akan mengurangkan kebergantungan kewangan kepada kerajaan," katanya Najib Razak ketika membentangkan bajet di Parlimen hari ini.

Katanya, ini selaras dengan inisiatif penswastaan dengan mengurangkan secara beransur-ansur penglibatan kerajaan dalam aktiviti ekonomi yang bersaing.

KAH KAH KAH…

woit… HABIS … JAHANAM … LINGKUP…kah kah kah…

kah kah kah… HARTA ORANG RAMAI AKAN JADI MILIK KRONI…kah kah kah…

woit…. INSTITUT JANTUNG NEGARA …. kah kah kah…

woit…. LEBUH RAYA… HOSPITAL… kah kah kah…

kah kah kah… BAI BAI FELDA… BAI BAI FELDA TAIB ANDAK… BAI BAI MAWI…. kah kah kah…

nota:
lihat dan perhatikan betul betul.
harta rakyat yang akan
diswastakan ini semuanya yang berdaya muju.
berdaya maju – ini kunci dasar.
ini ertinya syarikat yang membuat untung.
yang tidak berdaya maju ertinya tidak membuat untung.

meleleh air liur para kroni melihat harta orang ramai jadi milik mereka.

lepas satu … satu… harga rakyat lucut.

bilakah orang melayu kita ini nak sedar.
yang terjual ini adalah harta yang kita dirikan bersama.
modal awal datangnya dari tenaga, fikrah kita semua.
bila berjaya dijual harta ini menjadi milik kroni.
kroni yang jadi kaya raya.
bila bangkrap dipulangkan kembali kepada kerajaan.
inilah kerja ketuanan melayu.
tak habis habis menipu.

satu masa nanti akan habis semua harta kita dijual.

bagaimana hendak menyedarkan orang melayu bahawa
mereka sedang dijual bukan jual timbang kati tapi
di jual borong kah kah kah.




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PENCURI TARBUS!!!!
Lingkuplah negara.
Dan confirm, ini satu kaedah rompakan lebih dahsyat dan Madoff.
Lebi teruk dari Butch Cassidy and the sundance Kid.
Kalau Botak Chin pun rompak, orang kampung dia pun happy dapat.
Lebih baik lagi lanun Somalia yag rompak kapal Saudi dan kapal dagan Selat Aden.
Ini namanya jenayah yang dhalalkan di Malaysia.

Sukj berkata...

SILAP HARIBULAN 'TABONG HAJI' PUN LINGKUP...kah kah kah kah

YANG TINGGAL HANYA 'PAK HAJI'...TABONG LINGKUP

kah kah kah kah...kah kah kah

NOR YAACOB BUAT GAPO HARI NI..?

JANGAN LUPA BUAT STATEMENT...IJN TIDAK AKAN DISWASTAKAN !!!

kah kah kah kah...kah kah kah...PELINGKUP...PELINGKUP...kah kah kah kah

ITU BUKAN HAK MAK AYAH KITA...ITU HAK RAKYAT MALAYSIA YANG BODOH 4 KILO...kah kah kah kah

zeqzeq berkata...

kalau KTM diswastakan..

gelap masa depan anak-anak dalam hutan
tiket mahal.nak ke sekolah..

KTM banyak hartanah woo

LembuKenyang berkata...

Aku nak tengok dalam Kuran pulak lepas ni, mana tau Allah ada bitau, antara makhluk paling tongong, bodoh pukimak dan mindless idiot adalah orang Melayu.

Kalo camni, 10 kali kiamat pun, orang Melayu tetap akan tongong tak ada hentinya.

Kompeni kroni pulak, waktu untung, ini adalah hasil kerja keras kami dan kami berhak memboleng apa pukimak yang kami usahakan. Kalo rugi, apa nak risau, tutup mulut dan gomen leh tulung bail-out. Senang jer cuci-tangan. Apa yang penting, rugi atau untung, itu bukan halangan besar untuk memboleng apa yang ada didepan mata dulu. Rugi, rakyat Malaysia yang tongong bersedia membantu dan memaafkan. Bukan susah nak piques sensitiviti rakyat Malaysia ni, bitau pasal syurga neraka, kita manusia tak terlepas dari melakukan kesalahan. Jump into conclusion, selamatlah kroni dia. Mahkamah pun turut lumpuh nak buat apa2 tindakan susulan.

Akhirnya kroni dan anak2-cucu-cicitnya bersorak "Bravo Malay and Malaysians, the Cutting Bloody Mindless Idiot on Earth! Bila lagi Melayu nak tolong Melayu, sekaranglah! Hidup Melayu"

Tanpa Nama berkata...

padan muka semua.. termasuklah aku. malangnya, masih ramai x sedar2 lg.. yg aku pelik ramai student ipta melayu yg x amik port langsung psal semua ni.. sibuk dgn dunia masing2.. aku pasti yg mcm ni Be eNd suke..
penat ler aku explain dasar Najib sistem kapitalist ketuanan melayu.. efek musibah dan musibat kt rakyat jelate.. suma pun muke derk je x berminat.. tp kalo sembang bab awek 2-3 jam minum kopi pun xper.. adussssss..

Tanpa Nama berkata...

TT,
Selain dari syarikat kerajaan akan di rompak Big Mama juga akan menjual tanah-tanah kerajaan yang sekarang menempatkan kuarters kerajaaan kepada GLC kononnya. Tanah -tanah ini adalah kawasan-kawasan yang amat mahal harganya- Brickfield (bersempadan dengan KLsentral),Bukit Ledang(kawasan elit berhanpiran bukit Tengku) dan Kuarters Jalan Cochrene (Nilai tanh Hampir RM400.00 sekaki persegi).
Lingkup le harta rakyat napaknya dan penghuni kuarters tersebut kebanyakannya kumpulan sokongan akan di halau keluar.

mtgbertam berkata...

Apa nak kata, malaya ni harta mak bapak dia. Gadai semua, kumpul harta di luar negara. Ada di pakistan, kongostan, bobostan, pekan....

Tanpa Nama berkata...

Dalam buku "republik" plato mengariskan kerajaan yang maju dan kaya jangan sekali memberi kuasa pada orang perseorangan (pensyarikatan) untuk mengendalikan bidang kebajikan yang diperlukan rakyat;apabila dikatakan negara kaya, kesan kekayaan negara perlu dirasai oleh rakyat dalam bentuk kebajikan: kerana orang perseorangan (syarikat) itu tidak akan berlaku jujur dalam mengendalikan agensi-agensi kebajikan rakyat dan mengundang banyak masalah rasuah dalam kerajaan.
kemudahan asas rakyat yang tidak harus diswastakan oleh kerajaan ialah:
1. Perkhidmatan kesihatan.
2. Insitusi Pelajaran.
3. Kemudahan asas rakyat termasuk Letrik, air dan jalan raya, dan bantuan kerajaan untuk rakyat yang memerlukan.

kalau kemudahan ini pun diswastakan maka janganlah berdabik dada mengatakan negara ini kaya dan maju ...tetapi hampir nak muflis..tak berduit untuk uruskan hak kebajikan rakyat. Maka satu hari nanti yang kaya makin kaya yang miskin tercorot sekali dalam negara maka wujudlah kelas-kelas dalam sosial. inilah dasr kapatilisme orang Yahudi..

Tanpa Nama berkata...

Habis nganga ler kita bro!

Lebuhraya swasta - rakyat nganga.
LLN/TNB swasta - rakyat nganga.
KTM/KTMB swasta - rakyat nganga.
TELEKOM swasta - rakyat nganga.
Swasta lagi - rakyat nganga lagi.
Swasta - nganga

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia dengar khabar pun nak diswastakan.

mie berkata...

tergadai la sume... rakyat nganga saje la... tak penah amik pedulik... tampal tar situ sikit sana sikit dah suka hati... pukul 8 mlm pulak xpenah miss kuliah kat tv... sound lebih sikit dia pun pancut air mata buaya ngadu melayu tak bersatu lagi,bangsa lain gelakkan kita katanya.. rasuah??ah,melayu jugak yg kenyang bukan bangsa lain...gilakan 1malaysia,1umno,1mca,1tandas,1klinik, lama2 rakyat tinggal 1ringgit...

Tanpa Nama berkata...

org melayu minat sejadah yang boleh sujud.