Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Oktober 2009

PENJUAL TIN KOSONG



MIC BERANG DENGAN TINDAKAN MEROBOH KUIL DI SHAH ALAM
- melayau

S. Samy Vellu telah mengecam kerajaan pakatan pembangkang Selangor kerana membenarkan perobohan sebuah kuil Hindu di Shah Alam hari ini, dengan menyifatkan tindakan itu sebagai ”perbuatan khianat”.

"Kerajaan negeri Selangor telah melakukan khianat terhadap masyarakat India dengan gagal menghentikan perobohan kuil itu,” katanya ketika mengulas tindakan meroboh Kuil Mathurai Veeran di Persiaran Kerjaya, Jalan Glenmarie, Seksyen U1, Shah Alam.

Samy Vellu berkata, tindakan itu bukan insiden pertama kerana sebelum ini ada kuil dirobohkan di Selangor di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat.

Beliau merujuk kepada perobohan Kuil Sri Maha Kaliamman di Kampung Tasik, Jalan Baru, Ampang pada 9 Sept. tahun lepas.

Samy Vellu berkata, walaupun jawatankuasa Kuil Mathurai Veeran merayu pada Mac lalu selepas menerima notis dari Majlis Perbandaran Shah Alam (MPSA) sebulan sebelum itu, namum kuil itu tetap dirobohkan tanpa menawarkan tanah alternatif. – B

KAH KAH KAH

kah kah kah… KUIL LAGI… kah kah kah..

woit… CUKUPLAAA…. kah kah kah…

woit…. KUIL APA NI?.... kah kah kah…

baca ini:

MBSA NAFI ROBOH KUIL

Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) menegaskan struktur binaan yang dirobohkan di Jalan Persiaran Kerjaya, Glenmarie, Seksyen U1 di sini kelmarin bukannya kuil tetapi tempat pemujaan haram.

Timbalan Datuk Bandar Shah Alam, Mohtar Hani berkata, ia dirobohkan pada Selasa lalu kerana dibina di atas tanah milik kerajaan tanpa kebenaran MBSA.

Beliau berkata, pihaknya menerima aduan daripada Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah Petaling selaku pemilik tanah pada Januari lalu berhubung pembinaan haram itu.

"Pihak majlis telah membuat tinjauan pada Februari lalu dan mendapati enam struktur binaan haram dibina situ dan dijadikan tempat pemujaan nombor ramalan.

BENDA KUIL APA NI




KAH KAH KAH….

kah kah kah…. APA MUNKEEE NI CAKAP?.... kah kah kah…

woit… TENGOK… KUIL APA NI?.... kah kah kah..




7 ulasan:

tujuh76satu berkata...

keling ni pasal auta memang no wahid. tapi pandai la sket..... daripada gerombolan! tengokla... dimana ada jalan baru buat, tak lama naik la berceracak kuil kecik yang dibina macam jamban.. yang peliknya dalam hutan tak pulak ada kuil! kan depa sembah hantu setan, dalam hutan la banyah hantu setan. perati tengok ,sepanjang jalan di mana mana ada saja depa buat kuil. bila kerajaan nak buat pelebaran jalan atau apgred, depa mintak ganti tapak lain... maknanya keling2 ni ada otak, kalau tak bagi depa ugut tak sokong gerombolan. tak macam melayu baldifull surau kena roboh oleh gerombolan pun tak leh lawan balik... yang roboh tu pulak bukan kapir, gerombolan yang mengaku islam!!!! lebih lebih buat demo, kena tangkap, bicara tak sudah2,mana pi pejuang islam yang berani mati mempertahankan agama??? berani depan pc/laptop jer ke?? tak kemana nye kalau lawan dengan blog tu... yang lepas ok le.. soon jangan takut.. ada berani ka????

Keliwontron berkata...

Samy Vellu nie memang setan lahanat ... dia punya kisah songlap dalam MIC /MIED byk sangat ... sibuk2 pasal kuil nie sebab nak alih pandangan .

Kalau itu lah kuil maka rumah aku bule panggil sebagai Seri Perdana la...pundek punya Samy

Nahum berkata...

Kahkhkhkhahkah eloklah tu..Utusan kena kencing sama Sammy, melayu kena kena kencing sama Utusan. Sammy vellu tu konon2 nak tunjuk dia prihatin laa...hahahaha tui!

Tanpa Nama berkata...

bodoh piang punya sami bulu.. kuil dgn pondok pun xleh beza.. dh ler buat kt tanah kerajaan.. sukehati mak dia je nk rembat.. agak2 skit..

yup kidal berkata...

nk heran ape....dh d ajar oleh puak puak umno dr dulu supaye jadi penipu...

yup kidal berkata...

same la dgn puak puak umno ni............ganyang umno

Tanpa Nama berkata...

aku takmau gelak..tapi lawak laa..kena la aku gelak jugakk...