Sabtu, 31 Oktober 2009

NYANYIAN SYAHDU DUA EKOR KANG KUNG



TEMPAT KANG KUNG BERSARANG DAN MENJALAR





KERJASAMA PEMBANGKANG DILUMPUH MASALAH DALAMAN
– berita hairan

Bagi kebanyakan pemimpin dan pemerhati politik, krisis dalaman yang melanda Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas di Selangor sejak kebelakangan ini bukan sesuatu yang memeranjatkan.

Malah, ada di antara mereka percaya masalah ini akhirnya akan melumpuhkan kerjasama tidak rasmi di antara parti pembangkang itu.

"Inilah yang akan berlaku apabila beberapa parti bergabung secara tidak rasmi untuk mentadbir kerajaan. Mereka bekerjasama dengan parti yang berlainan ideologi untuk mentadbir rakyat, tapi pada masa sama nak kena jaga wakil rakyat dan pemimpin masing-masing," kata pemerhati politik, Prof Madya Shaharuddin Badaruddin yang juga Pensyarah di Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi Universiti Teknologi Mara

Bagaimanapun, Prof Dr Azeem Fazwan Ahmad Farouk dari Universiti Sains Malaysia, berkata agak sukar untuk pakatan pembangkang merasmikan gabungan mereka.

"Masing-masing berpakat cuma untuk menang pilihan raya, dan sama sekali tidak mempunyai kesefahaman daripada segi ideologi, khususnya antara Pas dan DAP, malah Pas dan PKR pun.

"Malah saya tidak pasti perbezaan ideologi antara Pas dan DAP ini boleh diatasi sebab terlalu jauh berbeza," kata pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan itu.

KAH KAH KAH…


woit… DI SELANGOR INI SIAPA PEMBANGKANG….kah kah kah..

kah kah kah… INI BETUL BETUL MAD YA…. kah kah kah..

kah kah kah.. SATU EEEEEE…….kah kah kah…

kah kah kah… TAK PERNAH NAMPAK PUN BUKU DALAM KEDAI…kah kah kah..

kah kah kah …. TAK PERNAH TENGOK PUN TULISAN KANG KONG INI DALAM JOURNAL OF ASIAN COMTEMPERORY POLITIK… kah kah kah..

kah kah kah… TAK PERNAH BACA PUN TULISAN KANG KONG INI DALAM : JOURNAL OF MANAGEMENT AND POLITIC… kah kah kah…

woit… TULIS KERTASA KERJA DALAM MANGGA… kah kah kah..

woit… TULISLAH AKADEMIK PAPER DALAM PANCHA INDERA… kah kah kah…

kah kah kah… BARU ADA KELAS… BARU JADI MAD YA… kah kah kah..

nota:
ini mesti berangan angan
nak datang jadi datuk kang kong


cuba siasat dimana berapa sekilo kang kung
ini beli ijazah kah kah kah





12 ulasan:

jahanamkan semua katak politik berkata...

berkenaan saekor katak gila(diterjemah dlm BM) - http://gomalaysian.blogspot.com/2009/10/raja-petra-apa-yang-harus-dikatakan.html

BoyDontUcry berkata...

Kangkung tu lupa... parti-parti dalam Barisan Nasional lagi la banyak perberbezaan, bukan saja idealogi tapi matlamatpun saling bertentangan. Umeno perjuangkan Melayu kununnya, MCA lawan untuk Cina dan semuanya pun ada matlamat masing2.

Kalau idealogi dan matlamat perjuangan sama, wat pe susah2 bentuk pakatan? Buatlah 1 parti jer... bodoh punya professor!

Tanpa Nama berkata...

hoi !!!!! prof BODOH jangan tunjukkan keBODOHan kau kat orang boleh tak kau simpan keBODOHan kau kat rumah kah kah kha

Tanpa Nama berkata...

Janganlah marah sangat kerana tiada lagi seekor Profesor Kang di IPTA kita yang bleh memberi ulasan yang kritikal kerana depa tiada konsep apa itu perubahan sosial dan perjuangan rakyat dalam negara.Jauh sekali nak melihat artikel mereka dalam majalah antarabangsa. Kadang-kadang tu mereka tak boleh berkomunikasi dengan logik dan rasional, yang boleh asyik nak bodek pemerintahan bobrok UBN. Lihatlah Prof Kang Kung yang munculdi kaca tv RTM1/2/3/Awani dan TV7. Hebat nak membodek tanpa apa-apa analisis.

mn berkata...

NAH AMBIL KAU 3 KILO LAGI...JADI BERAPA KILO DAH...kah kah kah kah

HARI NI JUGA TOLONG UBAH NAMA PROF MADYA...KEPADA...PROF MADYEH

kah kah kah kah...BARU SAMA TARAF DENGAN KETUA BAHAGIAN UNITED MONKEYS NATIONAL ORGANISATION

kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

pakatan rakyat lagi hampeh......biasa la pkr dah jd parti kecewa rakyat..........

Tanpa Nama berkata...

Asas penubuhan parti politik adalah untuk menang dalam pilihanraya. Menang dalam pilihanraya adalah matlamat utama semua parti politik.

Pakatan rakyat diwujudkan pertama kali di negeri Perak. Rakyat Negeri Perak menunjukkan suatu sikap yang maju didalam arena politik dinegara ini. Pakatan rakyat perak berjaya menubuhkan kerajaan pelbagai parti untuk memimpin rakyat negeri perak. Di Pilihan raya 2008 di negeri Perak Parti Dap perolehi 18 DUN diikuti PKR 7 dan Pas 6. Walau pun diakui ketiga-tiga parti mempunyai ideologi politik yang berlainan tapi tujuan perjuangannya satu iaitu " menumbangkan kerajaan Rasuah dan menegakan keadilan".Perjuangan seperti ini telah menyedarkan rakyat berbilang kaum sehingga pengundi keturunan Cina atau pun India sanggup junjung bendera Pas dan menyokong penuh Parti Pas adalah satu keanehan yang berlaku di negara ini. Ini satu gerakan dan perjuangan diluar batasan Keturunan atau pun agama. pertama sekali Agama Islam perjuangankan Pas diterima rakyat bukan Islam dengan begitu hebat.

Maka permasalahan dalaman parti di PKR adalah permasalahan pemimpin yang terdiri dari klon-klon pemimpin UMNO yang begitu serasi dengan perjuangan "ketuanan Melayu". Di dalam parti Pas pun inilah permasalahannya. Pemimpin Pas yang selama ini bergantung sokongan pengundi Melayu mulai rasa cemas dengan "ketuanan" Melayu mereka akan hilang. Orang melayu di kedua-dua parti PKR dan PAS ini lemas dalam agenda UMNO Ketuanan Melayu. UMNO ditubuhkan untuk orang bangsawan bukan untuk rakyat maheran seperti kita. Ketuanan melayu UMNO adalah untuk membantu kepentingan dan kedudukan golongan bangsawan terpelihara dengan baik walau apa keadaan sekali pun. Ini dilakukan untuk menjaga parti mereka akan sentiasa berkuasa. satu sistem vice-versa..awak garu saya ...saya garu awak. Apa yang terjadi di Perak adalah contohnya yg nyata. selagi UMNO menjaga hati bangsawan selagi itulah golongan bangsawan ini membantu UMNO dalam politk di negara ini. Bagi UMNO menjaga hati rakyat Melayu terlalu mudah bagi mereka kerana orang Melayu senang dibeli dan senang dijual.Bantuan dan subsidi yang rakyat Melayu terima adalah sebenarnya tulang-tulang yang telah dibaham isinya oleh bangsawan-bangsawan Melayu. Tulang-tulang yang dibalingkan oleh umno inilah menjadi perebutan klon-klon UMNO di PKR dan Pas.

TGNA telah banyak kali memberitahu "ketuanan Melayu" itu salah dari segi hukum Islam. Beliau juga beri contoh di negara mana didunia ini ada sistem seperti "ketuanan melayu" ada di perlembagaan negara mereka?. Inilah rahsia politik British untuk memporak perandakan negara ini. ISA juga adalah salah satu cara British keatas rakyat negara ini. Kalau rakyat yang ketinggalan dalam ekonomi adalah tugas kerajaan membantu sehingga kaum itu berjaya. Yang perlu dibantu tak kiralah rakyat itu beragama Islam atau pun Miskin.Itu adil dan saksama namanya tetapi Menggunakan slongan Ketuanan Melayu adalah satu cara political deception yang keji untuk pecah dan memerintah rakyat yang berada dalam sebuah negara. Inilah cara penjajah British telah lakukan dan kini rakyat negara ini sebenarnya dijajah UMNO. Orang Melayu perlu keluar dari sistem penjajahan minda oleh politik UMNO untuk keluar melihat dunia yang nyata dihadapan mereka.

~ Lelaki ~ berkata...

kalau prof tu bodoh maknanya kau la bodo kerana hantar anak katIPTA.Kau kata prof bodo kau tu cerdik sangat ke???kalau spm pun x lulus jangan duk kata orang lain bodo kerana yang mengata lebih bodo dari yang dikata

Cob Nobbler berkata...

Beb,kat Germany Green Party boleh je unite dengan SPD zaman Gerhard Schoroder dulu..lain ideologi dua-dua,ok jer.

Sape cakap lain ideologi tak boleh tadbir negara?

Tapi bagi aku semua sama je,semua ideologi kapitalis.

PAS ke,PKR ke,DAP ke,UMNO ke,MCA ke,Gerakan ke,pundek kuasa tiga ke,semua sama jer..profit profit untung untung dollar and cent pound and penny!!

LOT147 berkata...

ADAKAH ANDA PENGGEMAR KANGKUNG?

Jika anda penggemar kangkung, tidak kira apa jenis kangkung, petis kangkung, kangkung cos, dll yang berkaitan dengan kangkung, mungkin cerita ini dapat menjadi pertimbangan bagi anda.

Pada suatu hari di klinik yang terkenal, semua doktor kebingungan kerana ada seorang anak kecil yang

menderita sakit perut. Anak itu dibawa ke klinik oleh orang tuanya setelah 2 hari menderita diarhea . Sudah bermacam ubat sakit perut yang diberikan kepada anak itu, namun diarhea nya tidak sembuh.

Di klinik, kedua orang tua anak tersebut ditanya oleh doktor, makanan apa yang dimakan oleh anak tersebut selama 2 hari ini. Orang tua anak itu kebingungan,

kerana sejak anaknya diarrhea , anak tersebut tak lalu nak mahu makan, dia hanya minum susu, itu pun akan muntah semula.

Setelah dikaji, ternyata sebelum menderita diarhea, malam tersebut anak itu makan kangkung cos di restoran oleh orang tuanya. Doktor segera melakukan xray, ternyata dalami usus anak tersebut telah berkembang biak lintah dengan anaknya yang kecil-kecil.

Doktor surrender dan menyatakan tidak sanggup mengambil tindakan medical apapun.

Akhirnya anak kecil malang itupun meninggal dunia setelah dikaji, ternyata lintah itu sebelumnya berada di dalam batang kangkung yang besar.. Memang, untuk penggemar kangkung cos yang paling enak adalah batangnya. Lintah yang berada di dalam batang kangkung itu tidak akan mati walau dimasak selama manapun, apa lagi untuk kangkung cos proses memasak tidak terlalu lama untuk menghasilkan rasa kangkung yang sedap. Lintah hanya akan mati jika dibakar.

Di dalam usus anak tadi, lintah yang hanya dalam 1 ke 2 hari berkembang biak dengan cepatnya kerana menghuni didalam tubuh dan terus menghisap darah yang ada, doktor juga menjadi bingung, bagaimana mematikan/membersih kan lintah yang telah sangat banyak tersebut dari dalam usus anak malang itu.

Jujur, sejak mendengar cerita itu, kesukaan saya terhadap kangkung menjadi berkurang, boleh dibilang sudah 1 bulan ini saya sama sekali tidak makan kangkung dalam bentuk apa pun, bukan kerana menjadi paranoid, tapi bagi Saya lebih baik menjaga segala kemungkinan yang ada, masih banyak sayur lain yang dapat kita makan dengan meminimumkan segala kemungkinan "lintah" yang terselip didalamnya.

Semoga cerita ini dapat menjadi pertimbangan untuk kita semua sebelum masak/makan kangkung.

Best Regards,

Dr. Nor ni Abdullah,
Psychiatrist,
Hospital Tengku Ampuan Rahimah,
42500 Klang,
Selangor.

HATI-HATI DENGAN YANG BERGELAR KANG KONG

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah . . .


culaan yang sangat tepat ....


kang kong nih dapat mad ya dari eeee....

eee misai tebai laksana JASON KING sudah naik takhta,


kah kah kah . . . sapa-sapa ikut cakap tuan, tuan kasi dia mad ya!


kah kah kah . . .


kimak lah UITM

PROF MAD YA, FULL PROF PUN BOLEH KASI CAMTU JE ,SAPA SOKONG KERAJAAN MAKA DAPATLAH IA PROF ...


MAU DR KALU, KASIBELI JUGA KAH KAH KAH . . .


AKU GELAR ENGKAU, ENGKAU GELAR SAMA AKU . . .

Tanpa Nama berkata...

uwah ... kalo di Pancha Indera boleh tgk aweks cun lagi bergetah bro ...