Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 November 2009

APA MUNKEE INI CAKAP



YANG MATI INI BUKAN RAKYAT?




JANGAN POLITIKKAN TRAJEDI JAMBATAN GANTUNG KUALA DIPANG -melayau

Tragedi jambatan gantung runtuh yang mengorbankan tiga murid di Pusat Kokurikulum Daerah Kampar di Kuala Dipang baru-baru ini, tidak wajar dijadikan isu politik oleh pihak tertentu.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, jika tragedi tersebut dijadikan isu politik, ia boleh memberi kesan psikologi serta trauma kepada mereka yang terbabit terutama kalangan para guru terlibat.

"Ada pihak menuduh guru bersalah dalam apa yang berlaku dan ini menyebabkan trauma kepada guru terlibat.

KAH KAH KAH….

woit… NAK POLITIK KAN MACAM MANA?.... kah kah kah…

kah kah kah… TIGA NYAWA TERKORBAN… kah kah kah…

woit… MEMANG LAH ISU INI ISU POLITIK… kah kah kah..

kah kah kah... INI ISU RAKYAT... kah kah kah..

kah kah kah... CAKAP RAKYAT DI DAHULUKAN... BUKAN DI TENGGELAM KAN...kah kah kah

kah kah kah… INI BETUL BETUL NAK MENIPU MELAYU…kah kah kah…

kah kah kah… BILA PULAK GURU BESAR DI SALAHKAN …kah kah kah…

kah kah kah…SATU MALAYSIA NAK TAHU INI PROJEK SIAPA?... kah kah kah…

kah kah kah …SIAPA KONTREKTOR BUAT JAMBATAN INI?... kah kah kah..

woit… JANGAN ALIH ALIH CERITA… kah kah kah...

kah kah kah..BUAT CERITA GURU BESAR… GURU KECIL… GURU SEDANG…kah kah kah…

woit… BILA NAK TANGKAP KONTREKTOR… INI KES BUNUH…kah kah kah..




5 ulasan:

Sudin berkata...

soal nyawa di katakan politik ?
ni betul-betul timbalan menteri pelajaran buah pelior.....!!!!

ni di namakan cherdik buah pelior......akibat banyak makan rasuah.......

sekejap pelajaran,sekejap pendidikan..apa nak jadi tanah air ku.....?

bilalah nak nengok menteri-menteri gerombolan Umno/Bn ni ditembak depan khalayak...????

Akan sampai masanya kemuncak kemarahan....raja/sultan,menteri Umno/Bn,ketua polis,hakim ahli-ahli gerombolan digantung/tembak sampai mampus depan khalayak ramai...

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...hai sekian rakyat jelata!!! dengar sini baik2!!!!...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ini kes, semua susuk hanyalah berlakon sahaja, bukan cerita benar...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...macam kes lingam juga, dia cuma rehearse saja...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...biasalah, besok nak jumpa orang besar ( baca: besarkepala)...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...jangan bimbang, kita jumpa dimahkamah...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!..."saya percaya kepada sistem yang kita ada" (nota: bini rosmah berfirman semasa kes altantuya dulu)...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...senang saja nak trick 1Malaysia yang buduh dungu tahap pukimak gaban ni...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...tengok apa jadi? MAGICAL HAPPY ENDING...uk!uk!ak!ak!...

Tanpa Nama berkata...

samdol ni cakap taik. apa yang berlaku di mana mana jabatan samada polis ,jpj, imigresen adalah politik. para politik menentukan undang2 bukan si Samdol ni.
trauma emak bapak mangsa lemas tidak diambil kira?
kalau bukan isu politik isu apa? isu taik bungkus?

Saiful berkata...

ng, politik utk rakyat la..bolo..tu pun nak jadi ketua..poodah..pencen la cepat2..bagi org lain pulak..

wakmeli berkata...

mmg bangang punya statement...tapi 'kebangangan' ni perlu wujud dalam bn supaya rakyat dapat terus 'dibangngankan' oleh pemimpin2 sperti ni. sapa lak salahkan guru? nape xsalahkan kontraktor yg buat xikut spec? sepatutnya guru2 xperlu trauma. dorang perlu bangkit bersama keadilan dan kebenaran dalan perkara ni. berani kerana benar. pemimpin2 pro-kontraktor sedang cuba memindahkan kesalahan kpd guru2 dan pihak2 yg xsepatunya. ntah2 tanah dan tiang dipersalahkan. kah kah kah....