Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 November 2009

LIHAT BAGAIMANA AKHBAR MENIPU



AKHBAR MELAYU - PEMBODOH ORANG MELAYU - AKHBAR CINA MENDEWASAKAN MINDA ORANG CHINA DI MALAYSIA





ZAID SYOR NIK AZIZ TERAJUI PRM


Oleh Sariha Mohd Ali
sariha@bharian.com.my

PENGERUSI PENAJA PAKATAN PEMBANGKANG KETEPI ANWAR KIT SIANG , HADI

KUALA LUMPUR: Pengerusi penaja Parti Rakyat Malaysia (PRM), Zaid Ibrahim mengetepikan Anwar Ibrahim dengan mencadangkan Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat dilantik sebagai pengerusi/ketua parti gabungan pembangkang itu.

Beliau yang juga bekas Ketua Umno Bahagian Kota Bharu bagaimanapun berharap cadangannya tidak mengguris hati mana-mana pihak, termasuk Anwar; Presiden Pas, Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

nota:
perhatikan betul betul bagaimana berita ini ditulis.

sengaja di bubuh tajuk PRMwalhal PRM - parti rakyat malaysia – adalah
sebuah parti lain.


PAKATAN RAKYAT bukan PRM tetapi gabungan yang dinamakan
PAKATAN RAKYAT. ini sengaja dilakukan seolah-olah
satu kesilapan akhbar.


INI BUKAN SILAP : ini sengaja diadakan. ini adalah satu cara
untuk melahirkan kesangsian kepada pembaca.

perhatikan juga bagaimana berita ini diolah. ini bertujuan untuk mengadu
domba dan memecah kan setiakawan diantara pucuk pimpinan pakatan rakyat.
ingin melahirkan gambaran bahawa pucuk pimpinan ini cemburu antara
satu sama lain.

pengamal media jenis ini sebenarnya tidak sedar bahawa hegemoni mereka
untuk mengolah persetujuan orang ramai telah pecah. media jenis ini
tidak lagi memiliki monopoli dalam membuat berita. pengamal berita jenis ini gagal memahami bahawa dunia media telah berubah. hegemoni mereka telah pecah. laman laman web dan blog adalah penyampai berita yang paling diyakini - paling unggul - paling melawan - paling berani dan sedang merombak cara berita disampaikan. media baru ini adalah bertempur untuk memadamkan media bodek bukan sahaja di malaysia tetapi di seluruh dunia.

new york times, peking daily, iran times, zimbabwe daily, guardian, le monde, minachi shimbun, le figaro, liberation, washington post – semua akhbar akbar ini sedang merundum. mereka menerima pukulan yang maha hebat dari blog dan laman web.

contoh terbaik:

di malaysia kelmarin kita boleh melihat wawancara bala yang di bayar 5 juta melalui youtube – tv rakyat dunia. kita boleh melihat gambar payong yang logo gerombolan cuba padamkan. kita boleh tahu dan melihat bukti tiket kapal terbang para hakim yang ditaja oleh v.k linggam. kita juga boleh tahu secara terperinci kes kes
rasuah, pembayaran komisen yang selama ini tidak dilaporkan oleh media gerombolan. kita melihat gambar mahligai kihir toyo - seorang pencabut gigi.

dunia telah berubah – terima kaseh ronald reagan.

media lekeh lagi mekeh hanya menjadi bahan lawak kita semua kah kah kah







21 ulasan:

Sukj berkata...

kah kah kah kah...TUKAR LA CEPAT-CEPAT JADI 'BERITA HAIRAN'

BILA ORANG BACA, SEMUA NAIK HAIRAN

NAK BUAT MACAM MANA PAK LONG TT, KETUA PENGARANGNYA BERANGAN NAK JADI 'SENATOR'

WALHAL MEMANG TAK LAYAK PUN JADI SENATOR...CUMA LAYAK JADI 'SUNATELOR'...kah kah kah kah kah..kah kah

Admin www.morhabshi.com berkata...

Nuar diketepikan? kesian..kelam kabut bro... kah kah kah kah kah kah kah kah kah

indraputra80 berkata...

media lekeh lagi mekeh hanya menjadi bahan lawak kita semua kah kah kah

Lawak lawak pon masih berguna,untuk lap cermin kereta.

Amalan orang dulo dulo,tapi memang baik untuk di amalkan.

Cuba lah!!basahkan sikit,dan sapulah .

Insyallah ,bersih dan tidak merosakan.

Tanpa Nama berkata...

Memangpun tugas strategik media kerajaan/UMNO adalah untuk menyebar luaskan pembohongan yang boleh menguntungkan mereka,namun pihak pembangkang atau alternatif harus juga meneutralkannya, kini kan banyak media alternatif meneruskan melawan mereka. Rakyat yang masih pekak khususnya ahli UMNO/BN aje yang sulit nak 'convert' mereka.

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...ini media kita kena faham, ianya hasil think tank bahagian perancangan strategik negara...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sbb tu media dikawal setiap inci supaya berita diolah menunjukkan gerombolanlah satu parti yang suci murni bersih macam breeze dan apa bala pukimak baik...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...begitu juga dengan media tv, semua ustat2 yang masuk tv adalah hasil kecenderungan mereka terhadap keuntungan gerombolan...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kumpulan2 nasyid rata2nya hanyalah berkokok sahaja menyanyilan lagu untuk menakut2kan rakyat terhadap api neraka...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...begitu juga dengan ustat2, ustazah2, rancangan2 dakwah tv hanyalah propaganda untuk menguntungkan gerombolan...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kita lihat mereka2 ini diluar hanyalah berpura2 alim sepukimak mungkin, bila masuk tv, semuanya menjadi ajen gerombolan...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ulamak pukimak haper ni????...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...dan semua media2 ini menceritakan bahawa gerombolan dan para cukonglah yang hanya pandai memberi rezeki, sbb itulah kita hanya patut menyembah mereka, bukannya menyembah Allah Taala...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ko jangan lupa isham, ada berita camni, dedahkan saja...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kalo didedahkan, beru rakyat tahu mana parti yang ok, mana parti yang tak ok...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...pkr pun masih banyak lagi menganut fahaman gerombolan...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...masuk pkr sbb nakkan jawatan, sbb gerombolan tak relevan lagi...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...dapat jawatan, konsep pukimak gerombolan akan diapply...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...RAKYAT HANYA AKAN DAPAT BERITA YANG HAPPY ENDING SAJA...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kita tak mahu dan menolak fikrah dan konsep pukimak gerombolan ini, tak kira ianya dari PAS, PKR, DAP atau mana2 parti yang cuba mengolah konsep pukimak ini agar diterima ramai...uk!uk!ak!ak!...

Sivakumar berkata...

Bro

Tapi di berita Malaysian Insider pun disebut sebagai 'Pakatan Rakyat Malaysia', dan kalau mahu disingkatkan, jadi PRM.

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/43287-zaid-picks-nik-aziz-to-chair-pakatan-rakyat-malaysia

Jadi macam mana?

نيك حافيظول berkata...

Kah Kah Kah Kah Kah

Lebih Hebat Dari Biasa....

Kadang - kadang aku terfikir kita hidup di zaman batu kah?

Din Paka berkata...

Aduss... uk ak uk ak... menganggu sungguh bila baca komen, terasa sakit mata macam di cucuk2 dengan duri..

Terpaksa lh skip bila ada uk ak uk ak... alangkah eloknya kalau lembu tak kenyang, maka tak ada uk ak uk ak.. dapatlh baca komen dengan selesa...he he he jgn marah.

atau mungkin aku sorang je kot yg terasa begitu... Kalau gitu ampun dan maaf lah ye uk ak uk ak..

sori TT, komen lari tajuk skit..

Tanpa Nama berkata...

1 FAKAP! untok AKHBAR PORNO MALAYSIA! AKHBAR PEMBONZAI OTAK MELAYU! FCUK! FCUK! FCUK! TOUR MOTHER ASS!

Saiful berkata...

tt saja tak korup..malaysiakini pun dah semakin kurap..nama saja wartawan tu malayau..berita 2 mesti lintang pukang..tulih dlm jamban..tak ada dedikasi..dok kira nak perabih cepat2..ni pi tgk industan..nak pi mengumpat..

dulukini berkata...

pencacai UMNO kalau tengok berita macam ini akan mula syok sendiri. Mereka akan terkejut beruk sbb benda cam nie tidak berlaku secara baik dalam parti rasuah mereka.

namun semua sudah maklum bahawa media-media mereka kaki ampu tahap dewa dan contoh terbaik adalah UTUSAN MELOYA.

MeriamBuluh berkata...

Bro Siva
Kita guna PR la...Pakatan Rakyat..
BN pun sama juga Barisan Nasional...
jika tambah M..jadinya BNM maka bunyinya BANK NEGARA MALAYSIA la...

adf55650 berkata...

Kita tengok siapa yang kena sekarang?
Syabas Siva

KiLaT berkata...

gua dah lama tak baca surat khabar..

~KiLaT~
entah apa khabar 'surat khabar'...

Tanpa Nama berkata...

tukar la nama tajuk tu ... orang dah tak pakai dah tiub sekarang ni semuanya tubeless dahh....koman la ko ni

Khun Pana aka johanssm berkata...

Yang ini berani buat...
Tapi tak berani cetak Bala sudah balik...tak berani cetak muka Bala di youtube

Tak berani cetak bomoh mana yang bina jamban runtuh...
Tapi berani ubah gambar payong

Tanpa Nama berkata...

TT, you're the MAN.

Spot on!..

Man Joi berkata...

Zaid Ibrahim mmg tulis mcm tu pun dlm blog dia. Tp cara BH tulis, standard la mmg takkan tulis yg sepenuhnya..

Tanpa Nama berkata...

salam bang isham
tumpang sekaki nak baca sajak

JIka aku seorang mufti
akanku haramkan akhbar kosmo
akanku haramkan akhbar perdana
akanku haramkan mastika
akanku haramkan urtv
akanku haramkan akhbar-akhbar dan majalah yang sepatutnya haram
haram dibeli, haram dibaca, haram disimpan
semuanya haram jadah

jika aku seorang mufti
akanku haramkan harta berlonggok
pada seorang yang bernama
wanita terkaya di malaysia
lelaki terkaya di malaysia
raja terkaya di dunia
keluarga terkaya di dunia

jika aku seorang mufti
akan ku haramkan
parti berasaskan kaum kerana
agama berpesan semua manusia adalah sama
jika aku seorang berkuasa
akanku halalkan parti berasaskan
takwa

akan ku haramkan kemiskinan dan rasuah
akanku haramkan semua haram jadah.

okay tak...okay tak

adf55650 berkata...

Pasal tu kau x jadi mufti.
Nape tak tulis
Akan kau haramkan parti guna agama,
tapi putarbelitkan agama,
buat munkar berlindung balik agama,
Amalan tak ikut kehendak agama.

anak Islam berkata...

PR tu ape ye?
Pakatan Rasuah ek?
Patutle nak g aji pun gune duit rasuah. Mule2 tu bangga sebut pasal dapat tajaan. Bile sedar bende tu rasuah baru kelamkabut tarik diri. Selama ni amalan ni memang di HALALkan dalam agama PAS.