Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 14 November 2009

FATWA MALIKUL SEMBAB AK LAKU



ABU HASSAN TETAP TIDAK BERHAK HADIR SIDANG DUN : SPEAKER
- melayau

Speaker Dewan Undangan negeri Kedah (DUN) Kedah, Dr. Abdul Isa Ismail tetap dengan pendiriannya bahawa Ahli Dewan Undangan negeri (ADUN) Kota Siputeh, Abu Hassan Shariff tidak berhak untuk menghadiri Persidangan DUN pada Selasa ini.

Abdul Isa memberitahu, jika Abu Hassan ingin menghadiri sidang Dewan, beliau hanya akan diberikan status pemerhati dan bukan sebagai ADUN.

"Orang luar tidak perlu masuk campur dalam urusan ini kerana ini hal rumah tangga kerajaan negeri Kedah.

"Walaupun Muhyiddin Yassin adalah Timbalan Perdana Menteri dan beliau telah mengarahkan Abu Hassan untuk hadir ke Dewan namun saya rasa beliau tidak perlu masuk campur dalam urusan speaker," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…BAGUS… BAGUS… INI BARU BETUL…kah kah kah..

kah kah kah… MALIKUL SEMBAB INI INGAT DIA RAJA GOPAL KE?.. kah kah kah…

woit… DALAM DEWAN UNDANGAN NEGERI… MENGIKUT PERLEMBAGAAN TUAN SPEAKER ADA HAK MUTLAK… kah kah kah…

woit… SI SEMBAB INI NAK MASUK CAMPUR APA HAL… kah kah kah…

kah kah kah… WHAT IS THE BECAUSE… kah kah kah..



6 ulasan:

Sudin berkata...

Inilah contoh pentadbiran apa saja lingkup....!!!!
pintu belakang...?

gerombolan Umno/Bn ni ingat semua benda mesti ada kroni dan changkuk...

chontoh :
anak-anak ahli gerombolan lanun Umno/Bn tarak satu 'A' pun boleh sambung belajar mana-mana IPTA....janji ada changkuk dan kroni....
paling sedihnya ada puak-puak sanggup tanggal ketayap dan serban memintas peluang anak-anak orang miskin yang layak...ini hakikat yang terjadi isham...!!!!!

pelajaran chorot....!!!!

ni belum lagi soal tanah,mohon pekerjaan,mohon itu-ini.....

Timbalan menteri perdana,menteri pelajaran tunjuk contoh tak baik....ini yang nak kita ikut..?
lingkup,lingkup.....!!!!

udah le dapat PM kaki pembunuh,kaki jubor,jubor ikut mana suka...segala lubang ditibainya......kalau boleh lubang telingapun najib ni belasah.....janji buah pelior boleh masuk.....

Keliwontron berkata...

Malikul Sembab adalah TPM uk 1Malaysia maka dia berhak utk menentukan keputusan tentang apa2 urusan dalam negara walhal tentang harga tepung , ayam , rempah , lemang . Dia berhak tentang keputusan kematian dimana nak tanam , pukul berapa nak simpan .Dia juga berhak tentang urusan hasil ternak , berapa ekor kambing Boer nak bela , babi jenis pink ker babi hutan boleh dibuat haiwan peliharaan .
Ini apatah lagi isu dewan Kedah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Mat SEMBAT ni asyik kalut dan konon nak berlagat bagaikan ada kewibawaan dalam segala hal, pada hal tak sedar sesiapa yang mengikuti reaksinya pada banyak hal adalah macam orang tak faham politik dan pentadbiran negara, asyik nak mencelah memberi komen tak profesional dan membuat orang rasa benggong seperti mana benggongnya sosok air mukanya.

Lee Copper berkata...

Macam ni lah jadi speaker. Dengan gerombolan ni bukan boleh bagi muka. Speaker siapkan empat bouncer kalau mamat sekoq ni ketegaq, angkat pi buang kat Titi Gajah.

Tanpa Nama berkata...

yg dia sibuk tu apahal? tmpt dia kat Dewan Rakyat.. nak pi kacau DUN pulak? mmg Raja Gopal betul...

ikebilihikejerung berkata...

dan ini terjadi di peringkat matrik universiti ternama di negara kita...beberapa kali xpass tapi masih dapat masuk ke kuliah sbb ayah dia dekan matrik...