Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 November 2009

MELANAU TIPU DAYAK



APA SUDAH JADI DENGAN PAHLAWAN DAYAK




KERAJAAN SERAWAK ARAH SIASATAN BERHUBUNG DAKWAAN PENYALAHANGUINAAN DANA DIJALANKAN - mStar

Kerajaan Negeri Sarawak telah mengarahkan satu siasatan dalaman dijalankan berhubung dakwaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa berlaku penyalahgunaan dana dalam tuntutan untuk projek-projek infrastruktur negeri itu antara tahun 2002 hingga 2008 oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dalam mengendalikan projek tersebut.

Timbalan Ketua Menteri, George Chan Hong Nam berkata, jabatan audit negeri akan menjalankan satu siasatan terperinci terhadap tuduhan-tuduhan itu bagi mencari kebenaran berhubung isu berkenaan.

"Kami juga mahu SPRM memberikan taklimat penuh dan terperinci berhubung tuntutan yang telah dibuat oleh pihak yang terbabit.

"Kami (kerajaan negeri) memandang serius masalah tuntutan yang dikemukakan itu.Jika benar masalah penyalahgunaan dana ini telah berlaku, kami akan mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab dan mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas mereka.

KAH KAH KAH…

woit… INI MELANAU NAK TIPU DAYAK… kah kah kah..

kah kah kah… BAGI ORANG CHINA BUAT KENYATAAN… kah kah kah…

woit… INI TANDA BALAK SERAWAK SUDAH HABIS…. kah kah kah…

nota:
kenyataan ini dibuat kerana pilihanraya tidak lama lagi
akan diadakan di serawak. kenyataan ini dibuat dengan tujuan
untuk menunjukkan pada warga serawak bahawa regim taib mahmud
anti rasuah.

apa jadi dengan dayak serawak yang dulu terkenal berani
potong kepala. agaknya terlalu ramai kena tuak taib mahmud
hinggakan kepala mereka jadi berat kah kah kah.





6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sekarang nie dalam suratkhabar sarawak, memang takde lain...."Kerajaan kenal pasti rakyat miskin" dulu tak penah pun kuar tajuk nie. Dekat-dekat nak pilihanraya nie, tau pulak ada rakyat yang miskin. Taib Mahmud nie nak jadi raja sarawak, kalaulah james brooke boleh diangkat jadi raja, mengapa dia tak boleh. Selagi mampu membaca, menulis (tandatangan), barcakap....selagi itulah Taib jadi raja.....

Johan berkata...

"Kami juga mahu SPRM memberikan taklimat penuh dan terperinci berhubung tuntutan yang telah dibuat oleh pihak yang terbabit.

"Kami (kerajaan negeri) memandang serius masalah tuntutan yang dikemukakan itu.Jika benar masalah penyalahgunaan dana ini telah berlaku, kami akan mengenal pasti pihak yang bertanggungjawab dan mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas mereka.


ape benda munkee ni cakap?..kerajaan Sarawak siasat SPRM ke SPRM siasat kerajaan?..

kenal pasti dan ambik tindakan senidri?kahkahkah habis SPRM tu nak buat kerja apa?..

dari apa munkee ni cakap nampak sgt SPRM ni mandul,jadi alat Barisan Nasional..kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan sarawak bersih sebersih bersihnya, leih bersih dari bersih, lebih putih dari putihnya, tlg jawap apa k.p.i.unt warna putih?
-bujang tet-

ayepsepa_sarawak berkata...

ini tak habis habis dengan janji janji kosong... sekarang baruuu lah ada siasatan dibuat.. sekarang baruuu lah ada kerajaan negeri memberi bantuan atap zikn kepada masyarakat kampong.. sekarang baruuu lah ada tindakan menyiasat kes kes rogol wanita penan... CHEHHH!!!!!!!

semenjak bermulanya pemerintahan 'raja taib', berpuluh puluh permintaan supaya dibuat jalan menghubungkan bandar dengan pedalaman.. apa yang org kampung dapat?? jalan tanah merah lori balak!!!!! 'the borneo transhighway'.. adakah ini satu kemajuan..!!???? ini menunjukkan betapa lembabnya pembinaan insfratruktur s'wak!!!!!! kalau dibandingkan trans borneo highway dengan PLUS highway, 'raja taib' patut berasa cukup malu!!!!!!! cuba tanya kalau dia dan konco2 (menteri2 nya) pernah 'berdrebar' dari kuching ke miri menggunakan trans borneo highway???????? jalan .B ke ajil lagi cantik!!!!!

semua janji janji & ayat ayat manis yang akan tawar setelah pilihan raya ini selesai.. tunggu dan lihat!!!

Tanpa Nama berkata...

Sarawak nak siasat sendiri?
Sarawak nak ambik tindakan sendiri?

Abis SPRM buat apa?
SPRM tukang report ke?
Ini bukan terbalik kot ke?

Ini sprm sudah ngantuk ke?
Sudah mahu tido jugak di sarawak?
Kat N9 sudah tido, sini pun tido jugak?
Apa nak report pulak?
Ini bukan kerja SPRM.
SPRM kena siasat, bukan report.

Kalau kjaan swak kata tak ada, apa macam?
Tak payah siasat ke?
Apa punya kerja?

Betul sprm makan gaji tido.
SPRM memang sperma!

Tanpa Nama berkata...

SPRMA report claim pada kejaan serawak?

Apa kena SPRMA nih?
Tebalik kot ke?
Ada teluuuur ke?

SPRMA....
Setakat pijak kepala lembu mati, bole la!!