Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 November 2009

TERBARU DARI TANJUNG - JADIKAN DEMO SATU BUDAYA POLITIK




BERIBU RIBU PEMUDA GEROMBOLAN TURUN BERDEMO





KECEWA FERUST MENONGGENG - HANYA BERPULUH ORANG PENYOKONG PAKATAN YANG BERDEMO



PEMUDA BN DEMO. FOTO GUAN ENG DIBAKAR -malaysiakini

Sekumpulan kira-kira 100 penyokong Pemuda BN berkumpul di depan bangunan DUN Pulau Pinang dan seorang dalam kumpulan itu membakar foto Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Ia dianjurkan sebagai membantah pentadbiran kerajaan negeri yang didakwa "tidak cekap dan teragak-agak" membuat keputusan bagi menyelesaikan masalah rakyat dan juga gagal menunaikan janji pilihan raya umum 2008.

Dikepalai oleh ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Norman Zahalan, tunjuk perasaan itu bermula kira-kira 12.15 tengah hari dan berakhir hampir sejam kemudian ketika sidang DUN Pulau Pinang sedang berlangsung hari ini.

KAH KAH KAH…

woit… BAGUS… BIJAK… TEPAT…TINDAKAN PEMUDA GEROMBILAN INI.. kah kah kah..

kah kah kah…. SATU MALAYSIA MENGALU ALUKAN TINDAKAN BERDEMO…kah kah kah..

kah kah kah… APA SAJA YANG KITA TAK SUKA…KITA KUMPULKAN WARGA DAN KITA TURUN BERDEMO… kah kah kah..

kah kah kah… JADIKAN BERDEMO HAK ASASI WARGA… kah kah kah..

kah kah kah… HAK BERDEMO ADA TERCATIT DALAM FASAL 10 DALAM PERLEMBAGAAN… kah kah kah…

woit…JADIKAN JALAN RAYA SEBAGAI RUANG DEMOKRASI... TEMPAT MENUNJUKKAN KEMARAHAN… kah kah kah..

woit… TAK SUKA KERAJAAN PAKATAN… KITA BERDEMO…kah kah kah..

woit… TAK SUKA GEROMBOLAN… KITA BERDEMO…kah kah kah

kah kah kah… JADIKAN DEMO BUDAYA POLITIK SATU MALAYSIA…kah kah kah..

nota:
madey kata demo bukan budaya kita
poooorah kah kah kah




28 ulasan:

Johan berkata...

Ia dianjurkan sebagai membantah pentadbiran kerajaan negeri yang didakwa "tidak cekap dan teragak-agak" membuat keputusan bagi menyelesaikan masalah rakyat dan juga gagal menunaikan janji pilihan raya umum 2008.

kalau macam ni rakyat Melaka,Sarawak,Terengganu,Sabah,Kelantan semua pun patut turun berdemo!..negeri2 ni pun tak cekap dan teragak2,malah lagi teruk dari P.Pinang..

woit,gua berani cakap semua kerajaan negeri pun sama lah tak kira BN ke PR..

oleh itu,semua wajib turun berdemo!
ni baru budaya demokrasi..benda ni berlaku merata dunia,tiap minggu mesti ada je demo kat mana2..

p/s:Mahathir Mohamad senyap je ke?..munkee ni cakap berdemo "bkn budaya kita"..ni gerombolan sendiri dah lawan cakap dia..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

wah wah wah.... ramainyer
kery mana? x ajk ker...

Tanpa Nama berkata...

aku sokong...guan eng memang tak cekap dan teragak2 buat keputusan.kita kena cekap balun saja apa yg ader,keputusan kena cepat walaupun tak tepat,biar rakyat putus,biar rakyat mampus yg penting fulus.....

Sivakumar berkata...

Brother

Ku Li kasi tibai sama itu Najib!

"There was no goodwill payment in the agreement, I made the agreement and there was no goodwill payment. Goodwill payment is for those who are begging for alms. This is the public’s right."

Habis kerajaan Barisan Nasional ini macam dia kena bayar royalti dari dulu lagi punya!

Tanpa Nama berkata...

Alamak!!! Ini puak gerombolan dan kena cucuk ngan hisyamudin rais....skit2 nak berdemo!!! Dapat duit tak??? Air 500ml dan nasi bungkus okay lah....Yg penting, aku syohhh melalak. hahahahaha

Bandar Tun Razak berkata...

huhuh xde FRU ka... kang PR nak berdemo FRU kacau plak... Polis kacau plak...

muzikri berkata...

haha.....bagus2........bangkit anak muda......dgr2,ade demo dgn che gu bard 3 dec kat bukit aman....jom g rmai2......haha....

Tanpa Nama berkata...

KJ tak turun padang ???

UMNO Pulau Pinang tengah tenat pasal tak dapat kontrek !!


Dakis

Sivakumar berkata...

BTN punya budget kerajaan bagi 74 juta

tapi Parliament punya kerajaan bagi 70 juta saja

Ini apa punya kerajaan lu cakap?

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/45041-btn-revamp-aint-enough-kit-siang-wants-heads-to-roll

legendaryshark berkata...

tapi semua yg berdemo EEE je.yg melayu tadak ka.ni semua pasai depa dah tenat tadak kontrek. kery pun tamau mai la ni.takut geng pemuda EEE gayut kat dia pulak .depa ni bising umpama anak anjing tadak dpt susu dr ibu anjing rupanya...kah kah kah kah

Demang Lebar Daun berkata...

Tulisan yang menarik. Gaya bahasa mantap dan indah. Idea yang cukup hebat. Saya percaya penulis blog ini begitu matang dan hebat dalam berpolitik. Inilah calon pemimpin pembangkang yang dinanti-nantikan orang Melayu warga Amerika. Syabas.

Koka Koala berkata...

Tak sure ini budak mati sebab h1n1 punya vaccine atau tidak

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/world/45049-student-dies-after-receiving-h1n1-vaccine

Tanpa Nama berkata...

"demonstrasi bukan budaya kita" kah kah kah . . .


"mereka (pendemo) adalah berok2 jalanan" kah kah kah . . .

ini bapa mentuasia dan menantu siapa ni?

cicitHJHASSANu berkata...

salam tuan...

mamat dua ekor kat tengah tu buat apa plak...dia ingat ni demo gerombolan gay ke

fulus punya pasai

haby berkata...

Inilah tandanya geng gerombolan sudah hampiri tarikh 'luput'...makanya diajak berdemo!..seruan ajakannya..."mai mai semua,kalau kita tak sepakat tunjuk bersatu hati,kita akan habih"....betoi ka?...Johan!


memang pun sedang dipenghujung jalan........aaaaaarr!

Tanpa Nama berkata...

Ya kita demo di Parlimen pula membantah pentadbiran kerajaan pusat yang tidak cekap, Kelantan mesti dibayar royalti bukan wang ehsan!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap ...
Biasalah pemuda umno/bn masa deme
prentoh P.P buat bodo jadi lembu kenyang. Skag ni dah tinggal tulang
sbb PR prentoh P.P kerana tak dapat makan. Buat demo atas alasan PR tak cekap prentoh...negeri2 lain yg umno/bn prentoh camana?

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ini ialah pertunjuk yang bagus sekali.
umno buat demo jalanan tapi bapak polis tak tangkap , tak tembak gas , tak siram air kimia , tak pukul , tak serang , tak ada siasatan , tak gari , tak lokap .
Sudah jelas, tak perlu di jelas-jelas lagi dan tanpa was was bahawa polis memang anjing belaan gerombolan.
woof woof woof...salak PIG musa

storm62 berkata...

ala aku kenal depa ni...beruk2 yg tak dapat bertanding dlm tender2 kelas F tu....depa ni hanya tau lobi dan minta projek saje....ka ka ka.

mat lendir berkata...

Aii! Banyak tu aje?
Yang lain mana? Tak ada teluuuur ka?
Permit tak ada ke?
Polis mana pergi?
Cuti raya lagi ke?

Pooooorah!
Kalau dan nama UBN, pijak kepala lembu mati aje le yang berani.
Kahakkkk Ptuiii!

HajiKepalaLembu berkata...

ramainya yang hadir..serammmmm tengok

HajiKepalaLembu berkata...

kain rentang tu mesti ditempah dengan harga RM10,000.00 setiap satu. confirm

pakcik kebun berkata...

hak hak hak...aku ada masa demo nie...kebetulan lalu situ beli lunch..abes semua jalan jadi jammed...takde mention ke? 100 orang??? ape ? seratus? hahahah...macam tak sampai 50 je.. pastu ada leader masuk balai...pastu leader2 kuar..berposing tangkap gambar... muka2 budak remaja tak abes sekolah pun ade...berapa dapat duit dik? kah kah kah...

adie berkata...

-assalamualaikum en hishamuddin..

nk lari dari tajuk skett.. gempa bumi kt kuala pilah.. bik mama g joging kt sana ke? cuba en hishamuddin chek ngn tim tukartiub kt sana.. hahahahaha

terompahkayu berkata...

aku sokong bro! kita semua akan turun ramai2! ha!

weber berkata...

brader demang lebar daun,
ni bukan blog bodek2. nak baca blog bodek2 ,penglipurlara.. cari tempat lain...

ni blog mmg khas untuk mengutuk.. sape tak betul..kasi kutuk..

Tanpa Nama berkata...

Bagus, bagus. Yang berdemo tu nampak macam handal dan hebat je... Macam tu lah Pemuda UMNO. Itu yang kami penyokong-penyokong UMNO yang dah tinggal sikit ni nak. Jangan kira nak ngorat Puteri je...

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan UBN cekap siarkan la laporan Bukit Antarabangsa tu. Apasal nak sembunyikan lagi?