Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 3 Disember 2009

BARU SEKARANG SEDAR



REMAN KONTREKTOR CUAI
-melayau

Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) sedang mengkaji bagi meminda akta-akta berkaitan pembinaan di negara ini untuk membolehkan kontraktor yang cuai sehingga mengorbankan nyawa ditahan reman.

Menteri Kerja Raya, Shaziman Abu Mansor berkata, tahanan reman itu sama seperti yang dikenakan terhadap pemandu bas mengakibatkan kemalangan maut.

Katanya, langkah itu akan memberi peringatan kepada kontraktor supaya lebih bertanggungjawab ketika membina bangunan jika tidak mahu ditahan pihak berkuasa.

‘‘Saya telah meminta CIDB melihat semula akta-akta sedia ada bagi membolehkan kita menahan pihak yang bertanggungjawab membina sesuatu struktur seperti kontraktor atau pengurus projek untuk disoal siasat.

‘‘Akta sedia ada tidak membolehkan mereka ditahan reman, jadi kita akan perhalusi perkara ini bagi menunjukkan kerajaan serius bagi memastikan kontraktor termasuk yang terlibat dalam kes jambatan gantung runtuh di Kuala Dipang, Perak, bertanggungjawab terhadap apa yang mereka bina,” katanya

KAH KAH KAH…

kah kah kah…DAH BERGELEMPANG MAYAT BARU SEDAR…kah kah kah..

kah kah kah… BUKAN REMAN… REMAN NAK BUAT APA?.... kah kah kah..

woit….TANGKAP DAN BUAT TUDUHAN MEMBUNUH…kah kah kah..

woit… TAK KAN TAK BOLEH… kah kah kah…

kah kah kah… TAK ADA BUKTI KE?... kah kah kah…

woit…. LIHAT BILIK MAYAT… KALAU NAK BUKTI….kah kah kah…



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sigh.. malas aku nk komen statement saziman ni.. bru nk syorkan? bole lulus ke? sembang je kot..
aku harap kalo PR berjaya perintah pasni teruskan tukar je AKTA2 yg bodoh2 yg menyusahkan rakyat. tu jer..

-budak itm