Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Disember 2009

JANGAN TERPERANJAT



BERITA KUMPULAN BORIA




UTUSAN MENANG ANUGERAH LAPORAN TERBAIK
–melayau

Wartawan Utusan Malaysia mendominasi anugerah bagi kategori laporan terbaik pada Malam Penghargaan Media Massa UMNO 2009 yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini malam ini.

Bagi kategori laporan itu, Pengarang Berita, Rozaman Ismail diumumkan sebagai pemenang tempat pertama, manakala wartawan Meja Rencana, Mohd. Khuzairi Ismail untuk tempat ketiga

KAH KAH KAH..

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH…

kah kah kah… IA KE BERITA INI?… kah kah kah..

KAH KAH KAH




23 ulasan:

Ayiem berkata...

kekekekkeekekekke berita fitnah je tuh........

LOT147 berkata...

Bukan setakat terperanjat. Ni dah dekat jam 9pagi dok gelak sampai nak pecah perut. Bukan pecah perut pasai mentekedarah duit minyak tapi anugerah LAWAK SATU MALAYSIA. KAH HA HA HA HA HA KAH KAH woi mai ayeq secawan nak bagi berhenti gelak ni kah kah ha ha ha kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Pelik jugak kan... macam tak ia je..

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

amenoBHUTO berkata...

MEMANG TARAF KEPALA TAIK DORANG NI

Keliwontron berkata...

Of course la , Utusan Meloya merupakan pencacai pembodek UMNO numero uno ...tiada tandingan , hadiah ini adalah utk mentabalkan Utusan secara rasmi ...ex- Info Minister yg baghal cendol tu pun datang dari Utusan Meloya

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha..Geli geletek ketiak aku..Wakakakaka..

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah...anugerah 'Jamban' !!

Racist pilih Racist !!



Dakis

koboi berkata...

Berita Hebat.
TAHNIAH kpd wartawan Melayau.

Harap masuk berita terkini dan terhangat. kah.. kah.. kah..

Masuk bakul angkat sendiri juga melayau ni.

mighty berkata...

tt, takleh buat hape la. memang terperanjat aku baca berita ni. termuntah gulai msk lemak cili api aku mkn tghri td. terpakse makan balik. ceh

Ayam piru berkata...

Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh,Keh...keh...keh, kiokkkk (tercekik)

Tanpa Nama berkata...

kepada tt.
tolong jangan post berita bodoh seperti ini.

Tanpa Nama berkata...

Putus-dan meLayu bodek siar berita cantik2 pasal UMNgOk, maka UMNgOk bodek balik bagi hadiah pulak -
ini dinamakan persefahaman mutual dalam 1kelambu; atau kerjasama bertimbalbalik dalam 1tempurung;
atau engkau garu aku, aku garu engkau, aku bergumpal2 dengan dia dulu dalam negara A, lepas tu aku pas bagi engkau bergumpal2 dengan dia pulak dalam negara B (lepas tu kalau kita dah taknak, kita c4 je dalam hutan)...
kahkahkahkah

-average joe-
klakka-la.blogspot

Master Yoda berkata...

Anugerah yg hebat...

Nobel Prize kalah...

Geneva Award kalah....

Kah kah kah

Hanya di Malaysia....

Kah kah kah

Memang dunia nk kiamat...

Tanpa Nama berkata...

Sham...Napa??? Tak percaya??? Sengal betul pada sapa yang terperanjat. Buang karan...tak ambik pot ponnnnn!!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

hahaha...utusan akan di calonkan untuk Pingat NObel..hahaha
betul betul sendiri menang sendiri syiok..utusan chuck wow hahaha

Tahniah kepada utusan malingsia menang kategori anugerah bodek 1Malingsia

Tanpa Nama berkata...

Media utama negara ini dimanupulasikan dalam segala bentuk menjadikan berita dibentuk "propaganda" kerajaan UMNO. Punca berita ditukarkan menjadi propaganda agenda parti politik secara diketahui atau pun tidak ketahui. Teknik-teknik ini digunakan oleh kerajaan dan ahli parti politik untuk agenda tersembunyi karier politik mereka lebih berleluasa sekarang. Kebanyakan Berita-berita yang disiarkan di muka hadapan atau tajuk utama adalah bukan hanya sekadar berita tetapi propaganda.

Apakah dimaksudkan berita propaganda itu? mengikut wikipedia: "Propaganda" bermaksud, bentuk komunikasi yang disampaikan kepada masyarakat umum untuk mempengaruhi sikap dan pemikiran masyarakat khusus untuk sesuatu maksud tersembunyi dan mengukuhkan lagi kedudukan pentadbiran kerajaan dalam isu-isu tertentu. Mesej propaganda biasanya akan menyemarakan lagi emosi daripada fakta rasional yang sebenar. Propaganda digunakan untuk mengubah pendirian fakta rasional dengan harapan pembaca atau pendengar akan mengubah pendapat rasional sesuatu subjek yang menyentuh masyarakat umum. Propaganda adalah agenda politik tersembunyi untuk sesuatu parti politik.

Adalah tidak keterlaluan dikatakan Media utama negara ini kini telah dipergunakan untuk alat propaganda parti politik daripada menjana dan memajukkan pemikiran rakyat. PM baru-baru ini berkata, para blogger negara ini perlu ada kod etika seperti kod kewartawanan. Benarkah wartawan media utama negara ini mempunyai kod etika kewartawanan yang terbaik?. Masih ramai tak faham apakah makna Blogger dan Wartawan yang dibayar upah. "rules of Law " bagi blogger ialah mencetuskan pemikiran yang bebas tanpa dikongkong oleh majikan seperti wartawan atau pun jounalist yang menerima upah dari tulisan mengikut kehendak tuannya. Tetapi blogger menulis secara ikhlas yang terbit dari kata hatinya secara ikhlas. Kadangkala pendapat tidak sama dan tak serupa, maka blogger ingin pembacanya berkongsi dengan pendapatnya melalui ruang komen. Komen dalam bloglah yang menentukan pendapat blogger itu betul atau pun salah. Bloger perlu berani menyiarkan semua komen terhadap artikalnya atau pun pendapat blogger tersebut, maka ini akan mengwujudkan "Nuetral ground" untuk berdebat pendapat bloger itu sendiri diblognya. Satu kaedah pemikiran bebas dan maju akan terhasil. Soal fitnah, menipu sesuatu berita dalam blog tidak akan diminati oleh pembaca. Semakin lama semakin pengunjung bosan terhadap blog seperti itu. Pembaca blog bukanlah orang berfikran seperti "bangau". Bangau akan duduk di satu tempat saja untuk mencari makanan yang berlal dihadapan. Ia bukan seperti ayam yang sentiasa cakar dan bongkar tanah untuk mencari makan. Pembaca blog perlu seperti ayam untuk mencari kebenaran berita. Kita tak mahu seperti setengah genarasi tua yang ketagih berita pukul *:00 malam. Duduk kat muka depan kaca TV untuk berita pukul 8:00 malam. Ada juga spesis ini yang sanggup minta di parlimen tukar waktu berita 8:00 mlm kerana ia clash dgn waktu solat isyak di mesjid dan surau. Kalau begitulah sikap masyarakat Melayu. Anjakan pradigma pemikiran orang Melayu perlu untuk membezakan berita dan propaganda.

Tempe Nama berkata...

"Wartawan Utusan Malaysia mendominasi anugerah bagi kategori laporan terbaik pada Malam Penghargaan Media Massa UMNO 2009 yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini malam ini."

LOL! Ini memang projek syok sendiri! Kah Kah Kah!

Johan 230184 berkata...

kahkahkah..biar betul..woit bila wartawan kangkong ni nak tulis magnum opus dia?..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

buat anugerah tu guna duit umno atau guna duit utusan sendiri atau guna duit kerajaan?

Tanpa Nama berkata...

kah kah ...ketawa samapi pecah perut...teringat zaman baca majalah gila gila...
utusan tu surat kabar ke..kertas bungkus nasi lemak.?

ayepsepa_sarawak berkata...

hahahaha.. yang patut dapat anugerah ialah bro T.T kita kerana beliau tak putus-putus membawa berita/ blog yang menghiburkan, yang bernas, yang tepat, cepat, jitu yang kasi K.O...

utusan melayau nih apa menatang nih? kertas tisu buntut ka, macam majalah penthouse ka? macam majalah playboy ka? ..kita tak boleh baca pasal [HARAM] dah tak membawa pekdah.. anugerah pembodek & pengipas terulung orait lah kot.. kah..kah..kah..kah..

Abdul.Fatah.Firdaus (affah) berkata...

hadoi..

kodok berkata...

terbaekkkk dari ladang!!!...wakakaka