Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 13 Disember 2009

HARI HARI AKHIR SAEKOR KETUANAN



LELAKI MACHO



NAZRI BIDAS PIHAK MAIN ISU KETUANAN MELAYU - malsysiakini

Konsep satu Malaysia yang diilhamkan oleh Najib Razak tidak mendukung ketuanan Melayu, yang bersifat feudal dan tidak selari dengan usaha menyatupadukan semua kaum sebagai rakyat Malaysia.

Itulah mesej jelas dari Menteri di Jabatan Perdana Menteri, i Mohd Nazri Abdul Aziz kepada golongan ekstremis yang terus menerus memainkan isu ketuanan Melayu untuk kepentingan politik dan diri mereka sendiri.

KAH KAH KAH..

kah kah kah…WAL TAMATTUN … WAL BUNGKUSUN..kah kah kah..

kah kah kah… WAL MATITUN …. WAL TERPELEOK… kah kah kah…

kah kah kah… AKHIRAN RASISTAN… kah kah kah…




11 ulasan:

Sudin berkata...

....menyokong seseorang yang berkuasa secara terang-terangan bukanlah sekadar merupakan jalan selamat,tetapi malah berkemungkinan pula amat menguntungkan.Jika kita menyokong pandangan pihak yang tidak berkuasa-meskipun yang disokong itu sekadar pemikiran dan gagasannya-maka besar kemungkinannya kita akan dipinggirkan.

Oleh yang demikian,dalam sebarang ketika dalam sejarah sosial Melayu,gagasan yang tersebar luas(atau dominant ideas)bukanlah hasil pemikiran yang telah diperdebatkan atau yang telah bercambah secara sosial-tetapi gagasan yang telah dipaksakan oleh seorang peimpin yang berkuasa kepada masyarakat.

Ambillah sebagai contoh gagasan menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar Matematik dan Sains di sekolah kebangsaan yang bahasa pengantarnya bahasa Melayu.Jelas bahawa dasar itu tidak popular di kalangan orang Melayu,namun siapakah yang akan berhujah menentangnya,sedangkan gagasan itu datangnya dari seorang pemimpin yang begitu kukuh kuasanya?- Rustam A.Sani

Kah,kah,kah......gagasan atau wawasan 1Malingsia ?
Secara akademik dan cendekia...?
Tidak mungkin berlaku dalam kerangka kepimpinan politik Melayu.

Isham ini adalah sandiwara gerombolan lanun perompak Umno/Bn.
Mengalihkan isu busuknya intitiusi/agensi kerajaan lanun di bawah Ketuanan Melayu,Chukong MCA dan Ular MIC.

Lu sapa ?
Melayu ka ?
PM ka ?

Membudayakan tabiat yang kaya dalam "Ketuanan Melayu".
Tidak akan kemana,inilah realpolitik bangsa "Ketuanan Melayu",kepimpinan yang akan menjual segalanya demi kelangsungan nafsu perut dan di bawah perut.

2009 Disember 10 06:52



Kah,kah,kah......memang betul apa yang ditulis oleh Allahyarham Rustam A.Sani.

Kenapa gagasan awal dari saudara Anwar Ibrahim tidak boleh diterima ?
Akhirnya kerja cetak rompak menampakan tembelang ahli-ahli bangsat lanun Umno/Bn.
Ahli-ahli setan Umno/Bn "Ketuanan Melayu" kekeringan idea,fikiran beku,otak bonsai dari bangku sekolah lagi.
Kekuatan ahli-ahli gerombolan lanun "Ketuanan Melayu" hanya ada pada nafsu perut dan bawah perut.
Lihat sahaja Najib yang meliwat Altantuya.Ini pemimpin yang mereka ada.Becakap darihal moral...kah,kah,kah...dari ahli bawahan cawangan hingga Presidennya tidak bermoral.
Pembunuh,peliwat,perogol,perompak,melanun....semua sifat ini ada pada batang tubuh Presiden dan diri mereka.

Ada yang bekata lebih baik tukar 1Malaysia menjadi 1Melayu....kah,kah,kah.......




Isham....!
Ini ada satu solan.......!!!!
Kalau cina babi mencarut dalam bahasa mandarin dan India pariah mencarut dan memaki dalam bahasa tamil,adakah Allah S.W.T tidak faham..??????????????????????

Bahasa arab bahasa syurga ?
Kenapa tolol,bangang,bodoh,tengin "Ketuanan Melayu" ni......!!!!!
Inilah hasil kejayaan gerombolan Umno/Bn membonsaikan pemikiran orang melayu.

Sudah dikatakan hadis palsu,masih mempertahankan sampai cakap merepek dalam bahasa arab.....

Pukimak,babi,sial,sundal ahli umno.....tulisan mencarut ini Allah S.W.T. tidak faham..???????

Najib memasukan zakar/punainya dalam jubur Altantuya......celaka najib,pukimak najib,babi najib,ngancuk mak najib.....apakah tulisan ini Allah S.W.T tidak faham ?????????

Nanti Harusani pula akan keluar fatwa siap dengan ayat suci dan hadis bahawa tulisan di syurga adalah huruf-huruf arab.....kah,kah,kah...bodoh punya ulamak dan melayu tengin.
Produk "Biro Tengin Negara"....kah,kah,kah.......

Cukulah 52 tahun menjadi tengin dan tolol.....!!!!!
Bapak setan adalah Mahathir...
Bapak segala tengin adalah "Ketuanan Melayu".......kah,kah,kah......

hamba allah berkata...

Datuk Seri Nazri ini seorang pemimpin yang sangat bongkak..patutlah orang desak dia letak jawatan.macam manalah boleh jadi menteri

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Mutakhir/20091212162720/Article/index_html

"Beliau menyifatkan desakan Pupteksm supaya beliau melepaskan portfolio Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) berikutan kenyataannya yang didakwa perkhidmatan teksi lebih teruk daripada tandas sebagai "kerja bodoh".

Jangan pernah samakan orang dengan objek-objek yang hina.Satu hari nanti bila dia dah takde kuasa, baru tau langit tu tinggi ke rendah.

Tanpa Nama berkata...

Sokong sokong sokongJangan minta maaf..buat ape minta maaf..suruh Madey minta maaf. Menteri Nazri jangan minta maaf..Hapuskan Ketuanan Melayu dan promotlah
SatuMalaysia..Madey masih inginkan promot perkauman...Madey mahu teruskan perkauman..tak inginkan SatuMalaysia..Konsep perkauman sudah lapoklah Madey..sekarang era hightek dan globalisasi sudah merangkumi dunia..jangan ingat feudal era lagi.

PM Najib inginkan SatuMalaysia..PM Najib jangan risau tentang Madey..dia sudah lali lah!!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

p.kuatkuat berkata...

semua orang jgn kena tipu,munkey ni tahu kedudukan dia dalam kabinet dan bn sudah tak jamin so dia cuba buat sesuatu ikut selera pakatan rakyak supaya hayat politik nya boleh sambung lagi,,, awas antu niiiii ,,ka,ka,ka,,

Tanpa Nama berkata...

Patut la Umno boleh menang kat luar bandar.

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

Tanpa Nama berkata...

Percayo ko Nazri nak humban Ketuanan Melayu? Potong telinga den! Mereka tu adalah Panglima, Liutenan, ulamak, ustaz, pak bilal, Mufti dan bomoh Ketuanan Melayu, maka tak logik akan ada hari akhir seekor ketuanan. Kalu PR ambil kuasa mungkin habis ketuanan Melayu, selagi itu kena terus memperjuangkan ketuanan Melayu yang bobrok itu.

Tanpa Nama berkata...

Jang, den terharu dongan montoghi niii....Botul2 anak jantan dio ni...Den takut hangat2 taik ayam ajo dio niiii...Den harap, dio ni tak mengambik kesompatan dalam isu ni....Tapi den takut dio ambik apo yang sompat....Lagi balo kito jang.

Ujang Pilah

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi najib nak umum kpi untuk setiap memanda menteri dia...
agaknya nazri akan dapat corot masa tu nanti, walaupun dia cuba guna teknik bodek 'kenen' dengan memuji konsep 1malaysia najib sebagai progresif bukan feudal macam konsep btn madey...
dan mungkin penggerak bawahtanah yg nak jatuhkan nazri termasuk menungganglembukan persatuan teksi yang laju je melenting mengkritik walaupun nazri menyamakan tandas tu dgn sebahagian operator teksi yg bermasalah je - itupun hasil keputusan bancian pengguna awam sendiri yg lebih menyampah dgn teksi sedemikian berbanding tandas awam yg menjijikkan, bukan pandangan yg berasal dari nazri sendiri...
aku rasa nanti akan ada pengganti portfolio nazri tu (lubuk emas jugak portfolio tu - boleh makan keliling, teksi je dah berapa banyak boleh masyukk!)...
dan aku rasa mungkin orang habsyee dari kl dah lama aim kerusi tu...

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Salam Bro.

Bagi gua la, orang seperti nazri ni perlu ada ramai lagi dalam Umeno. Dengan itu, lebih banyaklah peperangan dalaman antara balaci-balaci umeno. Dengan itu jugak, akan mempercepatkan karamnya kapal umeno. Tahniah nazri. jasamu dikenang!

Lagi baik kalau banyakkan jugak orang seperti Chua Kan Toi tuh! Dengan itu gerombolan MCCA cepat sikit jalan. Bior dia orang perang dalaman. Kita kena sorak. Kita kena api-apikan semangat orang macam nazri dan Chua Kan Toi tu!

Bro jangan kutuk orang macam tu. Kita kena bagi semangat! Semangat untuk mengantoikan kapal UBN!

Tanpa Nama berkata...

Bagus nazri! bagus tindakan hang tui! kasi lanyak sama madey! Jangan bagi depa benafas lagi!

Lepas ni sapa pulak hlang nak lanyak? Lanyak Dolah pulak la! Kasik lanyak dolah sampai lembek! Lanyak, jangan tak lanyak!

Lepas tu hang lanyak mudin pulak! Jangan bagi peluang dia naik pm. kami sebagai rakyat marhaen menyokong hang.

Lepaih tu hang lanyak pula isam. Bagi dia kecut. Masa tu hang bolehlah dianggap hero 1Malaysia. Harapan hang memang cerah.

Pada hanglah kami menaruh harapan besar. Hang memang ada harapan untuk menjadi pm. Kita sokong! Kita sokong!

Tanpa Nama berkata...

Woi orang2 UMNO yg dulu berdemo nak pertahankan ketuanan Melayu tu mana? Demolah lagi.