Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 28 Disember 2009

MADEY JANGAN NAK MENIPU LAGI !



SATU MALAYSIA WASPADA - FIRAUN MENIPU LAGI




MENYAMBUT CABARAN MAHATHIR – kenyataan resmi PKR

Walaupun kami tidak percaya Mahathir Mohamad serius, namun Parti Keadilan Rakyat (KEDILAN) mengalu-alukan cabaran beliau supaya pemerintah membentuk sebuah Suruhanjaya Bebas untuk menyiasat pendedahan Barry Wain dalam buku tebarunya bahawa di bawah bekas PM itu lebih RM100 bilion lesap akibat rasuah dan pembaziran.

Sebenarnya Mahathir mencabar pemerintahan Umno-Bn yang dipimpin oleh Najib Razak. Najib tidak perlu bertangguh-tangguh atau berdolak-dalik dan harus membentuk segera Suruhanjaya tersebut. Suruhanjaya itu hendaklah diberi bidang kuasa luas bagi menyiasat pendedahan Barry Wain dan juga mengkaji segela bentuk rasuah dan pembaziran yang dikaitkan dengan mantan PM Mahathir itu. Bahkan, jika perlu dan sesuai, Suruhanjaya ini boleh juga mengkaji segala yang belaku di bawah mantan PM Abdullah Badawi, sebgaimana didakwa dan didesak oleh Mahathir.

Sesuai dengan “cabaran” Mahathir, Suruhanjaya ini hendaklah dianggotai bukan saja oleh hakim serta bekas hakim, tetapi juga tokoh-tokoh politik kerajaan serta bukan kerajaan dan tokoh-tokoh professional (misalnya dari golongan academia serta Majlis Peguam). Seharusnyalah ada jaminan supaya segala perakuan Suruhanjaya diambil tindakan oleh Kerajaan serta pihak berkuasa lain. Janganlah hendaknya ia ditimpa nasib seperti suruhajaya mengenai polis dan “Pita Lingam”.

Dr SYED HUSIN ALI

Timbalan Presiden PKR
25 Disember 2009


NAJIB DI GESA SAMBUT CABARAN MAHATHIR - malaysiakini

PKR menggesa perdana menteri menubuhkan suruhanjaya bebas seperti cabaran Mahathir Mohamad untuk menyiasat pendedahan dalam buku tulisan Barry Wain bahawa di bawah pentadbiran mantan perdana menteri itu, lebih RM100 juta lesap akibat rasuah dan pembaziaran.

Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali berkata, walaupun pihak tidak percaya mantan perdana menteri itu serius, namun PKR mengalu-alukan cabaran beliau itu.

"Sebenarnya Mahathir mencabar pemerintahan Umno-BN yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib Razak.

"Najib tidak perlu bertangguh-tangguh atau berdolak-dalik dan harus membentuk segera Suruhanjaya tersebut," katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, suruhanjaya itu hendaklah diberi bidang kuasa luas bagi menyiasat pendedahan Barry Wain dan juga mengkaji segela bentuk rasuah dan pembaziran yang dikaitkan dengan mantan perdana menteri itu.

"Bahkan, jika perlu dan sesuai, suruhanjaya ini boleh juga mengkaji segala yang berlaku di bawah mantan perdana menteri Abdullah Ahmad Badawi, sebgaimana didakwa dan didesak oleh Mahathir," katanya lagi.

Sesuai dengan cabaran Mahathir itu, katanya, suruhanjaya tersebut hendaklah dianggotai bukan saja oleh hakim serta bekas hakim, tetapi juga tokoh politik kerajaan serta bukan kerajaan dan tokoh profesional, termasuk Majlis Peguam.

"Seharusnyalah ada jaminan supaya segala perakuan suruhanjaya diambil tindakan oleh kerajaan serta pihak berkuasa lain.

"Janganlah hendaknya ia ditimpa nasib seperti suruhajaya mengenai polis dan "Pita Lingam"," tegasnya.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… FIRAUN INI KAKI KELENTONG… kah kah kah…

kah kah kah… MALAOAN INI TAHU… ISTERI ROSMAH TAK KAN BERANI….kah kah kah…

woit… ITU PASAL FIRAUN BERANI MENIPU LAGI…. kah kah kah…

woit… SAJA NAK TUNJUK BERANI…. kah kah kah

woit… SELAMA 22 TAHUN SATU MALAYSIA KENA TIPU…kah kah kah..

kah kah kah… HAIRAN ! kah kah kah…

kah kah kah…..ADA LAGI MELAYU YANG SEDIA KENA TIPU… kah kah



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

of course madey gonna put another lies.. i just read his blog.. and damn..his followers are blinded by racism...

PeningKepala berkata...

susah nak percaya mana2 sekarang ni. dua-dua pun lebih kurang sama juga.

macam mana?

baginda® berkata...

mamberi cabaran pade bijaN je TT... Kalau die bace mesti di tercabar itupun kalau laki bijaN nak buat lah...

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap....
Tuan TT.. Najik mana ada brani...
dia pun dari spesis yg sama gak!

mosabit berkata...

dia ni bukan saja menipu malah membohong...membelit...menyamun..
merompak...menyangak ...melebong..memfitnah...menyiksa..
mengugut....

macam macam lagi lah...

maka sesuailah nama dia mula dengan 'm'.....

dia ni aku harap takkan mati selagi apa yg dilakukannya belum mendapat balasan dunia lagi...

kah kah kah kah kah kah ....

hidup maday.....!!!!

shahmetal berkata...

Haha dia dah mencabar. Takkan dah tercabar?

Gelak2 je la ko reti.

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Kalau buku tu ditulis oleh Hishamuddin Rais atau mana-mana jee yang beragama Islam teringin jugak aku nak baca!!!Kalau penulis bukan Islam,minta maafla no!!!!Sama lah juga kalau ada buku bertajuk Anwar Peliwat!Ditulis oleh Hishamudin Rais atau yang beragama islam,teringin juga aku nak baca,tapi kalau ditulis oleh orang bukan islam!Kirim salam noooo!!!!
Pandangan aku tentang Madey!Sama macam hangpa!!!Madeypun macam ketam jugak!!!!
Hang tak suka diaka!!!Sosial life dia dan family lebihkughang macam hangje!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku jamin 100%, najib tak akan berani...sebab apa?

i) Arkitek mana yang dapat projek design sekolah?

ii) Arkitek mana yang dapat projek design kuarter ATM?

Itu baru sikit aje tu....file madey ada simpan...tu sebab madey tak takut...mungkin madey cakap...hang potong konek aku...aku potong konek hang dengan suku sakat hang sekali...kahkahkah

rillink berkata...

Ini lah yang di-katakan pengkhianat negara yang tulin.

grand berkata...

Saya merujuk artikel Hishamuddin Rais bertajuk 'Projek pembodohan orang Melayu' (Malaysiakini, 4 Disember).

Realitinya, kita lihat apa yang berlaku di Singapura.

Apa sudah jadi dengan republik pulau itu? Bangsa asing bukan sahaja telah menguasai semua sektor, malahan sejarah Melayu di Singapura telah dipadam dan diubah.

Bukankah perkara ini satu realiti yang tidak dapat dinafikan?

Projek pembodohan yang disebut-sebut oleh penulis ini tidak lebih sekadar pandangan syok sendiri beliau sahaja.

Adakah penulisnya berasa "gah" mengeluarkan artikel seperti ini?

Adakah penulis mengeluarkan artikel dengan berfikir dan melihat realiti atau sekadar mengikut nafsu dan perasaan "syok sendiri."
-ARTIKEL INI SAYA COPY N PASTE...SILA KOMEN BANG ISHAM

majalah berkata...

Bahaya depleted uranium dalam senjata moden hari ini.

http://majalahsains.com/2009/12/depleted-uranium-sindrom-perang-teluk/

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
Saudara grand,sebab tu saya akan baca buku yang ditulis oleh penulis islam jee!Penulis islam mesti menulis fakta-fakta yang benar!Sebagai seorang islam,PENULIS YANG BERAGAMA ISLAM tahu,penilai kandungan buku yang ditulis ada dua iaitu pembaca DAN PENILAI YANG SATU LAGI!!!!DIAKHIRAT NANTI!!!!!PENILAI YANG MAHA BERKUASA!!!!!!!Disana kita dok lama oiiiii!!!!!!!!Tapi TT tauka semuani!Cara dia tulis bab maulidur rasul nabi Isa lain macam je!!!Takut jadi kes Azhar mansor pula-pelayar kebangaan negara!!!!Yang jadi isu dulu!!!Tapi aku yakin TT dah penuh ilmu didada mengenai Islam-InsyaAllah!!!Sesuaila dengan umuq dia,dah senja.......

Sudin berkata...

"Bengkok batang bengkoklah bayangnya"

"Usul Menunjukkan asal"

Dengan segala daulah/agensi yang sebegitu sifatnya apakah hasil yang akan didapati?
Mengharapkan kuching bertanduk.

Melainkan satu 'Bangsa Malaysia' lahir menolak resmi-resmi ini.

Dengan chara apa keadilan dapat ditegak selari dengan Perlembagaan Persekutuan dan Raja Berpelembagaan ?

Kesedaran atas hak dalam negara yang di katakan demokrasi hanyalah gula-gula Sang Penguasa.
Yang waras akan menolak madu yang sebenarnya rachun apabila ISA,OSA,Akta Polis Sek.27,Akta Hasutan,AUKU,Akta Mesin Chetak dll dihidangkan.

Sisa-sisa kekuasaan gerombolan lanun Umno/Bn yang masih ada wajib kita tolak sechara total pada waktu mendatang.

Waspada dan siap siaga diberi keutamaan kerana kita sedia maklum bahawa pengadil dalam demokrasi Malaysia boleh mengubah tiang gol demokrasi untuk memastikankan tuannya terus menang bergaya dan kekal berkuasa.

Tidak ada chara lain yang boleh mengheret tengkuk Mahathir digantung hidup-hidup.
Ubun-ubun Mat Monggol sudah ditiup dengan ugutan modal sudah ada dalam poket.




==================================


Oh Temasik
Oh Kota Singa
Oh Singapura
Oh rupa-rupanya banyak Singh yang pura-pura.

Kah,kah,kah..........kepala bana apa ?
Kepala toya apa ?
Pukitiang apa ?

Dalam pensejarahan kembali kota ini yang dilakukan oleh Discovery Channel,National Geographic pukimak setan muka melayu seekor pun tarak.........!!!
Orang putih tak dapat chari seekor pun muka setan melayu di pulau itu untuk membuat dokumentasi.
Orang putih hanya ketemui tokong dan kuil Lee Kuan Yew sahaja dalam membuat dokumentasi busuk sejarah kota singh yang pura-pura.

Pensejarahan chari makan seakan-akan SOR,Francisco Tarega,Mateo Carcasi,Giuliani,Carulli,Ludwig van Beethoven yang tersohor berhijrah ke France untuk menchari makan.

Kepala bana pukimak apa yang masih tinggal di kota singh yang pura-pura ??????????????

Johan 23.01.84 berkata...

kahkahkah drama lagi..shhh diam semua..nanti Mahathir marah..

http://4.bp.blogspot.com/_eA-KOthxkeI/SzXgt2yF-NI/AAAAAAAABs4/SWcT9XEOtF0/s1600-h/235028710_6b0fdd231c.jpg

Tanpa Nama berkata...

korang ni naif sangat. bila orang islam tulis baru baca. bila bukan islam tulis taknak baca. nampak sangat pemikiran sempit. dah tu racist. sesama manusia walaupun berlainan agama mesti la kena saling bertukar ilmu. ko baca buku orang bukan islam pun.. bukan semestinya iman ko goyah... korang ni kesian sangat pemikiran di takuk yang sama... rajin-rajin la membaca..dan berhenti la bercakap pasal bangsa-bangsa nie..

ubi jaga berkata...

hang membodohkan org melayu lagi halus la sham....mcm org mintak sedekah kat pasar malam...tapi pepepun tahniah sbb berjaya...
mmg melayu bnyak yg bangappun....kah...kah...kah..isk...

acece berkata...

ni antara ulasan mengenai the maverick, di grab dari tranungkite

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=News&file=article&sid=1337

BrightEyes berkata...

Mahdeys akan lawan Jib nanti. Yay!

Ambik popcorn dan coke. Lebih lucu & menghiburkan dpd WWF!