Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 25 Disember 2009

ORANG MELAYU KENA TIPU



JAGA JAGA AUTA KELING !




MADEY : SIASAT JUGA RM270 BILION ZAMAN PAK LAH - malaysiakini

Tidak cukup mempertahankan dirinya, Mahathir Mohamad turut menyalahkan seorang lagi mantan perdana menteri berhubung isu salah guna wang negara seperti didakwa dalam sebuah buku terbaru.

Mengulas dakwaan beliau menghanguskan RM100 bilion sepanjang 22 tahun pentadbirannya, Mahathir meminta kerajaan turut menyiasat penggunaan wang RM270 bilion sepanjang lima tahun kepemimpinan penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Kelmarin, pelopor Wawasan 2020 mencabar kerajaan agar menubuhkan suruhanjaya bebas menyiasat dakwaan terhadapnya yang dimuatkan dalam buku Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, karangan Barry Wain.

KAH KAH KAH..

woit… INI BETUL BETUL SEPERTI APA ORANG MELAYU CAKAP…kah kah kah..

woit… APA ORANG MELAYU CAKAP ?.... kah kah kah..

kah kah kah… ORANG MELAYU CAKAP INI LAH DIA : AUTA KELING…. kah kah kah…

kah kah kah… DIA YANG MENCURI…. DIA TUDUH ORANG LAIN… kah kah kah…




13 ulasan:

Fa-T berkata...

madey macam budak2 tadika....

tujuh76satu berkata...

aik... tak habis lagi ke makan sup kaki???? minggu lepas dah telan sampai buku lali, arini paras tu gak lagi!!!!

Tanpa Nama berkata...

kepala bapok ka tukar tiub...baik ka tukar agama yahudi la weyyy
huahuahua

Tanpa Nama berkata...

Sham, Ini yg dinamakan cool sepanjang zaman... Woit!!! Kepala hangguk betul lah statement nih!!!. Macamana nak jadi hero ni...baru kena jentik skit dah bocor semua citer!!! Mana perjanjian syaitan yg dibuat??? Betul2 hero taik kucing!!! Betoi-betoi perangai eeeeee!!!. Hahahahaha...Jgn buat jahat, ALLAH akan bayar cash. Nasib baik Makam Pahlawan tak ramai kaum...Hahahahah!!!

siber labukau

Sudin berkata...

Peribahasa Melayu :

Ada tangga hendak memanjat tiang

Anak badak dihambat-hambat

Anjing bercawat ekor

Anjing dengan bayang-bayang,anjing menggonggong tulang

Ajing galak babi berani

Anjing tersepit di pagar

Baling batu sembunyi tangan

Campak baju nampak kurap

Dahulu besi sekarang timah
Dahulu intan sekarang batu buatan
Dahulu permata sekarang kaca
Dahulu intan sekarang batu belanda

Dahulu tambi sekarang keling
Dahulu pariah sekarang auta keling....kah,kah,kah

Gagak dimandikan tujuh kali sehari pun tidak akan putih

Udang hendak mengata ikan

Ular menelan babi,cacing yang bengkak perut

Tidak tahu menganyam,pandan disalahkan

Tak dapat tanduk telinga dipulas

Rebung tak miang,bemban pula yang miang

Mengata dulang paku serpih



*Polong-polong dalam Dewan bahasa dan petaka sila tambah peribahasa "Auta Keling"

Pusat Rujukan Pesuratan Melayu

"Auta Keling"

Cadangan :
.Pastikan perkataan dieja dengan betul
.Cuba masukkan perkataan yang lain

Jenuh juga......yang ada 'auta' bermaksud temberang........

Maka dengan ini dirumuskan "Auta Keling" bermaksud keturunan keling yang menukar nama menjadi mamak berbin dan berbinti Muhammad,syed,kutty,eeeeeeeee yang telan,rompak harta orang melayu......kah,kah,kah

"Auta Keling "ini ramai berkeliaran dalam gerombolan lanun Umno/Bn dengan melaungkan "Ketuanan Melayu".

Isham...!
Ada lagi satu keturunan yang dipanggil "Megat Selasor"
Keturunan "Megat" bak anjing kepala buruk yang hendak juga menjilat telor Rajagopal......kah,kah,kah.
Bincang kemudian........

Tanpa Nama berkata...

Cadangan :
.Pastikan perkataan dieja dengan betul
.Cuba masukkan perkataan yang lain

Jenuh juga......yang ada 'auta' bermaksud temberang........

dulu dulu kala aorang yang suka menipu,menemberang,dan yang suka mengelentong digelar..
penipu
pembohong
pendusta

kemudian ditukar ke

penemberang
pengelentong
pengoreng
pemborak

kemudian dipinda menjadi bahsa yang popular diera ameno busuk inii.

auta keling(tak sedap didengar/sama maksudnya)
auta kari(sedap didengar /sama maksudnya)

Tanpa Nama berkata...

Ini perangai keling busuk perut, buta perut jenis pedukang makan taik, busuk sunggoh membusuk banyak punya auta punya eee...inilah keling yang melayu cakap kalu jumpa dengan ular, katok keling bukan ular....

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Tuan Isam;

Sekali lu cucuk - 1 bijik tukar jadik 2 bijik.
Dua kali lu cucuk - 50 juta naik 100 juta.
Tiga kali lu cucuk - 100 bilion turun jadik 10 bilion.
Empat kali cucuk - 0 bilion naik 270 bilion.

Kalau rajin cucuk, mungkin banyak lagi yang bakal berubah angka.

Bayangkan lah:
i.Yang kerjanya zzzzzz pon boleh lesap 270 Bilion.
ii. Yang aktif macam madey eeeee tak kan 10 billion saja. Mungkin jugak 10 bilion X 22 tahun. Itu lebih realistik dan munasabah.
iii. Yang super aktif macam ketua kampung baru sekarang nih? Tentulah angkanya yang lesap bakal tinggi lagi memandangkan ketua kampung sekarang ni galak benar dengan teknik-teknik melesapkan mata wang ringgit. (itu tak termasuk jumlah yang dilesapkan oleh tuannya (bik momma))

Cuba kita semua teka, berapakah angka yang akan dilesapkan oleh ketua kampung sekarang ni setelah kampung kita bertukar ketua kampung yang baru nanti? Adakah jumlahnya akan kurang daripada 10 bilion atau melebihi 270 bilion???

Tapi, mungkin jumlah tersebut boleh diterima oleh UBN dan sekutunya seperti SPRM, policia, mehkomah dan yang sewaktu dengannya sekiranya kelesapan ringgit itu dapat diklasifikasikan sebagai "sedekah".

Biol punya manusia UBN yang dah busuk usus taik nih!

Adakah saudara Labukau masih setuju? Atau, mungkinkah sudah bertukar pada eeeee jugak?

Tanpa Nama berkata...

macam apa orang cakap? haha.. macam apa orang cakap? macam auta keling..

-hahaha..

Tanpa Nama berkata...

kah....kah...kah....ertinya, aku soglap sikit jer....tapi mat zzz lagi banyak, dalam masa 5 tahun je. mat monggol lak mcmne, nasib baik suami dia jumpa kotak diraja maka terserlah baiknya peribadi dia kah....kah....kah

Tanpa Nama berkata...

huh, rasis ni.

Tanpa Nama berkata...

sham..taubatlah....
masih ada lg kesempatan selagi hayat dikandung badan...

Tanpa Nama berkata...

Saudara Mat Lendir,

Perjuangan untuk kebaikan tetap akan diteruskan...Gua sokong lu!!! Tapi, kalo sham cakap merapu terlebih, kena sound lerrrr!!! Hahahahahah!!! Baru ader KEADILAN!!! Hahahahahah!!! Sebenonya wa pon kaki bangkang...Hahahahah!!!. Cuma, jgn kecik hati kalo wa suka sesangat pada Ketuanan Melayu yang no EEEEEE....Hahahahaha....Pasal wa mewakili penduduk2 labukau yg masih belom faham atau buat2 tak faham tentang isu2 terhot yg dibawa oleh Sham... Nak wat camne??? Cari makan bro...Tapi, jangan bimbang...wa dah train anak wa jangan mengharap bantuan pada gomen dahhhh....Wa dah train anak wa jadi tukang gunting rambut, jadi tukang jahit, jadi tukang masak, jadi pomen dan kerja2 yg tak mengharapkan ihsan gomen...Kerja yg tak pakai modal besar. Modal besar semua cukong dah rembat ler. Hahahahahah!!!.
Tapi, janganlah bermimpi disiang hari kalau lu rasa melayu labukau nak membuat perubahan konsep terbuka. Hahahahahah!!! Malam skit sham!!! Mungkin tunggu subuh kot....Hahahahahah!!!

siber labukau