Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 Disember 2009

SAEKOR KANG KONG BETINA PULAK



KETUANAN LEMBU




KETUANAN BERMAKSUD LEBIH BERHAK BUKAN TUAN : NIK SAFIAH
-melayau

Ketuanan bukan bermaksud antara tuan dan hamba sebaliknya ia menunjukkan siapa lebih berhak ke atas sesuatu perkara.

Tokoh sejarah, Prof. Emeritus Dr. Nik Safiah Karim berkata, apabila disesuaikan dalam konteks ketuanan Melayu ia bermakna hak-hak keistimewaan perlu dikekalkan kerana negara ini asalnya milik orang Melayu.

Jelasnya, hak itu bukan bermaksud kedudukan Melayu lebih tinggi daripada kaum lain yang mendatang namun ia sebagai balasan pengorbanan mereka berdasarkan catatan sejarah.

"Orang Melayu sudi menerima kaum lain yang berhijrah ke negara ini dan daripada itu, mereka berhak mengekalkan keistimewaan sebagai kaum asal di negara ini.

"Keistimewaan ini juga memberi peluang orang Melayu memperbaiki diri dalam sektor ekonomi yang banyak dikuasai kaum lain," katanya.

KAH KAH KAH..

kah kah kah…INI SUARA SAEKOR KANG KONG BETINA… kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MACAM NAK MENIPU… kah kahkah..

woit… TUAN … ERTINYA .. TUAN LAA… ERTINYA BOSSSLAAA….. NAK KELINTAU BUAT APA kah kah kah..

woit… KETUANAN MELAYU ERTINYA GEROMBLAN NAK JADI TUAN…kah kah kah..

kah kah kah… ORANG LAIN TAK BOLEH JADI TUAN… kah kah kah..

kah kah kah… INI YANG MENIPU…INI YANG BUAT KACAU… kah kah kah..

kah kah kah... KACAU BILA TAK ADA SESIAPA YANG NAK JADI HAMBA...kah kah kah..

woit… MELAYU YANG BAWA KEPALA LEMBU INGAT BETUL BETUL DUDAH JADI TUAN… kah kah kah

kah kah kah… TAPI YANG TUAN IALAH MUNKE MUNKEE GEROMBOLAN ..kah kah kah..

kah kah kah...YANG KERJASA SAMA DENGAN CUKONG CHINA DAN TOWAKAY INDIA… kah kah kah..

kah kah kah… MELAYU KEPALA LEMBU… MATI MATI INGAT DIA TUAN… kah kah kah…

woit… INILAH YANG DIKATAKAN PENIPUAN KETUANAN MELAYU… kah kah kah

nota:
kalau nak jadi tuan lembu
tak ada orang nak marah
kalau nak jadi lembu pun
lagi orang tak marah kah kah kah




10 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

Letih lah kena ulang2 cakap tapi Melayu tetap tak mau faham2..masih ramai yang bodoh..apo nak dikato?

Tanpa Nama berkata...

Isham, mcmana melayu mcm kita ni nak pandai??? asyik2 makan kangkong tepi longkang ajer. Kah kah kah. Malas memanjangggggg!!! Semua nak ekspres!!! Nak kaya ekspres!!! Nak pandai Ekspres!!! Nak makan pon ekspres!!! Itu sebab otak jadi kangkong!!!. Aku tak kata kat melayu pandai tau!!! Aku kata kat diri aku & kau!!! Kah kah kah kiok

melayu bingai

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ni sebenarnya topeng kepada Malayan Union

Umno lah yang menjadikan negara ni berbilang bangsa

sampai bila agaknya negara ni terus-menerus didukung oleh mereka-mereka yang sudah sakit otak ini

Tanpa Nama berkata...

Banyak lagi Prof Kang Kung yang kelabu asap kerana dah termakan dengan konsep Ketuanan Melayu tanpa disedari pada realitinya bahawa Ketuanan Melayu ini hanya menguntungkan semua Ketua Bahagian parti UBN. Merekalah yang sapu habis harta negara, lihat saja mahligai banglo mereka, akaun bank mereka dan kereta mewah mereka dan bandingkan dengan rakyat lain yang cuma dapat rumah sebiji, subsidi baja,subsidi petrol, jalan tar, masjid/surau/dewan atau balai rakyat, sebiji kereta dan tiada harta lain.
Panglima Ketuanan Melayu tak habis-habis klentong orang Melayu rakyat asli, terbanyak, termiskin dan beragama Islam dan hak suku kaum lain juga dibela dalam perlembagaan. Orang Melayu majoriti dan suku kaum lain kena terima hakikat ini TETAPI izinkan mereka (pembela Ketuanan Melayu) garap semua harta negara.Mereka memperhambakan kita yang masih bodoh dan belum celek lagi dan mahu terima bulat-bulat konsep Ketuanan Melayu yang diikat ke hidung Melayu pekak bagi membenarkan perompakan harta negara, kemudian itu mereka akan membicarakan pula ketulenan dan kesucian agama Islam.
Semua panglima termasuk Prof Kang Kung Ketuanan Melayu akan cerita hal yang sama bagi meneruskan amalan mereka memperbodohkan orang Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Maksudnya lebih berhak? Umno lebih berhak kelintau rakyat ke?

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

HajiKepalaLembu berkata...

ni yg aku marah ni...sebut2 pasal kepala lembu ..

mighty berkata...

bodoh punye Prof. Emeritus Dr. Nik Safiah Karim. sia2 je la kau blaja tunggang terbalik. bljr tnggi2, bodoh tingkat2. kahkahhhkahhhhhkahhhhhhhkahhhhh... bahalol.
aku rasa la, dia ni pakar tunggang terbalikkan ayat. ape punye kangkung la ni, goreng belacan pun x sedap. buang minyak je.

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya selagi ada org-org macam awak ni, mestilah tak maju. Tak habis-habis buat aktiviti buang masa.

Mat Lendir kg Lonek berkata...

Setau gua la bro, kang kong ni bukan pakar sejarah pun.

kang Kong ni pakar bahasa kat UM dulu. Kononnya antara yang bising pasal PPSMI.

Tak kan pakar bahasa tak paham maksud "tuan"? Buat apa nak konar baring sana sini. Ni kalu madey tau mesti marah ni!

Tenguk kamus Dewan Binasa dan Petaka, tak kan tak jumpa?

Aparaaaa?

Tanpa Nama berkata...

bila masa pula orang melayu orang asal dekat tanah nie..?

orang asal di sini ialah orang asli..
orang asli la...ORANG ASLI...