Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 Disember 2009

HABIS TANAH TERGADAI - TINGGAL KERBAU SAEKOR





SABTU INI DI SHAH ALAM





KAMPONG BEREMBANG - HABIS TERGADAI




PEMUDA PAS BANTAH TUKAR STATUS TANAH MASJID - malaysiakini

Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) mesti menjelaskan kontroversi projek pembangunan di atas tanah yang asalnya diperuntukkan untuk pembinaan sebuah masjid di Desa Sri Hartamas, Kuala Lumpur, kata seorang pemimpin Pemuda PAS.

"Pemuda PAS Wilayah Persekutuan berasa pelik. Bagaimana sebuah tapak masjid boleh ditukar statusnya kepada tapak 'perniagaan (bangunan)' walhal sekeliling kawasan itu sudah mempunyai pusat perniagaan yang mencukupi dari keperluan," kata timbalan ketuanya Herman Samsudeen.

"Pemuda PAS Wilayah Persekutuan menggesa agar pengarah MAIWP dan pihak-pihak berkaitan menjelaskan kepada rakyat punca sebenar perubahan tapak masjid dan mahu ia dikekalkan atau digantikan dengan tanah lain kerana kita harus sedar tanah milik umat Islam sama ada Melayu atau bukan Melayu semakin berkurangan di Wilayah Persekutuan."

Beliau juga mempertikaikan pembabitan dua syarikat yang didakwa mempunyai kaitan dengan pemimpin kanan Umno Wilayah Persekutuan dan juga Selangor.

KAH KAH KAH…KAH KAH KAH..

woit… DULU KAMPONG BEREMBANG… HANCUR … kah kah kah..

woit… SEBELUM ITU KAMPONG CHU BADAK… HANGUS… kah kah kah…

kah kah kah… TAPAK MASJID PUN GEROMBOLAN JUAL… kah kah kah..

kah kah kah.. APA BOLEH JUAL JUAL... kah kah kah..

woit… NANTI MARAH KAN CHINA… KATAKAN CHINA AMBIL TANAH MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… YANG PELINGKLUP TANAH MELAYU INI…. MALAOAN MELAYU JUGA… kah kah kah…




17 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Sama diBangsarBaru..tanah lapang untuk rakyat di rembat dan jual kepada syarikat bumiputar jual kereta mewah.
Sampai hari ini , semua malaon tak mengaku.
Yang hebat nya ialah jual kereta tapi pakai nama syarikat pelancungan.
Ini pelacuran , bukan pelancungan dah.
Lepas dapat wang kopi O boleh sembahyang lagi dalan masjid Bangsarbaru..hahaha...lepas sembahyang bolih minum beer dekat masjid.
Inilah kehebatan setan setan bn

Tanpa Nama berkata...

INi lah ahsil perjuangan UMNO.
mereka akan memperjuangkan apa-apa yanga da kene mengena dengan perut dan mulut mereka sahaja.
Semua perjuangan akan dipastikan mendapat pulangan yang setimpal.
Sama seperti PKFTZ.
Bila lagi semua orang kuat UMNO akan diheret di mahkamah?
Takkan lah MCA saja yang kena heret naik court?
Org UMNO yang jadi CEO dan segala macam O ni bila lagi?

Tanpa Nama berkata...

kat danau kota setapak pun, MAIWP tukar tanah tapak masjid kepada pusat komersial walhal bangunan kedai lebih dari mencukupi di danau kota

Tanpa Nama berkata...

Tak apa, tak apa!!! selagi aku & famili dapat hidup senang lenang, lantak pi mrk nak tibai apa!!! Tetapi!!!Aku akan menentang hingga titisan darah terakhir kalo aku dah pakai cawat!!! kah kah kah kiok

melayu bingai

Sukj berkata...

APA YANG BOLEH TELAN...TELAN

APA YANG BOLEH GADAI...GADAI

APA YANG BOLEH ADJUST...ADJUST

APA YANG BOLEH KOREK...KOREK

UMNO DIJAJAH OLEH 'MAHAFIRAUN' !

MELAYU HANCUR...ISLAM LINGKUP...NEGARA MUFLIS...KERANA FIRAUN

tok sidek berkata...

ha ha ha...itu gaya grombolan laaa..


nk promo sikit paklong tt

rumah rehat di port dickson

http://lamantoksiidek.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

ni pernah berlaku di taman melawati, di mana tanah untuk buat surau telah dirampas oleh ketua bahagian umno gombak dan dia bina rumah bunglo atas tanah tuh..padan muka asyik tanah runtuh kt situ setiap tahun..balasan Allah s.w.t

Tanpa Nama berkata...

korek2 lagi....byk lg yg tak betul... tolong jgn biarkan wang zakat wang org islam dikongsi2 mengkayakan dua tiga kerat kroni...

mudz berkata...

TT jenguk kat pejabat tanah...kebanyakan pegawai ada cukong bela....pegawai tanah guna proxy......habis tanah dijualkan kat cukong.

Tanpa Nama berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/119853


PM saran rakyat pelajari Mandarin

Kena belajar bahasa perancis juga.. supaya tak perlu jurubahasa dari mongol

Tanpa Nama berkata...

MAJLIS AGAMA ISLAM NI KAT NEGERI MANA PUN SAMA SAJA, SELAGI BADAN TU DITERAJUI ORG GEROMBOLAN... DUIT ZAKAT PUN DEPA SELEWENG...
OLEH ITU TUAN-TUAN... BAYAR ZAKAT KITA KEPADA SEKOLAH-SEKOLAH AGAMA RAKYAT , JGN BAYAR KEPADA USTAD-USTAD GEROMBOLAN NI...

Tanpa Nama berkata...

bukan setakat tapak surau, tapak taman permainan kanak2 pun ketua pemuda cawangan di sebuah kg di n9 pun bertukar tangan. taman kanak2 sudah jadi banglo. akhirnya suami isteri panas, bercerai berai....semua gara-gara tak amanah.

Kebenaran Asalama berkata...

Hamba bawa cerita ttg asal usul Melayu di www.terjah.com forum agama. Sila lawati jika berkesempatan dan inilah peluang menjadi Melayu yg sebenar.

Sudin berkata...

Gerombolan lanun perompak Umno dengan kerjasama Chukong MCA dan ular MIC kalau boleh KAABAH dekat masjidil haram tu dia orang nak jual.
Nafsu serakah mereka dah tak ingat halal haram.
Duit tabung haji lagi mereka telan.
Masjid lagikan mereka roboh inikan pulak tanah masjid.

Cakap orang putih berdepas-depus..!

Ayam katik aku tengok tengkuk pun dah tak ada.Udah jadi kerbau pendek gamaknya?

1Melayu,telan sana,telan sini...jadilah "Ketuana Melayu"
Kasta pariah pun kalah....!!!

almatayer berkata...

Orang Umno ni sumpah junjung kaabah pun aku tak percaya...kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

kes tanah MAIWP dijual untuk pembinaan bangunan kedai di desa sri hartamas bukan kejutan. sesiapa yang melalui jalan itu boleh melihat terpampangnya papan tanda projek yang sudah bermula itu. Usahasama antara WAIWP dengan pemaju GLOMAC. Yang dimusykilkan, apakah terma terma usahasama ini? Siapa yang untung sedikit, siapa yang untung banyak. siapa yang dapat teka betul, tidak ada hadiah diberikan. GLOMAC pemaju tersenarai di bursa KL, MAIWP badan kerajaan. MAIWP dapat tulang, Glomac dapat tenderloin dan steak. kalau nak buat usahasama pun, buatlah dengan Tabung Haji. Kelulusan petukaran status tanah ini melibatkan Datuk Bandar (yang menurut perintah), Menteri Agama, dan PM ketika itu. Dato FD Mansur of Glomac pembodek kuat UMNO, dan salah satu kroni UMNO.

Bagaimana pun, untuk pengetahuan umum, tapak itu mungkin kurang sesuai untuk masjid kerana suasana perniagaan sekeliling yang banyak menjalankan perniagaan makanan dan minuman yang menyalahi Islam. Di Desa Sri hartamas, terdapat surau persendirian, seperti di tingkat atas Restoran Pelita, dan Surau Bomba Desa Sri hartamas. jauh sedikit ialah Surau Sri Hartamas di Taman Sri Hartamas, berdekatan Stesyen Minyak Petronas. lebih jauh sedikit ialah Masjid Wilayah Persekutuan dan Masjid Bukit Damansara, dan Surau INTAN.

sri hartams

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Waa Broo, lu kutuk gua aaaaaa!

Kalu gua tak jual tapak masjid tu, mana gua nak nak tibai duit lagi?

Ni zaman meleset broo. Apa boleh jual, gua jual! 10 persen broo! banyak tuh!

kalu broo tau mana-mana tapak mesjid ke, tapak skolah ke yang belum kena jual, broo sound gua.

Gua boleh kasi jual. Gua bagi broo 10 persen!

Kata mat punai Amuno....