Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 15 Disember 2009

SATU LAGI PERCUBAAN HENDAK MENIPU MELAYU




BUKU YANG AKAN MEMBOGELKAN MAHAFIRAUN DENGAN KELENTOMG KELENTONG NYA






TAK PAYAH LAH TIPU MELAYU




KUASA BAHASA INGGERIS AGAR TIDAK DIJAJAH SEMUA KATA MADEY


Rakyat Malaysia amat perlu menguasai Bahasa Inggeris bagi membolehkan mereka memperoleh ilmu dengan lebih cepat dan memastikan negara ini tidak kembali dijajah, kata Mahathir Mohamad.

Bekas perdana menteri itu berkata, rakyat negara ini tidak akan dapat menguasai sesuatu ilmu dengan cepat jika mereka tidak menguasai bahasa tersebut.

Kegagalan berbuat demikian akan membuka jalan kepada pihak yang lebih berilmu menguasai dan mempengaruhi mereka sama ada secara langsung atau sebaliknya.

"Bahasa Inggeris adalah bahasa bagi Zaman Pengetahuan ini. Negara yang tidak menguasai Bahasa Inggeris bukan saja akan ketinggalan, malah menghadapi risiko dijajah, sama ada secara langsung atau tidak langsung.

KAH KAH KAH..

woit…TUNGGU DAN NANTI… kah kah kah..

kah kah kah.. BUKU YANG MEMBOGELKAN FIRAUN INI MEREMBAT 100 BILION RINGGIT… kah kah kah…

kah kah kah… KENA JAJAH ? KENA JAJAH SEKALI LAGI?... kah kah kah..

kah kah kah…AKAN DI UMUMKAN BAGAIMANA FIRAUN EEE INI MEMBUAT PERJANJIAN RASHIA DENGAN AMERIKA… kah kah kah..

kah kah kah... AKAN DIBERITAHU BAGAIMANA FIRAUN MEMBENARKAN AMERIKA MASUK... kah kah kah..

woit... CAKAP GEDEGAR DEGAR... TERBERAK DALAM LOKAR... kah kah kah..

woit… JANGAN LAH NAK TIPU MELAYU… kah kah kah…




17 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

Sudah lah,Firaun..

sebelum sape2 nak percaya ckp Mahathir ni,pergilah buat statistik,tengok apa pencapaian negara2 bukan native tongue English tapi utamakan English..berape je negara2 yg sibuk guna english ni yg maju??..tak payah lah dengar Mahathir ni kencing lagi..

bukan nak menolak bahasa Inggeris atau bahasa2 lain..memang bagus kita kalau kuasai banyak bahasa tapi ape logik guna sains n maths utk kuasai bahasa??mana2 pakar linguistik yg bukan kangkong atau kaki bodek akan cakap satu2nya cara kuasai sesebuah bahasa adalah melalui sastera bahasa tu..

sibuk cakap "ketuanan Melayu" tapi tuan jenis apa yang tak mahu pakai bahasa sendiri??..kahkahkah..blah la wei!

Tanpa Nama berkata...

Kalo otak memang bingai...tahu semua bahasa pon tak guna!!! Wa dok lama kat korea...dah terbukti teori bahasa ni tak bleh pakai!!! Baik war2 kan makanan yg sihat utk otak kepada melayu nihhh....Tak sedar2 kena bodohkan ajer sampai kiamat.

melayu bingai

Tanpa Nama berkata...

dedahkan aje.. kah kah kah kah kah

mereka ni semua nak suruh orang cakap oang putih tetapi dalam masa yang sama memperbodohkan melayu

sampai bila melayu ni tak habis-habis nak jadi telebih bijak dan terlebih BODOH !!!

kah kah kah kah kah

Johan 23.01.84 berkata...

Buku pasal Mahafiraun tu mahal gila..takpe kang gua beli,gua akan letak dlm format pdf ebook,kasi orang download free..kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Isham, banyak makan kimchi dan budu pada melayu yg macam kita nih!!!

melayu bingai

Tanpa Nama berkata...

Kalau semua melayu membaca apa saja bacaan dlm Bahasa Melayu yg ada di dunia nie yg dah sedia ada dan berfikir secara rasional... nescaya semua org pun boleh jadi cerdik.
Riasalah ilmiah bahasa melayu yg ada pun org malas nak baca, inikan pula nak baca buku bahasa orang lain. membaca sekadar nak pas periksa... bukan utk TAHU.

Safaju berkata...

Hmmm tak kisahlah Dr M nak cakap apa mengenai bahasa ni kan, tapi menguasai banyak bahasa memang ada kelebihannya, kita kena akui bahan-bahan banyak dalam bahasa Inggeris. Jadi silapnya, di mana? Mana pergi usaha penterjemahan? Bila sampai kat U guna buku bahasa Inggeris jugak...

Tanpa Nama berkata...

Pemikiran umat melayu dah lama dibasuh dengan ketuanan melayu.

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

MIBU BULAN. berkata...

Sampai leni ONE Malaysia masih dijajah... Undang Undang dan sistem pemerintahanya masih ala Penjajah... Bila hukum Islam mahu dicadangkan,depalah kehadapan membantah.... Itulah sebabnya tuhan turunkan bala - Jenayah yang semakin meningkat dan gejala sosial yang menjujikkan.... Ulamak dan Mufti hanya menikus tidak berani berbuat apa apa.....

-:: zeNGoth ::- berkata...

Where can i buy this book ?
Kat Dewan Bahasa & Pustaka ada tak...hahaha

Tanpa Nama berkata...

Negara seperti Sepanyol,Rusia, China, Jepun, Korea Selatan,Perancis adalah antara negara maju yang tidak mengguna bahasa Inggeris, apakah mereka akan dijajah atau ketinggalan dalam ICT?
Madey ni lain tiada asyik nak mengrapu, dialah bapak BTN yang mahukan Ketuanan Melayu dikekalkan maknanya menggekalkan bahasa Melayu/Islam/Raja-raja Melayu dan adat istiadat semuanya yang konservatif dikekalkan. Apa dia merepek negara ketinggalan , kena jajahlah hakikatnya Ketuanan Melayu dah sapu habis harta negara melalui korapsi dan urus tadbir bekelas dunia ketiga. Kenapa beri Madey pablisiti dia merepek lagi ni.Dah habis RM100 bilion dek kelicikan Madey memerintah selama 22 tahun, nak cakap pasal bahasa Inggeris lagi? Esok apa lagi nonsense Madey pulak?

HajiKepalaLembu berkata...

Jepun tak pandai cakap inggeris pun tak pernah dijajah.

shahmetal berkata...

Memang benar terdapat negara maju yang tidak menggunakan Bahasa Inggeris.

Tetapi adakah para2 ilmuan kita cukup kompeten utk menulis buku2 rujukan yang 'baik' dalam bahasa Melayu? Siapa2 yang beljar di IPTA tempatan, tntu lagi tau.

Setakat ini, tidak.

Jalannya? Tepuk dada tanya selera. Masing2 ada cara masing2.

Tanpa Nama berkata...

Anak:Maha apa?
Ayah:Maha Firaun nak..
Anak:Maha Apa?
Ayah:Maha Firaun nak..
Anak:Maha Firaun ni orang ke hantu ayah?
Ayah:Ooo Maha Firaun ni bapak segala jembalang2 kat malaysia ni nak..kalau nak tahu kena beli buku dlm bahasa ongputeh nak...atau boleh baca kat TT je ye nak...kalau cari kat Mesir sampai kiamat pun x jumpa tau firaun camni...

Sudin berkata...

Dey Mahathir setan !
Hang makan nasi/capati sepatutnya jadi akai.....!
Sebab mentedarah duit haram banyak sangatlah jadi macam ni...!
Makan duit haram jadi setan ! Tak jadi akal.Hari-hari ada saja benda yang nak di tipu....

Perut anak-anak kena isi dulu...!!!

Bahasa syurga hang tak mahu belajar..?
Bahasa orang putih haram jadah yang hang ingat sampai mati....

Modul BTN hang juga yang pertahankan.

Lidah bercabang macam ular !
Dah kata dah...!sebab makan duit haram banyak sangat....sampai tak tahwan hala.
Apa lagi yang hang nak tipu lepas ni...?
woit....mamak haram jadah ! hang kena ingat...!Anak cucu-cicit hang makan duit haram....!Sampai bila-bila orang dok ingat,hang tak kesian kat cucu-cicit keturunan mamak hang ?
Hang betoi haram jadah...!!!

Kalau nasi tak dak hang nak belajaq bahasa apa ?
Kalau perut kosong,kepala hang aku cari dulu !
Babi punya mamak !

Yang sudah tu sudahlah....!
Tak reti-reti.....!

Mat Lendir Kg Lonek berkata...

Broo!

Mana ada kena jajah? 52 taun merdeka mana ada ampotih jajah?

Sapa jajah kita skang? Sapa jual kita skang? sapa jual tanah mesejid?

Bukan omputih kan? Owang Amunu kan?

Aparaaaa!

Tanpa Nama berkata...

"To set things straight, Tun Mahathir’s grandfather was indeed an Indian Muslim. And the indian ancestry stops there. His grandfather married a malay woman and produced Mohamad Iskandar, the first headmaster of Kolej Sultan Abdul Hamid.

Mohamad Iskandar married Wan Tempawan Wan Hanapi and had Tun Mahathir as the youngest son.

In any standard, he is a malay. But many people still see him as a mamak and ostracise him for trying to be more malay than a mamak. Even if we go technical, Tun Mahathir is 75% malay, and 25% indian. Isn’t that enough justification to see that he is malay after all?"

(Excerpt from http://jebatmustdie.wordpress.com/2009/12/16/2626/)

Im wondering is there any fraction or percentage in selection of race??? 1Malaysia ethical blogger..

"Hasta La Victoria Siempre"

Lone Ranger