Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Disember 2009

SALAH FAKTA DAN SALAH GAMBAR



INI DEMO GEROMBOLAN KE ?





PENYOKONG UMNO DEMO BANTAH NIK AZIZ
– malaysiakini

Beratus-ratus penyokong Umno mengadakan bantahan terhadap Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung hasratnya untuk berdoa memburukkan perdana menteri dan parti itu.

Mereka berkumpul kira-kira sejam bermula 10 pagi tadi di depan kompleks pentadbiran kerajaan Kota Darul Naim, yang menempatkan pejabat menteri besar, untuk menyerahkan memorandum kepada setiausaha pemimpin PAS itu Annual Bakri Haron.

Memorandum itu mendesak Nik Abdul Aziz memohon maaf kepada Datuk Seri Najib Razak dan juga menggesa mursyidul am PAS meletakkan jawatannya.

KAH KAH KAH…

woit… MAAF KAN KAMI… MAAF KAN KAMI… kah kah kah..

kah kah kah.. NAK BURUKKAN?...kah kah kah...

kah kah kah... NAK BURUKKAN ISTERI ROSMAH MACAM MANA?... kah kah kah…

woit… INI PUN SALAH FAKTA … kah kah kah..

kah kah kah...NIK AZIZ BUKAN BURUKKAN ISTERI ROSMAH… kah kah kah..

kah kah kah…NIZ AZIZ DOAKAN AGAR MAT MONGOL HANCUR BERASAMA GEROMBOLAN… kah kah kah..

woit... BURUKAN LAIAN MAKNA... HANCURKAN LAIAN MAKNANYA... kah kah kah

woit… PASAL APA NGOOOK SANGAT NI....FAKTA INI PUN SALAH… kah kah kah..

nota:

bagus - demo semakin diterima sebagai budaya politik.
teruskan lagi.


madey kata demo bukan budaya kita

biar madey jadi anak kecil main api
biar madey menangis menampar muka sendiri kah kah kah




41 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan jadi beruk-beruk di jalanan wahai pemuda umno, ini ketua hang yang cakap nih, hehehehe

budak kampung online berkata...

kah kah demo la ni tak serupo mulo. bikin malu ameno sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Ya kita demo di Parlimen pula membantah pentadbiran kerajaan pusat yang tidak cekap, Kelantan mesti dibayar royalti bukan wang ehsan!!!!!!!!!!!! Kita demo lagi bantah BTN buat pelajar jadi bodoh!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

pemimpin yang adil akan didoakan kebahagiaannya....pemimpin yang rasuah....tak adil..........penipu...pembohong..pembunuh ...dan macam macam lagi juga AKAN DIDOKAN UNTUK KEHANCURANNYAN..aminnnn.
bukan TGNA aje yang akan berdoa saya pun akan mengaminkannya sekali..

nie parti serpihan UMNO ke,,dia orang buat domo apa...nak mintak TGNK ajar baca doa makan ke...TGNA cakap doa makan nasi dia boleh ajarkan...doa makan rasuah kena belajar ngan MADEYYYY...NAJIB & BIK MAMA.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya tak sampai 200 yang berdemo, itupun orang gila mana yang diupah untuk melolong tak tertawan, kemudian utusan melayau merepek kata ada 1,000,000 berdemo! Ini cerita gila babi dari media arus perdana, sama seperti demo menentang Guan Eng di George Town ataun Tanjung Penaga. Buka apapun tapi media gila babai sudah mendramakan bagaikan tunjuk perasaan semasa di Kesak highway atau demo Hindraf atau Reformasi dulu.

Tanpa Nama berkata...

Umno sudah kuno

MissXYZ berkata...

kepada pemimpin UMNO sila jaga bini masing2 dulu. jgn ckp aje lihat ini http://norfadhillah1810.blogspot.com

mosabit berkata...

aku cadangkan pemuda grombolan bayar tinggi kepada ularmamak grombolan seperti tok peti harusana harusini ker...untuk baca doa bagi menepis bacaan doa TGNA tu.....

lagi tinggi bayaran ..lagi tinggi doanya pergi kelangit...susah susah suruh jer muzafar angkasawan tu tolong bawakkan doa tu keangkasa dulu untuk kajian kemakbulannya.....

kah kah kah kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Membunuh tak takut, mencuri tidak takut, menipu tak takut, merompak, tidak takut, merogol tidak takut.

Tapi kepada pada doa, mereka jadi takut...? Kelakar sungguh.

Untuk pengetahuan penyokong Najib. Dalam Malaysia mana ada tuhan. Tuhan ada hanya dalam mahkamah. Segala kejahatan diampunkan tuhan dalam mahkamah. Oleh kerana itu kita mesti sembah Ghani Pattail kerana dia paling hampir dengan tuhan.

Kenapa nak takut dengan doa TG Nik Aziz...?

Oleh kerana doa menjadikan syaitan dalam diri orang UMNO jadi takut maka kita sarankan supaya setiap hari jumaat seluruh rakyat Malaysia yang beragama islam adakan majlis doa laknat untuk hapuskan syaitan dalam tubuh pendokong parti UMNO.

Mereka takut dengan doa... kah kah kah ... sah mereka itu adalah jelmaan hantu raya.

Tanpa Nama berkata...

malulah aku ada org melayu bodoh mcm UBN ngok ni.pasal doa pun nak kecoh.kalau kau org x berniat nak tipu kelantan yg takut sgt doa tuan guru tu apahal?kalau kata tuan guru bukan ulama,yg takut sgt apapasal.kau org takut pasal mmg berniat jahat dan mmg tuan guru tu ulama.doa ulama dan org yg ditipu insyaalah dimakbul.otak letak kat kepala lutut.mcm ni ke parti yg perintah msia?malau malu ...

Tanpa Nama berkata...

mBegitu lah daulatnya TGNA... baru kata nak berdoa semua berok2 gerombolan kecut teloor kontot peliaq ketakutan.. Malikul-sembab tercirit2 dalam seluar, meleleh sampai ke kaki sebab Malikul-sembab pakai seluar dalam kulit...kah kah kah.

Woiii..umngok.... pi lah berdemo kat chennai dan bawab balik BALA biar dia semayang hajat tolak bala..

TGNA berdoa minta pada Allah swt supaya dijahanamkan orang2 yang berniat tidak baik pada negeri kelantan.. Jika isteri Rosmah berniat tidak baik dengan menidakkan duit royalti pada Kelantan maka jika dimakbulkan Allah swt maka akan hancurlah isteri rosmah..

jika dia berniat baik maka janganlah susah hati wahai gerombolan, tidak akan ada apa2 yang berlaku.. berani kerana benar, takut kerana salah..

Oleh kerana isteri rosmah, malikul-sembab, wak sauk melenting, maka benarlah apa yang di sangkakan bahawa mereka2 itu tergolong dalam golongan2 orang yang berniat tidak baik..

Sebelum apa2 berlaku, elok lah di beri royalti pada kelantan, bukan ehsan.. janganlah memperbodohkan rakyat wahai isteri rosmah. jangan lah kata royalti dan ehsan tu sama..janganlah menipu melayu.. jangan perbodohkan melayu..tolonglah wahai bini rosmah..

dulu terengganu jatuh ketangan PAS, dengan serta merta royalti di tarik balik dan di bagi duit ehsan... kalau dah royalti dan ehsan tu sama mengapa mahafiraun bersusah payah stop royalti, biarkanlah sebab tak ada beza..sama saja..

So...wahai bini rosmah, royalti dan ehsan tak sama..pergi lah ko tanya ayahnda hang mahafiraun tu minta penjelasan..bodoh tongong..bokbong..

udah udah lah tipu melayu...

laknatlah engkau kalu niat tak baik..

memang patut ko rasa takut sebab ko buat salah..

Tanpa Nama berkata...

ahaha,

si gerombolan ni mmg cakap tak serupa bikin.

rasa macam nak sepak2 je.

Tanpa Nama berkata...

maka berebut-rebutlah ulama-ulama gerombolan membidas TGNA....
ulama anak kecil main api pun bersemangat memberi pendapat (mana tahu satu hari nanti diberi jawatan pak menteri pegang hal agama)...
menghairankan, menakjubkan, memelikkan, mengelirukan kerana sampai sekarang semua senyap bila ditanya hukum ISA dalam islam...mungkin kerana kealiman mereka hanyalah untuk gerombolan sahaja........kesihan

Tanpa Nama berkata...

kehkehkeh...
menurut cerita saksi di tempat kejadian...

tiga orang dari mereka tu dibenarkan masuk untuk jumpa tok guru...

tiga ekor yang dipilih tu pun... jalan la sampai kat pagar... terus patah balik...

pengecut la tu... kat dalam tu penyokong pas dah tunggu dah... ekekekke....

Tanpa Nama berkata...

woi prdm... bila nak test peluru ngan meriam air tu nanti lama tak guna, jem!!!! pr dah x demo gerombolan pulak buat... apa lagi, pancutla.... kalau bajet kurang kami kutip derma atau ap boleh mohon ke parlimen luluskan bajet tambahan utk beli peluru!!! mana prdm berani kacau puak gerombolan ni berdemo.... dah kepala dia makan sepinggan dengan gerombolan........

Tanpa Nama berkata...

BUKANKAH MENIPU BERULANG KALI ITU MUNAFIK?

Lantas apakah hukum mendoakan orang yang munafik?

Nabi s.a.w pun pernah berdoa laknat untuk orang-orang munafik dizaman baginda dengan menyebut nama-nama mereka.

Imam At-tarmizi ada meriwayatkan hadis, bahawa Nabi SAW ada berdoa dalam peperangan uhud;

اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ اللَّهُمَّ الْعَنْ الْحَارِثَ بْنَ هِشَامٍ اللَّهُمَّ الْعَنْ صَفْوَانَ بْنَ أُمَيَّةَ

Maksudnya;
"ya Allah, berilah laknat terhadap Abu Sufyan. Ya Allah, berilah laknat terhadap Al-haris bin Hisyam. Ya Allah, berilah laknat terhadap Safwan bin Umayyah"

Ekoran doa nabi SAW itu, menyebabkan Allah SWT menurunkan firman-Nya;

لَيْسَ لَكَ مِنَ الْأَمْرِ شَيْءٌ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ أَوْ يُعَذِّبَهُمْ فَإِنَّهُمْ ظَالِمُونَ

Maksudnya;
" Tak ada sedikitpun campur tanganmu dalam urusan mereka itu atau Allah menerima taubat mereka, atau mengazab mereka karena sesungguhnya mereka itu orang-orang yang zalim."
(Surah Al-Imran : 128)

Kemudian dari turunnya ayat ini, menyebabkan mereka yang nama-nama mereka disebut oleh nabi dalam doa tersebut bertaubat. Dan Allah telah mengampun dosa mereka, bahkan selepas itu, mereka menjadi orang islam yang baik.
-Hadis riwayat At-tarmizi-

Ada juga yang mengatakan Nabi pun tak pernah berdoa keburukan sesama Islam.
Terdapat hadis Nabi yang diriwayatkan dari Salmah bin Al Akwak r.a bahawa dia berkata:
Sesungguhnya seorang lelaki telah makan bersama nabi s.a.w menggunakan tangan kirinya,lalu nabi bersabda,
"Makanlah dengan tangan kanan mu!"
Lelaki itu berkata,"Aku tidak boleh(mampu)"
Nabi bersabda dengan nada yang tegas"Engkau tidak mampu?Sebenarnya bukan ia tidak mampu tetapi kesombongannya itu menghalangnya dari melakukannya,"
Kata salmah;Selepas peristiwa itu lelaki tersebut tidak dapat mengangkat tangannya untuk menyuap makanan.
http://akumelayuislam.blogspot.com/2009/11/nik-aziz-doaapsal-umno-takut.html

Saiful berkata...

geng2 gerombolan ni dah tak dak kerja...kontrak semua dah kurang..byk masa lapang...nak enjoy duit pun dah kurang..apa lagi..perabih ayaq liuq la..buat demo..lepas tu kurang2 dapat nasik bungkuih..sumbangan ikhlas dari gerombolan..tahniah tok guru.. cam tu baru power..teruih terang2 doa..pi mampuih gerombolan..yg nak takut sgt dgn doa pasai apa..ni mesti depa tau doa tok guru..InshaAllah diterima..jeng2..gue pun selalu berdoa..cam ni..

Tanpa Nama berkata...

Marilah rakyat semua bersama-sama berdoa agar UMNO/BN dihancurkan secepat mungkin !!!

UMNO/BN bukan sebuah kerajaan yg boleh diharap oleh rakyat, malah mereka ni semua perompak2 wang harta rakyat, penyamun, perasuah besar !!!


Dakis

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH . . .


demo lono tok supo mulo

tok berani kawe nak tego

kah kah kah . . .kah kah kah . . .

cam kimak je gerombolan...

akuumnobangang berkata...

hai sham,,takkan puak umno tak tinggalkan setinta emas secoret rasa kat ruangan kau ni

pi mampos umno,,aammiiinnnnn

Tanpa Nama berkata...

Kalau semua salah , apa yg betul ?

Tanpa Nama berkata...

Kenapa orang UMNO tu dikata kafir ?

Tanpa Nama berkata...

Setiap saat mengata sana sini , mana perjuangannya ?

Tanpa Nama berkata...

Mencerca , menjaja salah orang sini sana apa hukumnya ? Di mana kebenaran sebenarnya ?

Tanpa Nama berkata...

Mengata sana sini budaya siapa ?

Tanpa Nama berkata...

Sebut nama sana sebut nama sini , jaja salah sana , jaja salah sini , di mana dakwahnya ? Apa hukum yg dipakai ?

Tanpa Nama berkata...

Islam sebenarnya bagaimana ?

storm62 berkata...

wei polis tidur ke? depa ada permit ke? polis tunduk kpd umno ke?.....kalo diIpoh, polis dah tangkap la, minum teh kat restoran pun tangkap, baju hitam semua tangkap....la ni kat KB polis buat tak tau....phtuiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Mencerca , menjaja salah orang sini sana apa hukumnya ? Di mana kebenaran sebenarny........whats that mean,,,,,ni org mana ni?????ustak mana ni???tok guru pondok mana ni???//

HajiKepalaLembu berkata...

Napa org umno takut sangat dengan doa nik aziz ni..apa nak ditakutkan. saiful bersumpah dgn nama Allah pun relaks saja..

Tanpa Nama berkata...

aik kata demokrasi.. takkan nak demo kat klantan pun tak boleh.. dulu bagai nak rak demo kat klcc, kat masjid negara.. kat istana, kat perak.. banyak malaun PAS yang terlibat..Ini baru permulaan bang oi..baru silat pulut pembuka majlis..

Tanpa Nama berkata...

Berapa buah trak FRU standby kat situ dengan air pancut kuning dia....

Tanpa Nama berkata...

Agak-agaknya boleh saman tak Utusan, TV3 dan Bernama sebab mengelirukan fakta berkenaan jumlah demonstrator yang hadir ni. Kalau boleh saman, saman je, lagi elok Kerajaan Kelantan yang saman. Tak leh cekau duit royalti, cekau je duit saman. Walau pun tak sebanyak duit royalti tapi mampu menjahanamkan ekonomi UMNO/BN.

Tanpa Nama berkata...

Islam sebenarnya bagaimana ? Mengata dan menyumpah ?

Tanpa Nama berkata...

water canon yg digunakan utk menyurai rusuhan puak puak gerombolan bila dipancut tak keluar air, gas pemedih mata yang ditembak tak keluar asap, kah...kah...kah....
Kebal sungguh gerombolan nie...

Tanpa Nama berkata...

Syabas TGNA teruskan usaha berdoa dan bersolat hajat kerana itulah senjata paling ampuh orang2 islam.
Syaitan sayitan akan menjerit ketakutan dan kepanasan panas...panas ...panas seperti api neraka, bertaubat lah puak puak gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

tahniah diucapkan kpd TT yg mencecah 5juta pengunjung!!!!

broooo... berkata...

nah ini baru permulaan habuan yang dicurahkan hasil sumbangan "wang ehsan" yang disalurkan oleh najib baru2 ni...
ini salah satu saluran "wang ehsan" akan diagihkan di Kelantan...

tapi setahu aku lah "bapak beruk KJ" pernah melebel mereka2 yang berdemo jalanan ni sebagai spesis "beruk makyeh"... apa mereka2 ni semua dah transform ke spesis itu ke??? kesian... kesiannnn...


-----------------------------------

dibawah ni pulak laporan bergambar utusan meloya... 1/12/09. sumber dipetik dari bernama... (tapi setakat pukul 01:50am aku cari bahan ni tak ada pun di bernama online... boleh caye ke ni??? ada sampai 1000 ke yang turun demo tuh??? tak ade pemedih mata digunakan pun??? heran.. herannn...

"""Sebahagian daripada kira-kira 1,000 rakyat Kelantan yang mengadakan perhimpunan aman di hadapan Kota Darul Naim, Kota Bharu Kelantan. Mereka mendesak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memohon maaf kepada Perdana Menteri berhubung kenyataan kontroversinya baru-baru ini. - BERNAMA"""-utusan meloya

tapi laporan themalaysian indider pulak kata hampir 200 orang saja...

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/bahasa/45111-jemaah-prihatin-protes-nik-aziz-polis-kawal-kota-darul-naim

buat utusan meloya... udah2 le tu buat fitnah... takdak maknenye!!!

tubeless berkata...

Demo??
jangka 1,000,000 org dtg, yg dtg 200 je? kah kah

berahi ali ader ker? kah kah

Tanpa Nama berkata...

aku tunggu komen dato' kamaruddin bin haji batang pelir atau noh gadut bagi ide. idea depa memang macam pukimak punyer best...mari berhibur...

Tanpa Nama berkata...

syok layan husam musa kat awani,kalid samad kat tv 9....

akhirnyer hajat kuli untuk pembangkang/krajaan rakyat muncul di tv tercapai jua biar pun disaat kuli kmbali mencium busuk ameno...

kembalikan kpd yg hak....