Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 23 Disember 2009

SATU LAGI REKOD DUNIA



LANUN DARAT LAGI BAHAYA DARI LANUN LAUT





HILANG ENJIN RM50 JUTA MAVAM HILANG KOTAK MANCIS – hrakahdaily

Kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E bernilai kira-kira RM50 juta milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) menimbulkan pelbagai persoalan terutamanya mengenai tahap keselamatan negara.

Menurut Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad,PAS berasa kesal dan bimbang terhadap tahap keselamatan negara atas kehilangan enjin pesawat bernilai kira-kira RM50 juta itu.

"Beberapa persoalan yang boleh ditimbulkan kepada kerajaan dan Kementerian Pertahanan. Kenapa sekarang baru kerajaan sedar tentang kehilangan enjin tersebut, sedangkan ia sudah berlaku sejak tahun 2007.

"Apakah tahap keselamatan negara kita begitu lemah. Enjin kapal terbang bukan boleh diletak di dalam kotak mancis, macam mana enjin sebesar itu boleh dicuri dengan begitu mudah,?"soalnya dalam satu kenyataan hari ini.

Tambahnya, PAS yakin jenayah tersebut melibatkan orang yang berkuasa dan perlu disiasat dengan segera dan teliti.

"Kita tidak mahu yang ditahan hanya ikan bilis, sedangkan ikan jerung masih bermaharajalela. Jenayah ini amat memalukan negara kita di mata dunia, terutama di kalangan pelabur asing,"jelasnya.

SELAIN ENJIN PESAWAT , PERALATAN LAIN TURUT LESAP – malaysiakini

Selain dua buah enjin pesawat tempur F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang dilaporkan hilang, peralatan lain yang berkaitan turut lesap, kata Ahmad Zahid Hamidi hari ini.

Beliau berkata Kementerian Pertahanan akan mengambil tindakan terhadap pegawai atasan dalam perkhidmatan itu yang bertanggungjawab ketika kes itu berlaku.

Satu mesyuarat Majlis Angkatan Tentera (MAT) akan diadakan dalam masa terdekat bagi membincangkan isu itu serta mengambil tindakan ke atas pegawai atasan tersebut, katanya.

KAH KAH KAH…

woit… JANGAN RISAU… TAK ADA APA APA… kah kah kah..

woit… PEGUAM NEGARA KATA… KES TARAAAK…. kah kah kah..

nota:

hairan! kecurian berlaku pada tahun 2007.
sekarang tahun 2009. pelik. tak kan lambat
sangat tahu.

macam mana dapat di keluarkan dari kem?
macam mana dapat lulus kastam?
macam mana dibawa dari kem ke pelabuhan?

tak kan prebet cabut
tak kan tok sarhan cabok
tak kan leftenen cabuk

munkin ini kerja mat cabuk kah kah kah




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jerung akan berselindung di belakang pemimpin UMNO... yang buat kerja jahat tu keroni / kontraktor UMNO, siasat punya siasat perebet yang kena..

Tanpa Nama berkata...

kena tanya big mama , ini dia punya bisness!!!



vgv

Keliwontron berkata...

Zahid nie betol2 Menteri Pertahanan paling numero uno tak guna satu sen Zimbabwee pun ...bodoh baghal punya menteri ....tiap2 hari 'release' cerita sikit2 pasal barang TUDM hilang ...
Hoi bodoh , buatlah press conference formal , cerita semua benda yg hilang ....bukannya hari ini enjin 1, esok engine 2 , lusa barang lain .... buat rakyat gelisah bodoh macam nie .... buat serkap jarang nak amik tindakan sambil upacara Khatan lah , majlis anugerah UPSR lah ...getik aku tgk menteri makan gaji buta mcm nie ..

Azee berkata...

Kaedah peristiwa laksana cerita dalam zoo;

Satu hari dalam zoo riuh rendah hilai ketawa segala binatang yang ada di dalamnya, kecuali saekor keldai.

Keesokan hari keadaan menjadi sunyi sepi kecuali keldai yang terbahak bahak gelak.

Maka ditanya kepada girafah akan peristiwa tersebut;

Semalam seekor monyet berjenaka membuatkan semua binatang ketawa kecuali kaldai.

Kaldai hanya ketawa esok harinya kerana lepas satu hari baru faham.

Moral of the story, "you fikirlah sendiri"

Tanpa Nama berkata...

tuan..

siapa gerangan menteri pertahanan masa enjin tu hilang?

mat komisen najib kah?

ntah2 dia pon ada syer dalam RM50 juta itu.

siapakah sebenarnya pengkhianat??

Tanpa Nama berkata...

lepas ni kapal selam hilang plak.

mesti diorg claim yg kapal tu hilang sebab tenggelam dlm laut dalam.
tak tau cam ne nak timbulkan balik....

kah! kah! kah!

Mat Dangdut berkata...

kalau enjin hilang cari sahaja dekat half cut...kan banyak..tak usah bising-bising..mungkin tu kot jawapan menteri pertahanan

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik Chin Peng belum boleh balik,kalau tak percuma2 je dia kena tuduh curi enjin tu