Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Januari 2010

APA PUNYA NGOK



APA LAGI YANG AKAN NAIK HARGA?




MENTERI KESAL KOPI O DIJUAL RM1 SECAWAN -melayau

Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Tan Lian Hoe kesal dengan tindakan segelintir peniaga makanan yang menaikkan harga minuman ekoran kenaikan harga gula termasuk menjual kopi O secawan RM1.

Menurutnya, kenaikan harga secawan kopi itu tidak wajar dilakukan kerana harga gula dinaikkan begitu minimum.

"Jika harga secawan kopi O dinaikkan sehingga RM1 berbanding 90 sen sebelum ini, bermakna secawan minuman itu mempunyai setengah kilogram gula, ia tidak munasabah langsung,"

KAH KAH KAH…

woit… MUNKEEE NI DARI MANA?.... kah kah kah..

woit… MUNKEE NI ADA SINGGAH KEDAI KOPI KE?... kah kah kah..

woit… JANGAN LAH BUAT KENYATAAN BODOH MACAM INI…kah kah kah..

kah kah kah… BODOH MACAM INI SAMPAI MAKAN TULANG...kah kah kah

woit... MUNKEE NI TAK PERNAH MASUK OLD TOWN KE?... kah kah kah...

woit... MUNKEE NI TAK TAHU BERAPA HARGA KOPI DI STARBUCK..kah kah kah..

woit… MEMANG LAAA TAK MUNASABAH… ITU PASAL JANGAN NAIKKAN HARGA GULA…. kah kah kah..

nota:

kenapa tak saman starbuck
kecut telor takut kena marah oleh bik mama oppps sori ...oleh obama kah kah kah




14 ulasan:

tukar tayar berkata...

yang ni aku lama dah merah muka malu dengan kebodohon sesetengah pemimpin.. dia NAIK kan harga gula, pahtu bila juru jual NAIK kan harga minuman dia kata APA NI NAIK HARGA, MANA BLEH, KEPENTINGAN PENGGUNA TU PENTING.. tokey jual kopi o pun nak untung gak.. dia untung pun dalam 20-40 sen je secawan.. tu pun aku rasa ada yang kurang lagi pada tu.. BAB nak UNTUNGKAN KERONI dia tak de plak pikir pada RAKYA, ngok..

Citer hal naik harga satu hel.. ni nak tanya sikit je.. aku ada terbaca buku edge off kalau tak salah baca gitu-gitu je so aku ada ternampak ah nama hishamuddin rais apa lagi belek lah aku majalah tu.. tengok ko tulis tentang makanan, keciwa lah skit rasa, tapi tak kisah aku layan tukar tiub punya pasal.. baca-bacanya baca walaupun ingerish aku cam haram takpelah layan.. tup tup ternampak tulisan whisky dengan cocktail, ilmu aku cetek je.. tapi aku rasa dua tu haram.. ko minum ke benda tu.. ko nak minum ke tak tu hak ko la kan.. tapi aku yakin benda tu haram.. klau salah tolong bagitahu.. so nak tanya ko ke tulis artikel tu ke pelanduk nama serupa, pahtu ko minum ke whisky dengan cocktail tu? satu lagi ko hisap rokok gudang garam ke?

pape pun selamat maju jaya,

Keliwontron berkata...

Hoi Timbalan Menteri ! Mai sini sat dekat2 skit telinga kao sini aku nak bagi tau ....dekat lagi sini !!!
Ok cukup dekat dah tu !

No1 : Rakyat Kesal UMNO haramjadah nie perintah Malaysia
No2 : Rakyat kesal , institusi kerajaan di swastakan .
No3 : Rakyat kesal pilih BN selama 50 tahun
No 4 : Rakyat kesal BikMama gemok makan gula banyak sangat !

Ade paham !!!Sekarang gi main jauh2 , kami nak relax2 minum tehtarik nie Smeagol ! paham takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!

KAH..KAH berkata...

Kopi o naik seposen dua pun kecoh mcm msia kena gempa bumi..
Tnya jj kopi kt las vegas brapa harga..?

dr. Bgtau jg kesihatan..
kudong kaki nanti susah nak jln..
Yg tu pun bangkang dek sengkokolan..

Pasal gula je..
Sengkokolan sudah berasap lubang telinga..
mentri tak pegi, nyonya tu yg pegi ..
Nyonya merepek la sbb belum kawin..
Kalu nyonya ada laki..buat apa crita gula,
Mesti nyonya tak bunyi..sbb dpt usap kepala bana...
kah..kah

Khun Pana aka johanssm berkata...

polis dan imigresen pon turut serta menyusahkan orang ramai dan harga Kopi-O naik.

Pekerja Indon dan Myammar naik lori polis dan imigresn di depan kedai.
Manakala di belakang kedai , boss kedai mesti bayar beribu-ribu kepada imigresen dan polis.

Tanpa Nama berkata...

senang jer.. kalo naik seposen x munasabah.. yg naik 20sen lg x munasabahhh!!!
apa punya bongok punya statement ni..
to whom it may concern,
whisky mmg ler haremmmm.. tp kalo CHE H RAis minum pun lalu kt anak perut dia.. lantak pi lah.. perut ko rasa gatal2 plak ke???
dia dh pangkat atuk dah.. x payah tegur.. sendrik bole pikir.. lg pun dia bukan nk jd pemimpin pun.. dia cuma revolusioner yg membuka kotak pemikiran rakyat!!
ko plak apa sumbangan ko kt rakyat?
pi lah tegur pemimpin2 BN yg tonggang arak kt club2 esekutif tu, yg mabuk karok dkt port vip tu siap gro lg.. siap boole raba2 bontot lg tu.. siap bole entot2 lari lg tu..ada berane kerrr???
poyo lah lu ni brA derrrr

Tanpa Nama berkata...

TT.
munkee ni mana ada telurrr..

kah kah kah

-kiung-

rillink berkata...

TUAN


Ini adalah contoh menteri UBN bodoh yang di lantik oleh Najib,.Ini menteri kasi hantar kursus kat sintok untuk belajar ekonomi.

pisau belati berkata...

Tangkap dan belasah tokey kedai kopi tu. Kalau tidak tangkap dan belasah mongkee yang naikkan harga gula itu hari dan juga mongkee yang beri jaminan harga barang lain tidak naik bila harga gula naik

Sukj berkata...

MUNKEE NI DENGAN DIA PUNYA KEPALA SAMA JER

MENTERI DAN TIM MENTERI HAL EHWAL TAK GUNA...kah kah kah kah

MIBU BULAN. berkata...

Inilah standard murahan Timbalan Menteri 1 Malaysia......
Tak payahlah nak bagitahu Rakyat, Rakyat lebih bijak dan lebih profesional menilai kerja kerja kamu.... Buatlah kerja yang lebih menfaat dari membuat kenyataan menampakkan kebodohan diri sendiri..

AJAI- Admin berkata...

Saya ade permintaan.. Bro TT boleh cerite dan kupaskan kesan Rantaian Ekonomi jika makanan asas seperti gula naik harga.. Kerana gula tu bukan dimakan sesetengah orang sahaje.. Semua menggunakan gula pelbagai cara.. dan kesan kenaikan harga gule tu luas.. Setiap orang terlibat.. Semua industri terkesan kerana pekerja setiap industri menggunakan gule sebagai makanan/minuman..

Tanpa Nama berkata...

saya peniaga..beli ngn pemborong rm20 bg 12 kapit gula..klau jual rm 1.65..saye rugi rm0.20...kepala bana aper niaga camtu...dah la berat gula tu nk angkat..tup tup komfem da rugi 20sen...p

Tanpa Nama berkata...

menjak dua menjak nie salu sangat kat tivi3suku kuar org curi gas subsidi....adakah itu maknanya gas masak pun akan nak harga. dari laporan tersebut, seolah-olah KERAjaan rugi besar...

Tanpa Nama berkata...

Apa mat haramjadah ni cakap?
Bengap macam ni pun bole jadi pemimpin?
Belajar kat mana? Phd beli kat mana?
Benda simple macam ni, dulu tak terfikir ker?
Tak kan tak boleh pikit bila lembu naik, susu lembu mesti naik!

Sekarang buat2 bising knapa?
nak tunjuk prihatin ker?

Dah laaa!
Yang haramjadah tu tetap dilihat sebagai haramjadah!
Walau bagaimana sedih dan tergolek dognya apa yang dikata!

Sedih? Hairan?
PorrrraaaaaaH!
Ptuiii!